‘≥нанси > ƒоходи м≥сцевих бюджет≥в
ƒоходи м≥сцевих бюджет≥в—тор≥нка: 1/6
ћ≥н≥стерство осв≥ти та науки ”крањни
ѕЋјЌ
1.
|
¬ступ ..............................................................................................
|
3
|
2.
|
ƒжерела склад та структура доход≥в м≥сцевих бюджет≥в..........
|
5
|
3.
|
¬иди податкових надходжень до м≥сцевих бюджет≥в................
|
9
|
|
3.1. «агальнодержавн≥ податки ≥ збори........................................
|
9
|
|
3.2. ћ≥сцев≥ податки ≥ збори.........................................................
|
12
|
4.
|
¬исновок .........................................................................................
|
17
|
5.
|
Ћ≥тература ......................................................................................
|
19
|
1. ¬—“”ѕ
Ѕюджетна система ¤к сукупн≥сть бюджет≥в крањни може мати двохланкову або
трьохланкову побудову залежно в≥д особливостей державного устрою. ¬ Їдиних (ун≥тарних)
крањнах бюджетна система об'ЇднуЇ дв≥ ланки: бюджет центрального ур¤ду та м≥сцев≥
бюджети. ” федеративних крањнах окр≥м зазначених двох ланок ≥снуЇ трет¤ - бюджети
член≥в федерац≥њ.
«аконом ”крањни "ѕро бюджетну систему ”крањни" (1995 р.) визначено трьохланкову
побудову бюджетноњ системи, ¤ка включаЇ:
1) державний бюджет ”крањни;
2) республ≥канський јвтономноњ –еспубл≥ки рим;
3) м≥сцев≥ бюджети.
ƒо м≥сцевих бюджет≥в належать обласн≥, м≥ськ≥, районн≥, районн≥ в м≥стах,
селищн≥ та с≥льськ≥ бюджети. «аконом було закр≥плено принцип включенн¤ м≥сцевих
бюджет≥в нижчого до м≥сцевих бюджет≥в вищого р≥вн¤, ¤кий використовувавс¤ в
умовах командноњ економ≥ки. “ак, бюджет област≥ в≥дпов≥дно до «акону "ѕро бюджетну
систему ”крањни" об'ЇднуЇ обласний бюджет та бюджети район≥в ≥ м≥ст обласного
п≥дпор¤дкуванн¤. Ѕюджет району об'ЇднуЇ районний бюджет, бюджети м≥ст районного
п≥дпор¤дкуванн¤, селищн≥ та с≥льськ≥ бюджети. Ѕюджет м≥ста, ¤ке маