≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕор≥вн¤льний анал≥з технолог≥њ управл≥нн¤ персоналом, управл≥нн¤ кадрами, персоналом, людськими ресурсами
У«аставл¤ти людей багато ≥ наполегливо працювати + платити њм хорошу зарплату ≥ давати р≥зн≥ матер≥альн≥ переваги = патернал≥змФ. ¬ тепер≥шн≥й час УMarks & SpanserФ Ц велика торгова компан≥¤ в ¬еликобритан≥њ. ¬она маЇ 260 магазин≥в, в ¤ких працюЇ 46 тис¤ч чолов≥к, б≥льше 600 тис¤ч м2 торгових площ, п≥дтримуЇ в≥дносини з б≥льше н≥ж 800 ф≥рмами Ц виробниками. ќбТЇм товарообб≥гу в 1981р. склав 2199 млн. фунт≥в стерл≥нг≥в, а чистий прибуток Ц 233 млн. фунт≥в стерл≥нг≥в. ћагазини УMarks & SpanserФ знаход¤тьс¤ в б≥льш н≥ж 30 крањнах св≥ту, серед ¤ких ч≥льне м≥сце займаЇ анада, япон≥¤, √онконг, ‘ранц≥¤, Ѕельг≥¤, ≤рланд≥¤, ≤спан≥¤. ѕричому розташован≥ вони в самих пристижних супермаркетах ≥ на центральних торгових вулиц¤х м≥ста. ‘≥рма представл¤Ї собою в≥дкриту орган≥зац≥ю з м≥н≥мум д≥лових секрет≥в. ¬ чому секрети усп≥ху УMarks & SpanserФ ? ¬исока ¤к≥сть товар≥в. Ѕагаточисельним покупц¤м ф≥рми (б≥лше 14 млн. чол. за тиждень) пропонуЇтьс¤ б≥л¤ 6000 високо¤к≥сних промислових товар≥в з торговою маркою УSaint MichaelФ, а також продукти харчуванн¤ виготовлен≥ в≥домими промисловими компан≥¤ми, асортимент ¤ких в ≥нших магазинах в≥дноситьс¤ до категор≥њ предмет≥в розкош≥, а не товар≥в повс¤кденного попиту. ÷≥ товари виг≥дно в≥др≥зн¤ютьс¤ модним дизайном, прекрасним матер≥алом, добротним оздобленн¤м. ¬исокий р≥вень орган≥зац≥њ торг≥вл≥. ¬ магазинах УMarks & SpanserФ майже немаЇ прим≥рочних каб≥н. ѕокупц≥ впевнен≥, що купл¤ють одежу свого розм≥ру, росту ≥ повноти, а продавц≥ заохочують њх до цього, щоб вони купили одежу ≥ прим≥рили вдома. јсортимент товар≥в ч≥тко розпод≥лено по в≥дд≥лах ≥ поверхах: чолов≥чий ≥ ж≥ночий, одежа ≥ взутт¤ ≥ т.п., св≥тл≥ прим≥щенн¤ з чудовим дизайном, в≥льне пересуванн¤ покупц≥в з товарами. ¬ магазинах прифн¤та пол≥тика в≥льного обм≥ну товар≥в ≥ поверненн¤ грошей по вимоз≥ покупц¤ на прот¤з≥ одного м≥с¤ц¤ п≥сл¤ покупки. —утн≥сть цього принципу не в тому, щоб скор≥ше продати р≥ч ≥ пустити грош≥ в торговий обб≥г, а в тому, щоб задов≥льнити потреби покупц¤. ¬исока споживча ц≥нн≥сть товару в≥дносно його вартост≥. ÷≥ни на товари УMarks & SpanserФ зовс≥м не низьк≥ ≥ доступн≥ лишень середньому класу. ¬исока ¤к≥сть товару припускаЇ високу ц≥ну, однак в≥дношенн¤ споживчоњ ц≥нност≥ до роздр≥бноњ ц≥ни товару в ф≥рм≥ вища, н≥ж в конкурент≥в, що в п≥дсумку визначаЇ пр≥оритети у покупц≥в. ÷е дос¤гаЇтьс¤ таким чином: замовленн¤ товар≥в у ф≥рм Ц виробник≥в великими парт≥¤ми з знижкою в ц≥н≥, формуванн¤ асортименту товар≥в в розрахунку на широкий сопивацький попит ≥ скороченн¤ терм≥н≥в Упролежуванн¤ товар≥вФ, вдосконаленн¤ технолог≥њ транспортуванн¤, складуванн¤ ≥ продажу товар≥в, зниженн¤ накладних витрат ≥ витрат на управл≥нн¤. ”правл≥нн¤ на основ≥ теор≥њ людських в≥дносин. ‘≥рма встановлюЇ ≥ заохочуЇ хорош≥ людськ≥ в≥дносини з персоналом, покупц¤ми, постачальниками ≥ м≥сцевим населенн¤м, а саме: повага особистост≥ прац≥вника, увага до проблем ≥ труднощ≥в кожного окремого сп≥вроб≥тника, повний ≥ в≥двертий двохсторонн≥й обм≥н думками, мотивац≥¤ роб≥тник≥в, визнанн¤ њх старань ≥ винагорода дос¤гнень, систиматичне навчанн¤ ≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ. Ѕ≥льшост≥ людей можна дов≥р¤ти. ¬изнанн¤ цього принципу дозвол¤Ї в≥дм≥нити багаточисельн≥ перев≥рки ≥ зменшити апарат контролю. УMarks & SpanserФ Ц типова англ≥йська ф≥рма, хоча посл≥довне проведенн¤ принципу патернал≥зму робить њњ в чомусь схожою з ¤понськими ф≥рмами. Ќе випадково ≥ попул¤рн≥сть магазин≥в УMarks & SpanserФ в япон≥њ. јнгл≥йський стиль ф≥рми про¤вл¤Їтьс¤ в над≥йност≥ доброзичливост≥, ¤кост≥ ≥ дов≥р≥. ¬»—Ќќ¬ » «а останн≥ роки р≥зноман≥тн≥ п≥дприЇмства почали надавати б≥льше уваги питанн¤м управл≥нн¤ персоналу. ѕричин цього Ї к≥лька: ѕовн≥стю вичерпали себе стар≥ адм≥н≥стративн≥ форми управл≥нн¤ персоналом, ≥ це примусило багатьох шукати прийоми ≥ методи роботи з людьми. ѕерех≥д на господарський розрахунок ≥ сомоокупн≥сть примусив шукати нов≥ ресурси ≥ резерви. ¬ цих умовах багато хто звернув увагу на ефективне використанн¤ не т≥льки матер≥альних, але ≥ людських ресурс≥в ¤к важливого фактора п≥двищенн¤ р≥вн¤ виробництва ≥ послуг. ¬ крањн≥ формуЇтьс¤ ринок прац≥. «'¤вилис¤ можливост≥ в≥дбору, необх≥дн≥сть в пошуку квал≥ф≥кованих кадр≥в, њх оц≥нц≥ ≥ ≥нш≥ елементи ринкового п≥дходу до управл≥нн¤ персоналом. —уттЇво покращилась наукова ≥ методолог≥чна база роботи з персоналом. ќпубл≥ковано багато наукових роб≥т, ¤к≥ дозвол¤ють п≥дн¤ти ефективн≥сть роботи з персоналом на новий р≥вень. Ѕагато п≥дприЇмств ≥ ф≥рм накопичили позитивний досв≥д роботи з персоналом, що даЇ над≥ю на суттЇвий прогрес в справ≥ використанн¤ людських ресурс≥в. ”загальнюючи досв≥д заруб≥жних п≥дприЇмств можна сформувати головну ц≥ль системи управл≥нн¤ персоналом: забезпеченн¤ кадрами, њх ефективне використанн¤, профес≥йний ≥ соц≥альний розвиток. ƒерево ц≥лей управл≥нн¤ персоналом п≥дприЇмства. —п≥льними позитивними ознаками систем управл≥нн¤ персоналом в р≥зних крањнах св≥ту зараз Ї: √оризонтальне управл≥нн¤ ≥ турбота про вс≥ ресурси, акцент на формуванн≥ команди ƒецентрал≥зована кадрова функц≥¤ реал≥зуЇтьс¤ на л≥н≥йному р≥вн≥ управл≥нн¤. —пец≥ал≥сти з персоналу надають п≥дтримку л≥н≥йному менеджменту. ѕлануванн¤ людських ресурс≥в повн≥стю ≥нтегровано в корпоративне плануванн¤ ÷≥ль - сум≥щенн¤ на¤вних людських ресурс≥в, квал≥ф≥кац≥њ ≥ потенц≥ал≥в ≥з стратег≥Їю ≥ ц≥л¤ми компан≥њ. ÷≥льна корпоративна культура ≥ балансуванн¤ поточних потреб ≥нтегрованоњ орган≥зац≥њ з зовн≥шн≥м середовищем. ќтже дл¤ того, щоб створити д≥Їву систему менеджменту на п≥дприЇмств≥, розробити власну ф≥рмову ф≥лософ≥ю управл≥нн¤ персоналом, сл≥д виходити з досв≥ду пров≥дних св≥тових компан≥й, а кр≥м того накопичувати власний досв≥д роботи з украњнськими прац≥вниками. —ѕ»—ќ Ћ≤“≈–ј“”–» √рачев ћ.¬. У—уперкадрыФ. ћосква УƒелоФ, 1993г. ≈горов ј.ѕ. У”правление персоналомФ. Ќижний Ќовгород, 1999г. ѕугачев ¬.ѕ. У–уководство персоналом организацыиФ. ћосква Ујспект прессаФ, 1998г. “равин ¬.¬., ƒ¤тлов ¬.ј. Ућенеджмент порсонала предпри¤ти¤Ф. ћосква УƒелоФ, 1998г. ‘альзер У“ехн≥ка роботи кер≥вникаФ. ињв У¬ища школаФ, 1993р. ’м≥ль ‘.≤. УћенеджментФ. ињв, 1995р. ўекин √.¬. Уѕрактическа¤ психологи¤ менеджментаФ. иев, 1994г.
Ќазва: ѕор≥вн¤льний анал≥з технолог≥њ управл≥нн¤ персоналом, управл≥нн¤ кадрами, персоналом, людськими ресурсами ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (8652 прочитано) |