≈коном≥ка п≥дприЇмства > ќбгрунтуванн¤ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ
–ис. —прощена процедура розробки б≥знес-плану. 5. –есурси Ч специф≥кац≥¤ ≥ к≥льк≥сна характеристика потреби в матер≥альних, трудових ≥ ф≥нансових ресурсах, на¤вн≥сть складських прими умови збер≥ганн¤ ресурс≥в, види постачальник≥в, њх розташуванн¤, репутац≥¤, транспортне забезпеченн¤ постачанн¤. 6. ќрган≥зац≥¤ виробництва Ч орган≥зац≥йна ≥ виробнича структура ф≥рми, пор¤док ресурсозабезпеченн¤, орган≥зац≥¤ й оплата прац≥. 7. —тратег≥¤ маркетингу Ч формуванн¤ пост≥йних ≥нформац≥йних масив≥в щодо можливостей збуту, орган≥зац≥¤ реклами, орган≥зац≥¤ продажу, стимулюванн¤ покупц≥в. 8. ‘≥нанси Ч баланс доход≥в ≥ витрат, розрахунок надходжень ≥ ви≠трат за роками (м≥с¤ц¤ми), обгрунтуванн¤ прибутковост≥ ≥нвестиц≥й. 9. ≤нвестиц≥њ та ≥нновац≥њЧ обгрунтуванн¤ розм≥ру, структури ≥ стратег≥њ ≥нвестиц≥й, характеристика ≥нновац≥й, напр¤мк≥в ≥ результат≥в њх впро≠вадженн¤. 10. ≤нша ≥нформац≥¤ Ч на¤вн≥сть патент≥в, л≥ценз≥й, сертиф≥кат≥в; еколо≠г≥чн≥ характеристики, соц≥альн≥ вимоги та ≥н. 12.2.—тратег≥¤ конкурентних переваг. ‘ункц≥онуванн¤ сучасних ф≥рм в≥дбуваЇтьс¤ в умовах висококонкурентноњ економ≥ки. ≈коном≥стам в≥дома теор≥¤, за ¤кою отриманн¤ конку≠рентних переваг крањною дос¤гаЇтьс¤ завд¤ки конкурентоспроможност≥ ф≥рм, а конкурентн≥ переваги ф≥рм на ринку виникають за рахунок знижен≠н¤ витрат та диференц≥ац≥њ товару. ‘≥рма з низькими витратами виграЇ за умови масовост≥ товару, що випускаЇтьс¤. ‘≥рма з диференц≥ац≥Їю про≠дукц≥њ здатна диктувати висок≥ ц≥ни на ун≥кальну продукц≥ю. ѕрибуток ф≥рм знаходитьс¤ в жорстких лещатах м≥жнародноњ конкуренц≥њ за кращу (низьку) ц≥ну та кращу (високу) ¤к≥сть продукц≥њ. —тратег≥¤ низьких витрат. Ћ≥дерство ф≥рм у низьк≥й вартост≥ продукц≥њ заслуговуЇ на в≥дпов≥дну стратег≥ю. —проби дос¤гти галузевого л≥дера з низьковарт≥сного вироб≠ництва пов'¤зан≥ з дос¤гненн¤м ефективних розм≥р≥в виробництва, впровад≠женн¤м технолог≥чних новац≥й, дос¤гненн¤м певноњ частки ринку, контро≠лем та регулюванн¤м ф≥ксованих витрат типу R&D, оптим≥зац≥Їю трансакц≥йних витрат та витрат на забезпеченн¤ ¤кост≥ продукц≥њ. онцепц≥¤ низьких витрат та низькоњ вартост≥ виходить з того, що до≠с¤гненн¤ низьких витрат ¤к таких не може бути самоц≥ллю, бо зашкоджуЇ конкурентоспроможност≥ продукц≥њ. ќсновн≥ переваги, ¤кими волод≥Ї ф≥рма-виробник продукц≥њ з низькими витратами стосовно основних сил конкуренц≥њ, безперечн≥. —тосовно конкурент≥в низьковарт≥сна ф≥рма виграЇ за рахунок потен≠ц≥йно б≥льшоњ частки ринку, одержуючи завд¤ки великому обс¤гу