√еограф≥¤ > ќрган≥зац≥¤ комплексу топографо-геодезичних роб≥т дл¤ ≥нвентаризац≥њ земель
1.7.5. ѕроектуванн¤ плановоњ ≥ висотноњ прив'¤зк≥в аерозн≥мк≥в. ѕри стереотопограф≥чному зн≥манн¤ виконують зг≥дно вимог ≥нструкц≥њ. ƒо початку польових роб≥т розробл¤ють робочий план згущенн¤ зн≥мальноњ основи та маркуванн¤ розп≥знавальних знак≥в. ѕроект висотноњ п≥дготовки аерозн≥мк≥в при розр≥джен≥й п≥дготовц≥ складаЇтьс¤ одночасно з проектом маркуванн¤ плановоњ п≥дготовки. “очки планово-висотноњ зн≥мальноњ основи розм≥щуютьс¤ р¤дами поперек аерозн≥мальних маршрут≥в ≥ розм≥щують у середин≥ м≥ж маршрутами проект≥в ≥ по можливост≥ у зонах потр≥йного перекритт¤ аерозн≥мк≥в у маршрут≥. ѕроектуванн¤ виконуЇтьс¤ на кальц≥. Ќа кальку попередньо нанос¤ть чорним кольором границ≥ обТЇкту зн≥манн¤, номенклатуру розрафку син≥м кольором, вс≥ пункти тр≥ангул¤ц≥њ, пол≥гонометр≥њ ≥ репери н≥велюванн¤ (без стор≥н мереж≥ ≥ л≥н≥й стор≥н) Ц чорним кольором. Ќапр¤м осей запроектованих маршрут≥в зн≥манн¤ зеленим кольором. ѕерший маршрут сум≥щають з п≥вн≥чною (п≥вденною) границею обТЇкта або трохи на п≥вн≥ч (п≥вдень) в≥д ц≥Їњ границ≥. Ќанос¤ть центри вс≥х аерозн≥мк≥в, центри крайн≥х знак≥в у маршрут≥ розм≥щають за сх≥дною ≥ зах≥дною границею обТЇкта на в≥ддал≥ 1-2 базиса фотографуванн¤ в≥д границ≥, зг≥дно ≥з розрахунковою величиною поперечного перекритт¤, в≥дбирають смуги поперечного перекритт¤ маршрут≥в ≥ замальовують жовтим кольором. ƒл¤ нанесенн¤ на карту зон поперечного перекритт¤ необх≥дно в≥д верхнього маршрути в≥др≥зок l¢, в≥д ос≥ нижнього маршруту в≥дкласти l¢ також: де, m Ц масштаб аерозн≥манн¤. ѕ≥сл¤ цього закладають проект плановоњ привТ¤зки аерозн≥мк≥в розп≥знавальних точок враховуючи, що буде проводитис¤ розр≥джена п≥дготовка. ¬изначенн¤ план≥в топознак≥в проектуютьс¤ у доповненн¤ до них, ¤к≥ Ї уже на м≥сцевост≥ Дѕункт тр≥ангул¤ц≥њ, пол≥гонометр≥њ, н≥вел≥рн≥ репериФ. « метою забезпеченн¤ необх≥дною плановою основою, кожноњ секц≥њ планово фотограмметричноњ. ѕланов≥ ознаки, що проектуютьс¤ по можливост≥ сум≥щаютьс¤ з реперами н≥велюванн¤. Ќа д≥л¤нках зн≥манн¤, ¤к≥ розт¤гуютьс¤ у напр¤мку маршрут≥в, не менша н≥ж 160-200 см в масштаб≥ створюваного плану (дл¤ масштабу 1:2000), що в≥дпов≥даЇ на м≥сцевост≥ 3,2-4,0 км, планов≥ розп≥знавальн≥ точки розм≥щують по середин≥ смуг поперечного перекритт¤ зн≥мк≥в. «а схемою, ¤ка приведена на рисунку 1. –исунок 1 ¬≥ддал≥ м≥ж плановими розп≥знавальними точками в зонах поперечного перекритт¤ повинн≥ бути в одному р¤ду через 80-100 см, а в наступному через 160-200 см, при цьому початок ≥ к≥нець кожного маршруту повинн≥ бути забезпечен≥ розп≥знавальними точками, розм≥щеними за границею д≥л¤нки зйомки. р≥м того, границ≥ обТЇкта, ¤к≥ сп≥впадають з напр¤мком маршрут≥в аерофотозйомки, забезпечуютьс¤ додатковими плановими розп≥знавальними точками в зонах, що не мають