‘≥нанси > ‘≥нансова система
2. « метою п≥двищенн¤ д≥Ївост≥ бюджетноњ пол≥тики, орган≥зац≥њ зд≥йсненн¤ контролю за виконанн¤м ƒержавного бюджету, 4 7005 / лп , регулюванн¤ в≥дносин м≥ж державним та м≥сцевими бюджетами продовжити роботу з удосконаленн¤ системи ƒержавного казначейства, ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ. «апровадити, починаючи з 1998 року, режим повного розпод≥лу бюджетних кошт≥в через ƒержавне казначейство, забезпечувати прозор≥сть реал≥зац≥њ бюджету. ”досконалювати систему справл¤нн¤ податк≥в, завершити роботу ≥з запровадженн¤ ≥дентиф≥кац≥йних номер≥в ф≥зичних ос≥б, створити загальнодержавну ≥нформац≥йну базу платник≥в податк≥в шл¤хом запровадженн¤ Їдиних реЇстр≥в платник≥в податк≥в. 3. ќсновою ф≥нансовоњ стаб≥л≥зац≥њ маЇ стати зд≥йсненн¤ ц≥л≥сноњ системи заход≥в ≥з зменшенн¤ бюджетних видатк≥в та в≥дпов≥дного скороченн¤ деф≥циту ƒержавного бюджету. 4. «авершити роботу з формуванн¤ ринку обслуговуванн¤ державного боргу на основ≥ розм≥щенн¤ на ньому державних позик та обл≥гац≥й державних короткострокових казначейських зобов'¤зань. 5. —уттЇво оздоровити ф≥нанси базовоњ ланки економ≥ки Ч ф≥нанс≥в п≥дприЇмств та орган≥зац≥й, стимулювати д≥лову активн≥сть, п≥дприЇмництво. ѕершоосновою цього Ї вжитт¤ заход≥в щодо подоланн¤ плат≥жноњ кризи. 6. ѕоглибити банк≥вську реформу, всеб≥чно зм≥цнювати банк≥вську систему, утвердити двор≥вневу структуру банк≥вських в≥дносин, прискорити розробку ≥ прийн¤тт¤ комплексу закон≥в про банк≥вську та кредитну д≥¤льн≥сть: Ђѕро валютне регулюванн¤ї, Ђѕро фонд страхуванн¤ вклад≥в ф≥зичних ос≥бї, Ђѕро банк≥вськ≥ електронн≥ платеж≥ї, Ђѕро кредитї, Ђѕро банк≥вську таЇмницюї, Ђѕро банкрутство банк≥вї, Ђѕро зм≥ни ≥ доповненн¤ до «акону ”крањни Ђѕро банки ≥ банк≥вську д≥¤льн≥стьї. —творити механ≥зм над≥йноњ системи страхуванн¤ депозит≥в населенн¤, розробити схему банк≥вського обслуговуванн¤ казначейськоњ системи касового виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни, актив≥зувати довгострокове кредитуванн¤, створивши в≥дпов≥дн≥ нормативн≥ акти, запровадити Їдиний реЇстр застав, розробити механ≥зм погашенн¤ заборгованост≥ держави комерц≥йним банкам. 7. «авершити грошову реформу. 8. Ћ≥берал≥зац≥ю ≥ децентрал≥зац≥ю валютного ринку розвивати з врахуванн¤м св≥тових тенденц≥й, норматив≥в. 9. ÷≥нова пол≥тика, ц≥нова реформа повинн≥ виконати головне завданн¤ Ч л≥кв≥дувати диспропорц≥њ м≥ж платоспроможним попитом та пропозиц≥Їю товар≥в ≥ послуг та варт≥сними, матер≥ально-речовими пропозиц≥¤ми, радикально зм≥нити державну монопол≥ю у ц≥й сфер≥ на конкурентний механ≥зм. —л≥д п≥дкреслити, що т≥льки за умови значного оздоровленн¤ ф≥нанс≥в п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й можливо дос¤гти зм≥цненн¤ ф≥нансово-грошовоњ системи ”крањни. ѕершоосновою розв'¤занн¤ цього завданн¤ Ї вжитт¤ д≥йових заход≥в, ¤к≥ уточнюють ≥ доповнюють вищезазначен≥: Х створенн¤ нормальних умов дл¤ вексельного об≥гу й розвитку на ц≥й основ≥ цив≥л≥зованого взаЇмного комерц≥йного кредитуванн¤ п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й; Х зд≥йсненн¤ радикальних заход≥в стосовно подальшого вдосконаленн¤ механ≥зм≥в плат≥жних операц≥й; Х зм≥на ≥снуючого пор¤дку ст¤гненн¤ з п≥дприЇмств податк≥в та збор≥в Ч перех≥д в≥д авансованого внесенн¤ платеж≥в у бюджет до виконанн¤ зобов'¤зань перед бюджетом за к≥нцевими результатами ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥, тобто при отриманн≥ прибутку; Х наданн¤ державноњ допомоги тим