продажу б≥льш≥ прибутки. ” покупц≥в, коли вони мають справу з ф≥рмами, що торгують продукц≥≠Їю за низькими ц≥нами, немаЇ вибору, бо вони майже нездатн≥ виторгувати ц≥ну ефективноњ ф≥рми, меншу за запропоновану низьку ц≥ну. якщо ф≥рма переважаЇ за рахунок низьких витрат, вона може проти≠сто¤ти тиску постачальник≥в на найб≥льш важлив≥ види витрат, Ќизьковарт≥сн≥ виробництва мають б≥льш виг≥дну конкурентну пози≠ц≥ю, н≥ж нов≥ конкуренти, тому що, забезпечуючи захист ринку в≥д нових конкурент≥в та привабливих дешевих зам≥нник≥в, пол≥тикою зниженн¤ ц≥н створюютьс¤ перепони дл¤ њх входженн¤ в галузь. ¬провадженн¤ низьковарт≥сноњ стратег≥њ ф≥рмою доц≥льне за певних обставин: еластичного попиту за ц≥ною, випуску стандартизованого про≠дукту, неможливост≥ або труднощах його диференц≥ац≥њ, при цьому не зне≠важаючи ¤к≥стю та серв≥сними функц≥¤ми товару, використанн¤м техноло≠г≥чних ≥нновац≥й, залишаючись одноособовим варт≥сним л≥дером. ƒос¤гненн¤ конкурентних переваг через л≥дерство в низьк≥й вартост≥ продукц≥њ вимагаЇ в≥д ф≥рми з'¤суванн¤ оптимальних меж низькоњ вартост≥ за допомогою критер≥ю ћ— = ј“—. —аме Ћ≤— вказуватиме на найнижчу точку середн≥х сукупних витрат ≥ на межу обс¤г≥в виробництва, ¤ку не сл≥д переходити, бо за ц≥Їю точкою витрати зростатимуть. ƒо стратег≥њ низьких витрат пор¤д з принципом не перевищенн¤ граничних витрат середн≥ми у короткотерм≥новому пер≥од≥ сл≥д додати критер≥й низь≠ких витрат у довготерм≥новому пер≥од≥, за ¤ким закон спадаючоњ в≥ддач≥ починаЇ д≥¤ти при великому обс¤з≥ виробництва; ефект масштабу вироб≠ництва буде позитивним, ¤кщо при зб≥льшенн≥ розм≥р≥в ф≥рми середн≥ ви трати зменшуватимутьс¤. ѕереваги через дос¤гненн¤ низькоњ вартост≥; в≥дчутн≥ тод≥, коли кумул¤тивн≥ витрати, що пов'¤зан≥ з виробництвом ти просуванн¤м товару, нижч≥ за аналог≥чн≥ у конкурент≥в. ¬арт≥сн≥ переваги можуть бути захищен≥ в≥д коп≥юванн¤ чи подоланн¤ конкурентами тод≥, коли вони забезпечуютьс¤ нетрадиц≥йними способами. “аким нетрадиц≥йним фактором серед дек≥лькох фактор≥в ринковоњ ≥нфра≠структури (серед них багато негативних) за ≥ншими р≥вними умовами Ї фактор низьких витрат та традиц≥йноњ ¤кост≥, що д≥Ї за емп≥ричними зако≠нами ефекту життЇвого циклу продукц≥њ конкурентоспроможноњ ф≥рми - ефект низьких витрат пом≥тний на етапах прискоренн¤ розвитку б≥знесу, може бути вим≥р¤ний за допомогою емп≥ричного вибору функц≥й, що опи≠сують р≥зн≥ д≥л¤нки кривоњ життЇвого циклу: комб≥нованоњ експонец≥ально-ступеневоњ, експоненти, параболи, пр¤моњ.
Ќазва: ќбгрунтуванн¤ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (3579 прочитано) |