Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

÷≥нн≥ папери > –инок ц≥нних папер≥в у ринкових в≥дносинах


4. ƒержавн≥ органи, котр≥ виконують спец≥альн≥ функц≥њ контролю та нагл¤ду за дотриманн¤м законодавства в держав≥. ÷≥ функц≥њ поширюютьс¤ й на ринок ц≥нних папер≥в. ƒо ц≥Їњ групи вход¤ть ћ≥н≥стерство внутр≥шн≥х справ, √енеральна прокуратура, —лужба безпеки, ¬ищий арб≥тражний суд.

 оординац≥ю д≥¤льност≥ державних орган≥в з питань функц≥онуванн¤ ринку ц≥нних папер≥в покладено на ƒержавну ком≥с≥ю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку. ƒл¤ цього створено й  оординац≥йну раду, до складу ¤коњ вход¤ть кер≥вники вищеназваних державних орган≥в.

 онтрольна функц≥¤ держави на фондовому ринку починаЇтьс¤ з л≥цензуванн¤, ¤ке пол¤гаЇ не т≥льки у видач≥ дозвол≥в (л≥ценз≥й), а й у призупиненн≥ або анулюванн≥ њх. ёридично л≥цензуванн¤ на фондовому ринку трактуЇтьс¤ ¤к визначенн¤ в≥дпов≥дност≥ нам≥р≥в субТЇкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ф≥нансово-майнового стану, орган≥зац≥йно-правовоњ форми, квал≥ф≥кац≥њ сп≥вроб≥тник≥в ≥ т. д. вимогам законодавства про ц≥нн≥ папери, котр≥ регламентують цю профес≥ональну д≥¤льн≥сть, ≥ видача спец≥ального дозволу (л≥ценз≥њ) у раз≥, коли таку в≥дпов≥дн≥сть п≥дтверджено.

Ќа вс≥х фондових ринках, незалежно в≥д того, наск≥льки вони розвинут≥, безл≥ценз≥йна д≥¤льн≥сть квал≥ф≥куЇтьс¤ ¤к серйозне порушенн¤ законодавства, ¤к намаганн¤ ввести в оману ≥нвестора та шахраюванн¤ з ф≥нансовими ресурсами, що пересл≥дуЇтьс¤ законом, оск≥льки призводить до дезорган≥зац≥њ торг≥вл≥ ц≥нними паперами. ¬ажлива також реЇстрац≥¤ ем≥с≥њ ц≥нних папер≥в та ≥нформац≥¤ про нењ. ƒо реч≥, реЇстрац≥¤ може розгл¤датис¤ ¤к р≥зновид видач≥ дозволу на зд≥йсненн¤ д≥¤льност≥ на фондовому ринку.

«а п≥дсумками 1999 року на ринку реЇстраторських послуг ”крањни спостер≥гаЇтьс¤ тенденц≥¤ до зменшенн¤ к≥лькост≥ субТЇкт≥в п≥дприЇмництва, що займаютьс¤ д≥¤льн≥стю з веденн¤ реЇстр≥в власник≥в ≥менних папер≥в. ÷е повТ¤зано з тим, що п≥дприЇмства з к≥льк≥стю акц≥онер≥в понад 500 завершують передачу реЇстр≥в реЇстраторам та зростанн¤м конкуренц≥њ на ринку реЇстраторських послуг.

ѕрот¤гом 1999 року ƒержавною ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку було видано 30 дозвол≥в на зд≥йсненн¤ профес≥йноњ д≥¤льност≥ з реЇстр≥в власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в та анульовано 41 дозв≥л. Ќа сьогодн≥ в ”крањни мають чинн≥ права на зд≥йсненн¤ профес≥йноњ д≥¤льност≥ з веденн¤ реЇстр≥в власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в 387 профес≥йних учасник≥в фондового ринку. —таном на 1 жовтн¤ 1999 року  ом≥с≥Їю також видано 1723 дозволи п≥дприЇмствам на право самост≥йного веденн¤ реЇстру власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в.