п≥дприЇмствам, котр≥ потрапили, незалежно в≥д результат≥в д≥¤льност≥, в скрутне становище, д≥¤льн≥сть ¤ких не може бути призупинена, виход¤чи ≥з загальнодержавних ≥нтерес≥в; Х поступове згортанн¤ неперспективних виробництв водночас ≤з соц≥альним захистом населенн¤; Х стимулюванн¤ торговельно-посередницькоњ д≥¤льност≥, розширен≠н¤ в≥дпов≥дноњ ≥нфраструктури, њњ ефективне кредитуванн¤, що маЇ спри¤ти подоланню плат≥жноњ кризи, та ≥нш≥ заходи. ƒосить вагомий внесок в подальший розвиток ф≥нансовоњ системи, уточненн¤ шл¤х≥в њњ стаб≥л≥зац≥њ внесли ЂЌев≥дкладн≥ заходи щодо прискоренн¤ реформ ≥ виведенн¤ економ≥ки ”крањни з кризиї «г≥дно з ЂЌев≥дкладними заходами щодо прискоренн¤ реформ ≥ виведенн¤ економ≥ки ”крањни з кризиї, затвердженими ѕрезидентом ”крањни п≥сл¤ розгл¤ду ¬ищою економ≥чною –адою ѕрезидента ”крањни, –адою рег≥он≥в при ѕрезидентов≥ ”крањни та аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни 18 серпн¤ 1997 р. (є 298/97-–ѕ), передбачаЇтьс¤ предус≥м ≥ти шл¤хом, з одного боку, поглибленн¤ грошовоњ та макроеконом≥чноњ стаб≥л≥зац≥њ, з ≥ншого Ч суттЇвого зниженн¤ податкового тиску на товаровиробника, його ефективного захисту, прискоренн¤ амортизац≥йного процесу. «д≥йсненн¤ всього комплексу передбачених пол≥тикою економ≥чного зростанн¤ заход≥в маЇ водночас на мет≥ створенн¤ необх≥дних передумов дл¤ ф≥нансовоњ стаб≥л≥зац≥њ. ¬перше за останн≥ 0 роки ставитьс¤ питанн¤ про ф≥нансову стаб≥л≥зац≥ю економ≥ки на ¤к≥сно нов≥й основ≥ Ч пр≥оритетност≥ стаб≥л≥зац≥њ ф≥нанс≥в низовоњ ланки: п≥дприЇмств та ≥нших орган≥зац≥й, суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. ќсобливо гострою залишаЇтьс¤ ситуац≥¤ з реальним збалан≠суванн¤м ƒержавного бюджету ”крањни. ≤нш≥ деф≥цити бюджету встановлено на максимально можлив≥й позиц≥, њњ потр≥бно знижувати. ƒл¤ цього потр≥бн≥ радикальн≥ заходи щодо розширенн¤ бази оподаткуванн¤ шл¤хом виведенн¤ значноњ частки економ≥ки з Ђт≥н≥ї. ¬одночас сл≥д шукати шл¤хи б≥льш економного та рац≥онального використанн¤ бюджетних асигнувань. √оловне пол¤гаЇ в тому, щоб звести витрати до такого р≥вн¤, ¤кий здатна витримати держава. Ќе маЇ ≥ не може бути альтернативи дальшому зниженню ≥нфл¤ц≥њ. якщо ”крањна хоче дос¤гти реального економ≥чного зростанн¤ ≥ стаб≥л≥зувати життЇвий р≥вень, маЇмо ставити перед собою завданн¤ за будь-¤ких умов забезпечити дальше зниженн¤ темп≥в ≥нфл¤ц≥њ. ” зв'¤зку з цим чи не найскладн≥шим завданн¤м даного пер≥оду розвитку держави Ї орган≥чне поЇднанн¤ ф≥нансовоњ та грошовоњ стаб≥л≥зац≥њ. …детьс¤ про утвердженн¤ ф≥нансовоњ стаб≥л≥зац≥њ в широкому розум≥нн≥, що передбачаЇ, насамперед, зм≥цненн¤ п≥дприЇмств та орган≥зац≥й, домашн≥х господарств з одночасним зниженн¤м ≥нфл¤ц≥њ, зменшенн¤м деф≥циту бюджету, подоланн¤м плат≥жноњ кризи, деф≥циту плат≥жного балансу, пол≥пшенн¤м розрахунк≥в за внутр≥шн≥ми та зовн≥шн≥ми боргами. лючове питанн¤ Ч орган≥чне поЇднанн¤ пол≥тики економ≥чного зростанн¤ та ф≥нансовоњ стаб≥л≥зац≥њ з активною соц≥альною пол≥тикою. —итуац≥¤ в соц≥альн≥й сфер≥ не дозвол¤Ї в≥дкладати њњ реформу≠ванн¤ на п≥зн≥ш≥ строки. —л≥д враховувати й те, що низький платоспроможний попит населенн¤ став нин≥ основним стимулюючим фактором виходу економ≥ки з кризи. « огл¤ду на це пол≥тика економ≥чного зростанн¤ та ф≥нансовоњ стаб≥л≥зац≥њ не може зд≥йснюватись за рахунок скороченн¤ соц≥альних видатк≥в ≥ дальшого спаду реальних доход≥в населенн¤.
Ќазва: ‘≥нансова система ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (8406 прочитано) |