ѕравознавство > јдм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤ на транспорт≥, в галуз≥ шл¤хового господарства та зв`¤зку
ƒо делегованих повноважень належать зд≥йсненн¤ контролю за належною експлуатац≥Їю
та орган≥зац≥Їю обслуговуванн¤ населенн¤ п≥дпиЇмствами транспорту та зв`¤зку
[3, 141].
2. ”правл≥нн¤ коммун≥кац≥¤ми в галуз≥ транспорту
«ал≥зничний транспорт
„ерез ћ≥нтранс зд≥йснюЇтьс¤ управл¤нн¤ зал≥зничним транспортом жержави .
ƒо складу зал≥зниччного транспорту вход¤ть:
п≥дприЇмства, що зд≥йснюють преревезенн¤ пасажир≥в ≥ вантаж≥в;
рухомий склад зал≥зничний транспорту ;
зал≥зничн≥ шл¤хи сполученн¤;
навчальн≥ заклади, техн≥чн≥ школи, дит¤ч≥ дошк≥льн≥ заклади;
заклади охорони здоров`¤, ф≥зичноњ культури≥ спорту, культури;
науково-досл≥дн≥, проектно-конструкторськ≥ орган≥зац≥њ;
≥нш≥ п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ незалежно в≥д форм власност≥, що
забеспечують функц≥юванн¤ транспорту.
”правл≥нн¤ зал≥зничного транспорту зд≥йснюЇ ƒержавна адм≥н≥страц≥¤ зал≥зничного
транспорту ”крањни (дал≥ Ц ”крзал≥зниц¤). ƒ≥¤льн≥сть ”крзал≥зниц≥ регулюЇтьс¤
ѕоложенн¤м про ƒержавну адм≥н≥страц≥ю зал≥зничного транспорту, затвердженим
постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 29 лютого 1996 р., та ≥ншими нормативними
актами. ”крзал≥зниц¤ Ц це орган управл≥нн¤ зал≥зничним транспортом загального
користуванн¤, ¤кий п≥дв≥домчий ћ≥нтрансу ”крањни. ƒо сфери ”крзал≥зниц≥ вход¤ть
ƒонецька, Ћьв≥вська, ќдеська, ѕ≥вденна, ѕ≥вденно-«ах≥дна та ѕридн≥провська зал≥зниц≥,
а також ≥нш≥ об`Їднананн¤, п≥дприЇмства, установи ≥ орган≥зац≥њ зал≥зничного
транспорту.
ƒо основних завдань ”крзал≥зниц≥ належать:
орган≥зац≥¤ злагодженоњ роботи зал≥зниць ≥ п≥дприЇмств з метою задоволенн¤
потреб сусп≥льного виробництва ≥ населенн¤ в перевезенн¤х;
забеспеченн¤ ефективноњ експлуатац≥њ зал≥зничного рухомого складу, його ремонту
та оновленн¤;
розробленн¤ концепц≥й розвитку зал≥зничного транспорту;
вжитт¤ заход≥в дл¤ забеспеченн¤ безпеки функц≥онуванн¤ моб≥л≥зац≥йноњ п≥дготовки
≥ цив≥льноњ оборони на зал¤зничному транспорт≥ та його д≥¤льн≥сть п≥д час л≥кв≥дац≥њ
насл≥дк≥в авар≥й, стих≥йного або ≥ншого лиха та ≥н.
”крзал≥зницю очолюЇ генеральний директор, ¤кий за посадою Ї першим заступником
ћ≥н≥стра транспорту ”крањни. √енеральний директор маЇ заступник≥в, ¤к≥ за поданн¤м
ћ≥н≥стра транспорту ”крањни призначаютьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ƒл¤ розробленн¤ основних напр¤мк≥в розвитку зал≥зничного транспорту, а також
вирвшенн¤ найважлив≥ших питань цого господарськоњ д≥¤льност≥ створюЇтьс¤ рада
”крзал≥зниц≥. —клад ради та положенн¤ про нењ затверджуЇтьс¤ ћ≥н≥стром транспорту
”крањни. –≥шенн¤ ради вт≥люютьс¤ в житт¤ наказами генерального директора.
