Маркетинг > Підвищення ефективності функціонування підприємства на основі вдосконалення маркетингової діяльності
Концепція соціально-етичного маркетингу - стверджує, що завданням компанії
є встановлення потреб й інтересів цільових ринків і забезпечення бажаної задоволеності
більш ефективними й більш продуктивними способами з одночасним зміцненням благополуччя
споживача й суспільства в цілому.
Виявлення потреб - одна із ключових цілей маркетингового дослідження. Коли
маркетолог довідається потребу споживача, він може спрогнозувати його подальше
поводження й можливість його покупки даного товару.
Важливу роль у дослідженні споживачів грають мотиваційні фактори покупки
товару. До таких факторів зараховуються: мотив вигоди (бажання людини розбагатіти),
мотив зниження ризику (потреба в безпеці), мотив визнання (потреба в статусі,
престижі), мотив зручності (прагнення скрасити своє існування), мотив волі (потреба
в незалежності) і, нарешті, мотив пізнання (потреба в розвитку).
Дослідження конкурентів і фірмової структури ринку. Першим етапом у дослідженні
конкурентів повинна з'явитися оцінка ступеня конкуренції на обраному ринку (зроблена,
недосконала конкуренція або монополія).
Дослідження товарного ринку. Під дослідженням товарного ринку розуміється
дослідження ринку окремого товару або групи товарів, наприклад масло (окремий
товар) і продукти споживання (група товарів). Дослідження ринку ставить своїми
цілями вивчення співвідношення попиту та пропозиції на товар, визначення місткості
ринку, визначення частки конкурентів на ринку, сегментацію ринку, визначення
кон'юнктури ринку.
Під місткістю ринку розуміється обсяг продукції, що може «умістити» ринок
без істотних змін у своїй структурі. Маркетингова служба досліджує показники
потенціалу ринку, обробляє й аналізує дані й на їхній основі прогнозує збільшення
або зменшення потенціалу ринку, що веде до збільшення або зменшення обсягу продукції,
що випускає підприємством.
Сегментація ринку - це поділ ринку на окремі області для збуту товарів.
Таким чином, вивчаючи різні аспекти, з якими доводиться зіштовхуватися підприємству,
маркетинг допомагає заощадити коштів на пробні випуски товарів у заздалегідь
неефективних зонах. Хоча підприємство затрачає певні суми на дослідження, вони
потім себе повністю окупають. У цьому проявляється роль досліджень маркетингу
для підвищення ефективності.
Маркетингова політика підприємства містить у собі товарну, цінову, збутову
політику, а також політикові просування товару на ринку. Саме за такою схемою
буде викладена політика підприємства: від вибору товару, визначення його ціни,
різних методів збуту до кінцевого етапу - просування товару, етапу на якому
накопичується прибуток підприємства від продажу товару.
Товар для маркетолога складається із продукту, його підтримки й інструментів
маркетингу. Підтримкою продукту називається сукупність заходів щодо транспортування,
упакуванню, зберіганню й використанню продукту. У групу підтримки продукту входять
наступні міри: усе, що допомагає продукту зберегти свої споживчі якості до продажу
(консервація, упакування, зберігання), заходу для правильного використання продукту
(інструкції, спосіб готування), що супроводжують товари (адаптери, акумулятори,
шнури). До інструментів маркетингу відноситься дизайн, реклама, правильно налагоджений
збут, міцний зв'язок із громадськістю.
Насамперед варто визначити який товар може називатися новим:товар, що не
має аналогів на ринку, що є практичним втіленням наукового прориву природно
називається новим товаром. Товар, що має якісну відмінність від свого попередника
товару-аналога. Товар новий для певного ринку. Старий товар, що вже був на ринку,
але знайшовши собі нове застосування.
Концепція життєвого циклу товару:
Дослідження й розробка. На цьому етапі відбувається зародження товару, його
ідеї. Збут товару поки ще нульовий, прибутки негативні.