ѕрийн¤тт¤ «акону ”крањни Ђѕро Ќац≥ональну депозитарну систему та особливост≥ електронного об≥гу ц≥нних папер≥в в ”крањн≥ї обумовило зростанн¤ рол≥ збер≥гач≥в ¤к профес≥йних учасник≥в фондового ринку ”крањни, що зд≥йснюють реЇстрац≥ю прав власност≥ на бездокументарн≥ та знерухомлен≥ ≥менн≥ ц≥нн≥ папери. —ьогодн≥ в ”крањн≥ профес≥йну д≥¤льн≥сть з реЇстраторських послуг зд≥йснюЇ 75 субТЇкт≥в п≥дприЇмництва.

Ќа даний час фондовому ринку властива активн≥сть на високому р≥вн≥, що перш за все по¤снюЇтьс¤ пропозиц≥¤ми ‘онду державного майна ”крањни з продажу державних пакет≥в акц≥й в≥дкритих акц≥онерних товариств, ¤к≥ займають монопольне становище на загальнодержавному ринку в≥дпов≥дних товар≥в ”крањни, а також тих, що мають стратег≥чне значенн¤ дл¤ економ≥ки ”крањни. ” пор≥вн¤нн≥ з с≥чнем, в лютому та березн≥ результативн≥сть торгових сес≥й з продажу державних пакет≥в акц≥й у  иЇв≥ значно зросла. Ќа рег≥ональному р≥вн≥ найвищ≥ обТЇми продажу на ринку грошовоњ приватизац≥њ були заф≥ксован≥ в лютому. ¬≥дчутно актив≥зувавс¤ вторинний б≥ржовий ринок ц≥нних папер≥в. Ќа ринку вексел≥в суттЇвих коливань не спостер≥галос¤.

« початку 2000 року перел≥к ц≥нних папер≥в, ¤к≥ допущен≥ до котируванн¤ на ”крањнськ≥й фондов≥й б≥рж≥, поповнивс¤ ц≥нними паперами 101 ем≥тента. —таном на к≥нець ≤ кварталу 2000 року цей перел≥к нал≥чував ц≥нн≥ папери 2676 ем≥тент≥в, серед ¤ких ц≥нн≥ папери 24 ем≥тент≥в знаход¤тьс¤ у в≥дд≥ленн≥ оф≥ц≥йного котируванн¤, решта - у в≥дд≥ленн≥ позаоф≥ц≥йного котируванн¤ б≥рж≥.

¬ пор≥вн¤нн≥ з першим кварталом 1999 року структура б≥ржового ринку за в≥дпов≥дний пер≥од 2000 року в≥дчутно зм≥нилас¤. Ќайб≥льш питому вагу у б≥ржовому об≥гу займаЇ ринок приватизац≥њ - 77,9% в≥д загального б≥ржового об≥гу (в ≤ квартал≥ 1999р. цей сектор займав лише 39% загального об≥гу). ¬торинний ринок займаЇ 12,8%, ринок вексел≥в - 9,3%.

як ми бачимо, ринок ц≥нних папер≥в набираЇ оберти з виходом на нього акц≥й промислових п≥дприЇмств. ≤нвестиц≥њ в ц≥нн≥ папери приватизованих п≥дприЇмств використовуютьс¤ дл¤ участ≥ у д≥¤льност≥ п≥дприЇмств з наступним можливим отриманн¤м довготерм≥нового прибутку в≥д зростанн¤ курсовоњ вартост≥.

ѕодальший розвиток нашого нац≥онального фондового ринку стримуЇтьс¤ р¤дом обТЇктивних ≥ субТЇктвних фактор≥в. ќсновними з них ¤вл¤ютьс¤:

в≥дставанн¤ ≥снуючоњ законодавчоњ ≥ нормативно-правовоњ бази функц≥онуванн¤ фондового ринку в≥д розвитку реальних процес≥в;

недостатн≥сть державного регулюванн¤ нац≥онального ринку ц≥нних папер≥в;

недов≥ра населенн¤ ≥ його психолог≥чна неп≥дготовлен≥сть до операц≥й на фондовому ринку;

в≥дсутн≥сть необх≥дного захисту ≥нтерес≥в др≥бних ≥нвестор≥в з боку держави.

