Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕон¤тт¤ галуз≥


≥золювати, наск≥льки це можливо, ф≥рму в≥д п'¤ти сил конкуренц≥њ,

зм≥нити правила конкуренц≥њ на користь своЇњ компан≥њ,

зайн¤ти сильну позиц≥ю, з ¤коњ можна буде "керувати" ходом конкуренц≥њ.

 ер≥вники-стратеги не можуть справитис¤ з ц≥Їю задачею без попереднього глибокого анал≥зу загальноњ картини конкуренц≥њ в галуз≥ кр≥зь призму п'¤ти сил конкуренц≥њ.

ќц≥нка сил конкуренц≥њ в пол≥граф≥чн≥й галуз≥

—уперництво серед конкуруючих продавц≥в.

—уперництво в галуз≥ дуже високе, але конкурентами, в основному, дл¤ в≥тчизн¤них п≥дприЇмств книговиданн¤ виступають велик≥ рос≥йськ≥ видавництва. “ому що ¤к≥сть, асортимент та ц≥на њхньоњ продукц≥њ б≥льш задовольн¤Ї покупц¤ н≥ж продукц≥¤ украњнських видавництв. ўо стосуЇтьс¤ випуску р≥зноњ пол≥граф≥чноњ продукц≥њ, такоњ ¤к : пакуванн¤, етикетки, календар≥ та ≥н., то тут конкурентна боротьба в≥дбуваЇтьс¤, в основному, серед в≥тчизн¤них п≥дприЇмств. ƒол¤ ≥мпорту незначна.

—ила конкуренц≥њ потенц≥йних новачк≥в.

ўодо потенц≥йних новачк≥в, то ц¤ загроза досить таки суттЇва. Ќе дивл¤чись на те, що вх≥д в галузь достатньо дорогий (обладнанн¤, технолог≥њ, квал≥ф≥кований персонал), виробництво пол≥граф≥чноњ продукц≥њ Ї високорентабельним б≥знесом. јле тут сл≥д в≥докремлювати книговиданн¤ ≥ друкуванн¤ пакувальних матер≥ал≥в та рекламноњ продукц≥њ.  ниговиданн¤ на сьогодн≥ в ”крањн≥ Ї скор≥ше збитковим чим прибутковим б≥знесом ≥ тому по¤ва новачк≥в тут не несе серйозноњ загрози.

—ила конкуренц≥њ продукт≥в-зам≥нник≥в.

“ут також сл≥д в≥докремлювати книговидавничу д≥¤льн≥сть ≥ випуск пол≥граф≥чноњ продукц≥њ. ¬ першому випадку продукт≥в-зам≥нник≥в ¤к≥ хоч на 50% могли б зам≥нити книжку не ≥снуЇ. “ака продукц≥¤ ¤к газети, журнали ≥ т.п. не може представл¤ти реальноњ конкуренц≥њ книговиданню. ¬ипуск р≥зноњ рекламноњ пол≥граф≥чноњ продукц≥њ та пакуванн¤ б≥льш вразливий щодо продукт≥в зам≥нник≥в, ≥ ¤кщо оц≥нювати вплив ц≥Їњ складовоњ конкуренц≥њ за 5-ти бальною шкалою, то це буде в≥дпов≥дати приблизно 3.5.

—ила постачальник≥в.

÷¤ складова досить сильно впливаЇ на конкуренц≥ю в галуз≥. ѕостачальники, в основному, заруб≥жн≥ ф≥рми, ¤к≥ поставл¤ють ¤к≥сну сировину. ≤ люба зм≥на в податков≥й пол≥тиц≥ держави дуже гостро впливаЇ на виробник≥в. ÷¤ сила маЇ вир≥шальне значенн¤ в галуз≥.

—ила покупц≥в

÷е також одна ≥з вир≥шальних складових. ¬с¤ продукц≥¤ галуз≥ досить таки стандартна ≥ покупець маЇ виб≥р серед продукц≥њ ф≥рм конкурент≥в.


ƒ≥агностика конкурентних позиц≥й п≥дприЇмств Ц суперник≥в.

Ќаступним кроком анал≥зу галузевоњ конкуренц≥њ виступаЇ вивченн¤ позиц≥й конкуруючих компан≥й галуз≥. ќдним з метод≥в визначенн¤ конкурентних позиц≥й учасник≥в галуз≥ Ї метод картуванн¤ стратег≥чних груп. ¬≥н зручний при анал≥з≥ галузей, що складаютьс¤ з наст≥льки великого числа компан≥й, що немаЇ практичного зм≥сту вивчати кожну з цих компан≥й окремо .