перекритт¤, через 40-50 см, що в≥дпов≥даЇ при масштаб≥ 1:2000 в≥ддал≥ на м≥сцевост≥ 800-1000 м, ¤кщо число маршрут≥в б≥льше трьох. ѕроект висотноњ привТ¤зки. ¬исотна п≥дготовка аерозн≥мк≥в п≥дл¤гаЇ у визначенн¤ висот планових топознак≥в або ч≥тких контур≥в висотноњ позначки може виконуватис¤ у вар≥антах суц≥льноњ або розр≥дженоњ п≥дготовки у залежност≥ в≥д масштабу зн≥манн¤, характеру участку зйомки та техн≥чних характеристик аерофотоапарата. ѕри розр≥дженн≥ висотн≥й п≥дготовц≥ аерозн≥мк≥в висотн≥ розп≥знаванн≥ точки повинн≥ розм≥щуватис¤ попарно, по обидва боки в≥д ос≥ маршрута, в зонах поперечного перекритт¤ аерозн≥мк≥в сум≥жних маршрут≥в. ¬≥ддал≥ м≥ж висотними розп≥знавальними точками в напр¤мку маршрут≥в при зйомках з висотами с≥ченн¤ рельЇфу 0,5 ≥ 1 м можуть бути 2-2,5 км. “аким чином, дл¤ забезпеченн¤ необх≥дноњ густоти висотних розп≥знавальних точки сум≥стити з висотними ≥ додатково в смугах поперечного перекритт¤, де в≥ддаль м≥ж розп≥знавальними точками 3,2-4,0 км, запроектувати по середин≥ одну висотну розп≥знавальну точку. √раниц≥ зйомки повинн≥ бути забезпечен≥ б≥льшою к≥льк≥стю висотних розп≥знавальних точок. “ак, дл¤ граничних маршрут≥в при висотах с≥ченн¤ рельЇфу 0,5-1 м виконуЇтьс¤ суц≥льна висотна п≥дготовка аерозн≥мк≥в тобто кожна стерео пара повинна бути забезпечена 4 висотними розп≥знавальними точками, розм≥щеними в кутах стерео пази в зонах поперечного перекритт¤ ≥ 5-контральною розп≥знавальною точкою (рис.2). –ис.2 ¬ дан≥й курсов≥й робот≥ запроектована розр≥джена висотна основа роб≥т або граничних маршрут≥в суц≥льна п≥дготовка. ¬с≥ запроектован≥ планов≥ та висотн≥ розп≥знавальн≥ точки нанос¤ть на карту червоним кольором, планов≥ позначають кружочком д≥аметром 3 мм, а висотн≥ суц≥льним кружочком д≥аметром 3 мм у додатку 2. ѕланово-висотну привТ¤зку розп≥знавальних точок визначають р≥зними геодезичними методами у залежност≥ в≥д ф≥зико-геодезичних умов м≥сцевост≥. ¬ даному проект≥ передбачаЇтьс¤ планову привТ¤зку передбачаЇтьс¤ виконати методом теодол≥тних ход≥в, методом пр¤мих ≥ обернених зас≥чок, а висотну методом техн≥чного н≥велюванн¤. –езультати приведен≥ у таблиц¤х 14 ≥ 15. ’арактеристика мереж≥ розп≥знавальних точок у табл.14 “аблиц¤ 14 ¬ид розп≥знавальноњ точки | ≥льк≥сть, шт | ѕ≥дл¤гаЇ маркуванн¤, шт | ћетод маркуванн¤, розм≥ри маркувального знака | ѕланово-висотна | 24 | 6 | ћетод викладки ф≥гур, спец матер≥алами, розм≥ри 15 х 15 м | ¬исотна | 16 | 4 | ¬сього | 40 | 10 | “аблиц¤ 15 ¬ид привТ¤зки | ћетод привТ¤зки | ќдиниц¤ вим≥ру | атегор≥¤ складност≥ | ќбс¤г роботи | ѕланова | “еодол≥тн≥ ходи м≥кротр≥ангул¤ц≥њ | км розп. точка | ≤≤ ≤≤ | - - | ¬исотна | “ехн≥чне н≥велюванн¤ | км | ≤≤≤ | 39 |
Ќазва: ќрган≥зац≥¤ комплексу топографо-геодезичних роб≥т дл¤ ≥нвентаризац≥њ земель ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (3945 прочитано) |