”крзал≥зниц¤ Ї юридичною особою, маЇ самост≥йний баланс, розрахунков≥ рахунки
в установах банк≥в, печатку ≥з зображенн¤м ƒержавного герба ”крањни та своњм
найменуванн¤м.
Ќаступною ланкою управл¤нн¤ зал≥зничним транспортом Ї управ≥нн¤ зал≥зниц¤ми,
в ¤ких функц≥онують в≥дд≥ленн¤ зал≥зниць. ќчолюють управ≥нн¤ ≥ в≥дд≥ленн¤ зал≥зниць
начальники. Ќизовою ланкою «ал≥зничного транспорт у Ї зал≥знична станц≥¤ (пасажирська,
вантажна, сортувальна). ќчолюЇ њњ начальник станц≥њ [2, 339-340].
ћорський ≥ р≥чковий транспорт.
ћорський ≥ р≥чковий транспорт ”крањни Ї комплексною галуззю законодавства.
…ого д≥¤дьн≥сть регулюЇтьс¤системою норм, що зач≥пають ¤к адм≥н≥стративно-правов≥,
так й ≥нш≥ в≥дносини (цив≥льно-правов≥, земельн≥, трудов≥ та ≥н.). ќсновним
нормативним актом, що регулюЇ управл≥нн¤ морським ≥ р≥чковим транспортом, Ї
ѕоложенн¤ про ƒержавний департамент морського ≥ р≥чкового транспорту ”крањни,
затверджене постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 30 березн¤ 2000 р.
ƒержавне регулюванн¤ управл≥нн¤ водним транспортом на законодавчому р≥вн≥
зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до «акону ”крањни Уѕро транспортФ, одексу торгового
мореплавства ”крањни, ¬одного кодексу ”крањни та ѕоложенн¤ про ƒержавний департамент
морського ≥ р≥чкового транспорту ”крањни, ≥нших нормативних акт≥в. јнал≥з цих
акт≥в св≥дчить про те, що що робота орган≥в виконавчоњ влади на морському ≥
р≥чковому транспорт≥ передус≥м спр¤мована на управл≥нн¤ господарською д≥¤льн≥стю
п≥дприЇмств, що не дозвол¤Ї створити оптимальну ≥ ефективну систему управл≥нн¤
вводним транспортом ”крањни.
Ќин≥ судна п≥д ƒержавним ѕрапором ”крањни перебувають: у загальнодержавн≥й,
комунальн≥й, коллективн≥й ≥ приватн≥й власност≥ юридичних та ф≥зичних ос≥б.
—пециф≥ка регулюванн¤ д≥¤льност≥ водного транспорту пол¤гаЇ в розмежуванн¤
функц≥њ в≥дпов≥дальност≥ держави перед св≥товим сп≥втовариством ≥ функц≥й в≥дпов≥дальност≥
за господарську д≥¤льн≥сть конкретних п≥дприЇмств.
”правл≥нн¤ морським ≥ р≥чковим транспортом зд≥йснюЇтьс¤ органами державчоњ
влади, п≥дв≥домчими ћ≥нтрансу ”крањни. ƒо об`Їкт≥в њх управл≥нн¤ належать об`Їднанн¤,
п≥дприЇмства, установи ≥ орган≥зац≥њ морського ≥ р≥чкового транспорту. ¬сього
в ”крањн≥ понад 240 орган≥зац≥й ≥ п≥дприЇмств р≥зних форм власност≥.
ћ≥нтранс зд≥йснюЇ функц≥њ управл≥нн¤ в≥дносно державних морських пароплавств
≥ порт≥в, п≥дприЇмств тощо, а також орган≥зуЇ роботу з п≥дготовки ≥ п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ кадр≥в.
ћ≥сцевими органами управл≥нн¤ Ї порти (морськ≥, р≥чков≥). ”крањна маЇ 18
порт≥в.