Впровадження. На цьому етапі товар починає своє просування до споживача,
відбувається активна рекламна кампанія, але при росту збуту прибуток продовжує
рости в негативну сторону.
3) Етап росту. Найсприятливіший етап для виробника. Підприємство дістає значний
прибуток, збут товару продовжує рости.
4) Етап зрілості. Товар випускається більшими партіями, збут росте вже не
такими високими темпами, прибуток потроху знижується, тому що починається конкуренція.
5) Етап спаду. Збут різко падає, підприємство перестає випускати товар, прибуток
дуже низький.
Одним з пунктів збутової політики підприємства є вибір оптимального каналу
збуту. Канал збуту (розподілу) товару - це організація або людина, що займається
просуванням й обміном конкретного товару (декількох груп товарів) на ринку.
Канали розподілу можуть бути трьох видів: прямі, непрямі й змішані.
В область цінової політики підприємства входять питання оптових і роздрібних
цін, всі стадії ціноутворення, тактика визначення початкової ціни товару, тактика
корекції ціни. Вирішуючи ці питання маркетологи встановлюють на товар найбільш
сприятливу ціну.
До зовнішніх факторів процесу ціноутворення відносяться:
1) Споживачі. 2) Ринкове середовище.3) Учасники каналів руху товарів.
Основні методи визначення вихідної ціни:
Витратний метод. Метод заснований на орієнтації ціни на витрати на виробництво.
При цьому методі ціна складається із собівартості й фіксованого відсотка прибутку.
Цей метод більше враховує мету підприємця, ніж покупця.
Агрегатний метод. Цей метод підраховує ціну, як суму цін на окремі елементи
товару, а також як ціну загального (агрегатного) блоку й надбавки або знижки
за відсутність або наявність окремих елементів.
Параметричний метод. Суть даного методу полягає в тому, що з оцінки й співвідношення
якісних параметрів товару визначається його ціна.
Ціноутворення на основі поточних цін. По цьому методі ціна на конкретний
товар установлюється залежно від цін на аналогічні товари, вона може бути й
більше, і менше.
Стратегія ціноутворення - це вибір підприємством стратегії, по якій повинна
змінюватися вихідна ціна товару з максимальним для нього успіхом, у процесі
завоювання ринку. Варто виділити різні стратегії залежно від товару (нового
або вже існуючого).
Стратегія "зняття вершків" (skim pricing) припускає спочатку продаж товару
по дуже високій ціні для тієї верстви суспільства, що не піклується про фінансовий
крах, далі ціна поступово знижується до рівня середнього класу, а потім і до
рівня масового споживання.
Під просуванням розуміється сукупність різних видів діяльності по доведенню
інформації про достоїнства продукту до потенційних споживачів і стимулюванню
виникнення в них бажання його купити. Сучасні організації використовують складні
комунікаційні системи для підтримки контактів з посередниками, клієнтами, з
різними громадськими організаціями й верствами.
Просування продукту здійснюється шляхом використання в певній пропорції реклами,
методів стимулювання збуту (продажів), персонального продажу й методів зв'язку
із громадськістю.
Реклама - будь-яка оплачувана форма не персональної презентації й просування
ідей, товарів і послуг, здійснювана конкретним замовником.
Виділяють наступні види реклами: інформативна, спонукальна (може ставати
порівняльною) і реклама-нагадування.
Інформативна реклама використовується для інформування споживачів про нові
продукти з метою створення первісного попиту.
Спонукальна реклама використовується для створення в обраного сегмента споживачів
попиту на якийсь продукт шляхом переконання споживачів, що рекламований продукт
є найкращим у рамках наявних у них коштів.
Порівняльна реклама здійснює пряме або непряме порівняння певної марки продукту
з іншими марками.
Назва: Підвищення ефективності функціонування підприємства на основі вдосконалення маркетингової діяльності Дата публікації: 2006-05-04 (3810 прочитано) |