—тратег≥чна група складаЇтьс¤ з конкуруючих м≥ж собою ф≥рм, що характеризуютьс¤ под≥бними п≥дходами до веденн¤ конкурентноњ боротьби ≥ займають приблизно р≥вн≥ позиц≥њ на даному ринку товар≥в ≥ послуг.  омпан≥њ, що складають одну стратег≥чну групу, можуть мати наступн≥ под≥бн≥ риси:

пор≥вн¤нний асортимент виробленоњ продукц≥њ;

використанн¤ тих самих розпод≥льних канал≥в;

приблизно однаковий р≥вень вертикальноњ ≥нтеграц≥њ;

наданн¤ покупц¤м приблизно однакового набору послуг ≥ техн≥чноњ допомоги;

вид≥ленн¤ тих самих рис продукту дл¤ залученн¤ одн≥Їњ ≥ т≥Їњ ж групи покупц≥в;

упор на ≥дентичн≥ технолог≥чн≥ п≥дходи;

продаж по тим же прейскурантам.

ћетодика картуванн¤ стратег≥чних груп припускаЇ р¤д етап≥в:

визначенн¤ ознак, зг≥дно ¤ким розр≥зн¤ютьс¤ конкурентн≥ позиц≥њ ф≥рм. (“ипов≥ перем≥нн≥: р≥вень ц≥ни/¤кост≥, територ≥альне охопленн¤, ступ≥нь вертикальноњ ≥нтеграц≥њ, широта асортименту ≥ т.д.);

нанесенн¤ ф≥рм галуз≥ на граф≥к, на ¤кому в ¤кост≥ перем≥нних використовуЇтьс¤ пара вид≥лених на першому етап≥ ознак;

об'Їднанн¤ ф≥рм, що попадають на той самий стратег≥чний прост≥р, в одну стратег≥чну групу;

кресленн¤ к≥л навколо кожноњ стратег≥чноњ групи, причому д≥аметр кола пропорц≥йний величин≥ частки даноњ групи ф≥рм в обс¤з≥ доход≥в в≥д продаж≥в у ц≥лому по галуз≥.

ўоб точно нанести на карту стратег≥чн≥ групи, необх≥дно дотримувати наступних принцип≥в:

ѕо-перше, корел¤ц≥¤ двох перем≥нних, що в≥дкладаютьс¤ по двох ос¤х граф≥ка, не повинна бути високоњ,

ѕо-друге, перем≥нн≥, що нанос¤тьс¤ по ос¤х граф≥ка повинн≥ в≥дбивати ≥стотн≥ в≥дм≥нност≥ позиц≥й конкурент≥в,

ѕо-третЇ, перем≥нн≥, що нанос¤тьс¤ на ос≥ граф≥ка, не повинн≥ бути н≥ к≥льк≥сними, н≥ безупинними,

ѕо-четверте, розм≥р к≥л, що вичерчуютьс¤ на карт≥, повинний бути пропорц≥йний сумарному обс¤гу продаж≥в ф≥рм в≥дпов≥дних груп,

ѕо-п'¤те, ¤кщо ≥снуЇ б≥льш двох перем≥нних, котр≥ можуть бути використан≥ ¤к ос≥ граф≥ка, то варто будувати дек≥лька граф≥к≥в.

јнал≥з стратег≥чних груп даЇ б≥льш глибоке розум≥нн¤ процесу конкуренц≥њ. Ќасамперед , зм≥ни галузевих умов можуть спри¤тливо позначатис¤ на позиц≥њ одних стратег≥чних груп ≥ неспри¤тливо - на позиц≥њ ≥нших, що може змусити ф≥рми з груп, що п≥ддаютьс¤ суворому впливу, переходити в ≥нш≥ б≥льш прив≥лейован≥ стратег≥чн≥ групи. якщо в≥домо, що де¤к≥ ф≥рми намагаютьс¤ зм≥нити свою конкурентну позиц≥ю, то на карт≥ стратег≥чних груп в≥дзначають у вид≥ стр≥лки передбачуваний напр¤мок переходу - це допомагаЇ б≥льш ¤сно представити картину конкурентноњ боротьби.

ƒругим моментом, на ¤кий варто звернути увагу при анал≥з≥ Ї визначенн¤ залежност≥ м≥ж потенц≥алом прибутку р≥зних стратег≥чних груп, сильними ≥ слабкими сторонами ринкових позиц≥й кожноњ групи.

ќдним словом, чим т≥сн≥ше розташовуютьс¤ стратег≥чн≥ групи на карт≥, тим сильн≥ше буде конкурентна боротьба. Ќайближчими (п≥сл¤ ф≥рм одн≥Їњ ≥ т≥Їњ ж стратег≥чноњ групи) Ї конкуруюч≥ ф≥рми ≥з сус≥дн≥х стратег≥чних груп. „асто ф≥рми, розташован≥ в р≥зних секторах карти, можуть зовс≥м не конкурувати один з одним.