ѕравовий статус морського порту пол¤гаЇ в тому, що - це державно транспортне
п≥дприЇмство, ¤ке призначене обслуговувати судна, пасажир≥в та вантаж≥. Ќа тер≥тор≥њ
порту можуть д≥¤ти п≥дприЇмства ≥ орган≥зац≥њ ус≥х форм власност≥.
Ќа тер≥тор≥њ ”крањни ≥снують торгов≥, рибн≥ та ≥нш≥ спец≥ал≥зованн≥ морськ≥
порти.
”правл≥нн¤ морським портом зд≥йснюЇ начальник порту. ¬≥н розгл¤даЇ справи
про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤ та накладаЇ адм≥н≥стративн≥ ст¤гненн¤.
Ќизовою носподарською одиницею Ї з погл¤ду управл≥нн¤ морське судно.
”правл≥нн¤ р≥чковим транспортом загального користуванн¤ також перебуваЇ у
в≥данн≥ ћ≥нтрансу ”крањни. [2, 340-342]. ƒо складу р≥чкового транспорту вход¤ть
п≥дприЇмства, що зд≥йснюють перевезенн¤ пасажир≥в ≥ вантаж≥, порти ≥ пристан≥,
судна, суднобуд≥вно-ремонтн≥ заводи, ремонтно-експлуатац≥йн≥ бази, п≥дприЇства
шл¤хового господарства, а також п≥дприЇства зв`¤зку, навчальн≥ заклади, заклади
охорони здоров`¤, проекно-конструкторськ≥ орган≥ац≥њ та ≥нш≥ уснанови ≥ орган≥зац≥њ
незалежно в≥д форм власност≥, що забеспечують роботу р≥чкового транспорту [9,
—т.24].
јвтомоб≥льний транспорт
јвтомоб≥льний транспорт Ї одн≥Їю з важливих галузей господарства, забеспечуЇ
пор¤д з ≥ншими транспорту виробництва та об≥г продукц≥њ промисловост≥ ≥ с≥льского
господарства, потреби буд≥вництва, задовольн¤Ї потреби населенн¤ в перевезенн¤х,
а також спри¤Ї зм≥цненню оборони ”крањни [3,343].
ƒо складу автомоб≥льного транспорту вход¤ть п≥дприЇмства автомоб¤льного транспорту,
шо зд≥йснюють перевезенн¤ пасажир≥в ≥ вантаж≥в, авторемонт≥ ≥ шиноремонтн≥ п≥дпрЇмства,
рухомий склад автомоб≥льного транспорту, транспортно-експедиц≥йн≥ п≥дприЇства,
а також автовокзали ≥ автостанц≥њ, навчальн≥ заклади, ремонтно-буд≥вельн≥ орган≥зац≥њ
та соц≥ально-побутов≥ заклади, ≥нш≥ п≥дприЇмства, установи ≥ орган≥зац≥њ незалежно
в≥д форм власност≥, що забеспечують роботу автомоб≥льного транспорту [9,—т.-30].
”правл≥нн¤ автомоб≥льним транспортом зд≥йснюЇ ћ≥нтранс ”крањни. ƒо сфери його
управл≥нн¤ належать об `Їднанн¤, п≥дприЇмства, установи ≥ орган≥зац≥њ автомоб≥льним
транспорту. ќсновн≥ завданн¤, функц≥њ та права орган≥в управл≥нн¤ автомоб≥льним
транспортом передбаченн≥ в ѕоложенн≥ про ƒепартамент автомоб≥льного транспорту”крањни.
«атвердженому постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в в≥д 30 березн¤ 2000 р., а також
у —татут≥ автомоб≥льного транспорту ”крањни, ¤кий визначаЇ обов`¤зки, прав та
в≥дпов≥дальн≥сть транспортних п≥дприЇств, орган≥зац≥й, незалежно в≥д њњ в≥домчого
п≥дпор¤дкуванн¤, а також громад¤н, що еористутьс¤ автомоб≥льним транспортом.
Ќазва: јдм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤ на транспорт≥, в галуз≥ шл¤хового господарства та зв`¤зку ƒата публ≥кац≥њ: 2006-03-13 (3322 прочитано) |