ѕерш за все дл¤ ”крањни важливо зак≥нчити процес приватизац≥њ, шл¤хом корпоратизац≥њ ≥ акц≥онуванн¤ приватноњ власност≥.

ўо стосуЇтьс¤ виходу на св≥тов≥ ринки ц≥нних папер≥в украњнських компан≥й, то тут знову ж таки постають питанн¤ законодавчого характеру. ѕроте Ї ≥ ≥нш≥. —еред них один з найголовн≥ших - конкурентноздатн≥сть наших ц≥нних папер≥в. «вичайно, що на «аход≥ будуть ц≥кавитис¤ т≥льки акц≥¤ми високорентабельних ≥ перспективних компан≥й. ” нас же таких поки що дуже мало.

Ќац≥ональн≥ фондов≥ ринки св≥ту все б≥льше ≥нтернац≥онал≥зуютьс¤. ÷е очевидно, адже кап≥тал взагал≥ маЇ ≥нтерац≥ональний характер ≥ в≥льно перем≥щаЇтьс¤ у т≥ крањни ≥ рег≥они, де його оборот даЇ найб≥льший прир≥ст. ÷е стосуЇтьс¤ ≥ обертанн¤ кап≥талу у вигл¤д≥ ц≥нних папер≥в. “ому дуже важливу роль у законодавчому регулюванн≥ нац≥онального ринку ц≥нних папер≥в в≥д≥грають м≥жнародн≥ правов≥ акти - договори, конвенц≥њ, угоди, укладен≥ м≥жнародними орган≥зац≥¤ми та ф≥нансовими ≥нститутами у сфер≥ розвитку, функц≥онуванн¤ та регулюванн¤ ринку ц≥нних папер≥в. ”часть ”крањни в укладанн≥ таких акт≥в спри¤Ї дальш≥й ≥нтергац≥њ нашоњ держави в м≥жнародн≥ ринки кап≥талу.

«окрема ”крањнська фондова б≥ржа багато робить дл¤ заложенн¤ фундаменту ≥нтеграц≥њ нац≥онального ринку ц≥нних папер≥в у ™вропейський ≥ св≥товий ринки. ƒостатньо згадати сп≥вроб≥тництво з ќрган≥зац≥Їю французьких б≥рж ≥ Ќац≥ональним депозитар≥Їм ‘ранц≥њ, ¤ке дало можлив≥сть у короткий терм≥н створити при ”крањнськ≥й фондов≥й б≥рж≥ ÷ентральний депозитар≥й ≥ ввести в д≥ю систему електронного об≥гу ц≥нних папер≥в. –езультативною Ї робота з ќрган≥зац≥Їю спри¤нн¤ розвитку фондових ≥ ф≥нансових ринк≥в —х≥дноњ ≥ ÷ентральноњ ™вропи (Ќ≥меччина), обТЇднанн¤м н≥мецьких фондових б≥рж (н≥мецька ф≥рма ј√) ≥ ‘ранкфуртськоњ фондовоњ б≥рж≥. ƒ≥лов≥ в≥дносини налагодились м≥ж ”крањнською фондовою б≥ржею та кер≥вництвом ‘едерац≥њ Ївропейських фондових б≥рж, Ќью-…оркськоњ, „икагськоњ, “оронт≥вськоњ, јф≥нськоњ, Ѕудапештськоњ, ѕразькоњ, ¬аршавськоњ, Ѕратиславськоњ, Ћитовськоњ, –ос≥йськоњ, “ок≥йськоњ,  орейськоњ фондовими б≥ржами. ÷е сп≥вроб≥тництво сьогодн≥ б≥льше носить характер ≥нформац≥йного обм≥ну, що, звичайно, важливо, адже це, в першу чергу, обм≥н досв≥дом. ѕроте найважлив≥шим ¤вл¤Їтьс¤ те, що створено фундамент дл¤ багатогранноњ сп≥льноњ прац≥ ≥ д≥ловоњ ≥нтеграц≥њ. ≤ цей обм≥н досв≥дом, мабуть, можна вид≥лити ¤к головне, на що варто спиратис¤ (враховуючи особливост≥ нашоњ економ≥ки) при подальшому розвитков≥ ринку ц≥нних папер≥в на ”крањн≥.