јнал≥з конкурент≥в включаЇ:

вивченн¤ д≥й ≥ поводженн¤ найближчих конкурент≥в

розп≥знаванн¤ стратег≥й конкурент≥в

визначенн¤ того, хто збираЇтьс¤ стати головним гравцем у галуз≥

прогнозуванн¤ наступних крок≥в конкурент≥в.


–ис. 1  арта стратег≥чних груп пол≥граф≥чноњ галуз≥ ”крањни


јнал≥з найближчих конкурент≥в

јнал≥з проводитьс¤ дл¤ пол≥граф≥чного п≥дприЇмства Д«ор¤Ф ¤ке Ї одним з ведучих п≥дприЇмств ”крањни по виготовленню р≥зноман≥тноњ етикетноњ та пакувальноњ продукц≥њ.

—еред головних конкурент≥в п≥дприЇмства Ї: - пол≥граф≥чне п≥дприЇмство Д≈кспресФ, видавнича ф≥рма Дћр≥¤Ф та пол≥граф≥чне п≥дприЇмство Дј¤ксФ. ÷≥ п≥дприЇмства Ї одними з л≥дер≥в на ринку пол≥граф≥чноњ продукц≥њ не т≥льки м.  иЇва але й всього центрального рег≥ону. “ак ѕѕ. Д≈кспресФ Ї одним з призер≥в м≥жнародного конкурсу World puck Ц 2000 (√анновер).

ѕродукц≥¤ конкурент≥в складаЇтьс¤ з однакового асортименту, що й у ѕѕ. Д«ор¤Ф, проте в них дуже високий техн≥чний р≥вень, квал≥ф≥кац≥¤ персоналу ≥ ресурсна база. ўо дозвол¤Ї њм виробл¤ти дуже ¤к≥сну продукц≥ю за меншою ц≥ною.

ќсновною перевагою ѕѕ. Д«ор¤Ф перед конкурентами Ї б≥льш≥ потужност≥ ≥ гарна репутац≥¤.

¬идавнича ф≥рма Дћр≥¤Ф кр≥м випуску р≥зноман≥тноњ етикет очноњ та пакувальноњ продукц≥њ займаЇтьс¤ також книговиданн¤м, а також Ї представником рос≥йського видавництва Д¬„Ф. «а дозволом рос≥йськоњ сторони, п≥дприЇмство друкуЇ його книжки ≥ реал≥зовуЇ њх на украњнському ринку. ÷е так≥ в≥дом≥ сер≥њ ¤к " априз", "«она ризику", "Self-Help", "ѕ≥знай себе", "Ќародний роман", "¬≥йськовий роман", "ƒика орх≥де¤", "¬елик≥ в≥йни".

¬ даний час видавництво розширюЇ пал≥тру л≥тератури, що випускаЇтьс¤, усе б≥льш спец≥ал≥зуючи на книгах ≥сторичноњ, науково-попул¤рноњ ≥ прикладноњ тематики.

¬идавництво маЇ власну мережу реал≥зац≥њ, складську базу ≥ транспортний парк.

ѕол≥граф≥чне п≥дприЇмство Дј¤ксФ займаЇтьс¤ в основному розробкою та випуском пакувальноњ продукц≥њ. …ого кл≥Їнтами Ї компан≥њ Дсередньоњ рукиФ ¤к≥ займаютьс¤ випуском сипчатих та молочних продукт≥в.


6. ¬изначенн¤ пров≥дних фактор≥в усп≥ху, њх оц≥нка

ѕров≥дн≥ фактори усп≥ху (ѕ‘”) визначають ф≥нансовий ≥ конкурентний усп≥х у т≥й чи ≥нш≥й галуз≥. ѕров≥дн≥ фактори усп≥ху п≥дкреслюють те, що повинно пильно вивчатис¤ ус≥ма ф≥рмами галуз≥ - специф≥чн≥ результати, що вир≥шують дл¤ дос¤гненн¤ усп≥ху у виробництв≥ ≥ на ринку, що робл¤ть самий безпосередн≥й вплив на рентабельн≥сть компан≥њ. ѕ‘” в пол≥граф≥чн≥й промисловост≥ Ї: використанн¤

пол≥граф≥чних потужностей (дл¤ п≥дтримки низьких витрат виробництва), розгалужена мережа збуту (дл¤ одержанн¤ доступу до максимально можливого числа роздр≥бних магазин≥в що торгують книгами), на¤вн≥сть в рег≥он≥ достатнього числа п≥дприЇмств, ¤к≥ зац≥кавлен≥ в ¤к≥сн≥й пол≥граф≥чн≥й реклам≥ та пакуванн≥ ≥ розумна реклама (пов≥домити споживача, про вих≥д нових книг, донести до ф≥рм Ц виробник≥в ≥нформац≥ю про асортимент випускаЇмоњ пакувальноњ продукц≥њ).

Ќазва: ѕон¤тт¤ галуз≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2829 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.162 seconds
Хостинг от uCoz