≈коном≥ка п≥дприЇмства > ќбгрунтуванн¤ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ
ќбгрунтуванн¤ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ—тор≥нка: 1/6
‘ормою конкретизац≥њ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ виробничого п≥дприЇмства Ї б≥знес-план ф≥рми. ÷е розгорнутий документ, у ¤кому представлен≥ головн≥ напр¤мки д≥¤льност≥, ресурси, умови ≥ результати п≥дприЇмництва ¬≥н може мати р≥зн≥ види. «алежно в≥д пер≥оду плануванн¤ розр≥зн¤ють стратег≥чний (довгостроковий) б≥знес-план Ч на пер≥од б≥льше року; oпeративний (короткостроковий) б≥знес-план Ч на р≥к ≥ менше (квартал, м≥с¤ць) ¬ залежност≥ в≥д ступен¤ новизни п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ розр≥зн¤ють: б≥знес-план створенн¤ ф≥рми або њњ п≥дрозд≥лу; б≥знес-план розвитку. д≥ючого економ≥чного суб'Їкта (реал≥зац≥њ новоњ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ). √оловне призначенн¤ б≥знес-плану будь-¤кого р≥зновиду Ч обгрунтуванн¤ розм≥ру, доц≥льност≥ й прибутковост≥ ≥нвестиц≥й у виробниче п≥дприЇмництво. –озм≥р цих ≥нвестиц≥й, ¤к правило, перевищуЇ можливост≥ п≥дпри≠Їмц¤ ≥ вимагаЇ залученн¤ позичкових кошт≥в. “аким чином створюЇтьс¤ ситуац≥¤, котра зач≥паЇ ≥нтереси трьох економ≥чних суб'Їкт≥в Ч виробник товару (продавц¤), ≥нвестора (банк≥вськоњ чи ≥ншоњ установи), споживач (покупц¤), њхн≥ ≥нтереси т≥сно пов'¤зан≥, але в кожного Ї сво¤ мета, ¤ка може суперечити мет≥ або умовам њњ дос¤гненн¤ дл¤ ≥ншого суб'Їкта. ¬иробки виход¤чи з мети прибутковост≥ його д≥¤льност≥, зац≥кавлений у максималь≠н≥й сум≥ позички на довгостроковий терм≥н ≥ на п≥льгових умовах. Ѕанк≥р, виход¤чи з аналог≥чноњ мети, Ч у найшвидшому оборот≥ грошових засоб≥в з високою ставкою кредитного процента. —поживач, виход¤чи з мети пов≠ного забезпеченн¤ своњх потреб при м≥н≥мум≥ витрат, Ч в широкому асор≠тимент≥ ¤к≥сних товар≥в за низькими ц≥нами. “аких ц≥н виробник, з одного боку, не зможе забезпечити за жорстких банк≥вських умов; з другого боку, пад≥нн¤ споживчого попиту упов≥льнюЇ об≥г грошових засоб≥в, що пог≥ршуЇ ф≥нансовий стан банк≥вських установ тощо. ≤нструментом оптимального узгодженн¤ цих р≥зноспр¤мованих ≥нтерес≥в ≥ повинен стати б≥знес-план. ƒл¤ ф≥рми в≥н Ї алгоритмом ефективних д≥й в розгортанн≥ виробничоњ ≥ комерц≥йноњ д≥¤льност≥, дл¤ ≥нвестора Ц обірунтуванн¤м економ≥чноњ доц≥льност≥ ≥нвестиц≥й. —поживача (покупц¤) ц≥кавить не сам б≥знес-план, а результати його реал≥зац≥њ. јвтором б≥знес-плану Ї найб≥льш зац≥кавлений суб'Їкт-виробничник, тобто кер≥вництво ≥снуючоњ чи майбутньоњ ф≥рми. ѕроцедура роз≠робки б≥знес-плану в спрощеному вигл¤д≥ подана на рис. —труктура б≥знес-плану може в≥др≥зн¤тис¤ дл¤ р≥зних ф≥рм у залеж≠ност≥ в≥д етапу проходженн¤ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ, специф≥ки виробництва, ступен¤ новизни та ≥ншого, але в загальному вигл¤д≥ б≥знес-план м≥стить так≥ розд≥ли: 1. –езюме Ч головне призначенн¤ б≥знес-плану, м≥с≥¤ ф≥рми, головн≥ ознаки пропонованих ф≥рмою вироб≥в та послуг, њхн¤ в≥дм≥нн≥сть в≥д анало≠г≥чних вироб≥в та послуг, на¤вних на ринку, ключов≥ передумови результа≠тивноњ д≥¤льност≥ ф≥рми, ф≥нансов≥ потреби ф≥рми, р≥вень та передумови прибутковост≥ дл¤ ≥нвестора. –езюме формуЇтьс¤ п≥сл¤ розробки б≥знес-плану ≥ вм≥щуЇтьс¤ на по≠чатку готового документа дл¤ зручност≥ користувач≥в Ч ≥нвестор≥в, банк≥р≥в тощо. 2. јнал≥тичний розд≥л (≥нформац≥¤ про зовн≥шнЇ економ≥чне середо≠вище ≥ стан ф≥рми) Ч характеристика попиту ≥ пропозиц≥њ, конкурент≥в, ц≥нових тенденц≥й, умов ресурсозабезпеченн¤, умов кредитуванн¤, репута≠ц≥¤ ф≥рми, орган≥зац≥йно-правовий статус ф≥рми, персонал, ресурси ≥ ф≥нан≠совий стан ф≥рми, сильн≥ та слабк≥ аспекти д≥¤льност≥ ф≥рми тощо. 3. ѕродукц≥¤ ≥ технолог≥¤ Ч опис вироб≥в (послуг), њх призначенн¤, параметри, характеристика ¤кост≥ й конкурентоспроможност≥, дизайн, упа≠ковка, серв≥сне обслуговуванн¤, на¤вн≥сть зразка (або його зображенн¤), завершен≥сть п≥дготовки виробництва, вимоги до технолог≥њ, на¤вн≥сть в≥дпо≠в≥дних виробничих потужностей, прогноз њх розвитку. 4. ќбс¤г продажу ≥ виробництва Ч планова к≥льк≥сть продажу за роками (м≥с¤ц¤ми), прогноз ц≥н ≥ виторгу в≥д реал≥зац≥њ, планов≥ обс¤ги вироб≠ництва, характеристики спец≥ал≥зац≥њ ≥ кооперац≥њ виробництва.
Ќазва: ќбгрунтуванн¤ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (3579 прочитано) |