¬»—Ќќ¬ќ 

ѕ≥двод¤чи п≥дсумки в дан≥й робот≥, можна беззаперечно сказати, що ринок ц≥нних папер≥в в≥д≥граЇ важливу роль у сусп≥льному в≥дтворенн≥. јдже основна функц≥¤ ринку ц≥нних папер≥в - моб≥л≥зац≥¤ грошових засоб≥в ≥нвестор≥в дл¤ орган≥зац≥њ та розширенн¤ виробництва.

ƒруга функц≥¤ - ≥нформац≥йна. ¬она пол¤гаЇ в тому, що ситуац≥¤ на ринку ц≥нних папер≥в пов≥домл¤Ї ≥нвесторам ≥нформац≥ю про економ≥чну конТюнктуру в крањн≥, ≥ даЇ њм ор≥Їнтири дл¤ вкладанн¤ своњх кап≥тал≥в. ¬ ц≥лому ж функц≥онуванн¤ кап≥талу у форм≥ ц≥нного паперу спри¤Ї формуванню эфективноњ та рац≥ональноњ економ≥ки, оск≥льки в≥н стимулюЇ моб≥л≥зац≥ю в≥льних грошових ресурс≥в в ≥нтересах виробництва та њх розпод≥л у в≥дпов≥дност≥ до потреб ринку.

як показуЇ св≥товий досв≥д, ефективне функц≥онуванн¤ ринку ц≥нних папер≥в неможливе без регулюючоњ та контролюючоњ д≥¤льност≥ державних орган≥в. ¬ умовах становленн¤ ринку ц≥нних папер≥в функц≥онуванн¤ под≥бних структур маЇ велике значенн¤.

Ќа св≥товому ринку ≥снуЇ дв≥ основн≥ модел≥ орган≥зац≥њ ринку ц≥нних папер≥в. ќдна з них передбачаЇ перевагу на ринку комерц≥йних банк≥в (Ќ≥меччина, япон≥¤, ‘ранц≥¤). ≤нша передбачаЇ активну роль ¤к банк≥вських установ так ≥ небанк≥вських ф≥нансово-кредитних ≥нститут≥в (—Ўј, ¬еликобритан≥¤). ” тих крањнах, де на ринку переважаЇ обмежена к≥льк≥сть комерц≥йних банк≥в, њх д≥¤льн≥сть контролюЇтьс¤ нац≥ональним банком та ≥ншими державними агенц≥¤ми, державне регулюванн¤ б≥льш жорстке.

“аким чином, ринок ц≥нних папер≥в представл¤Їтьс¤ ¤к ефективний механ≥зм функц≥онуванн¤ ринковоњ економ≥ки, ≥нструмент моб≥л≥зац≥њ ф≥нансових ресурс≥в та заощаджень населенн¤, оптимального перерозпод≥лу засоб≥в, п≥двищенн¤ активност≥ людини ¤к реального власника.

—писок використаноњ л≥тератури.

ћозговий ќ.ћ. Ђ‘ондовий ринокї -  ињв, 1999.

Ќазва: –инок ц≥нних папер≥в у ринкових в≥дносинах
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (24179 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
one ireland - vacation packages - mentoring training - your canada - dealer lewisville - education education - house london
Page generation 0.116 seconds
Хостинг от uCoz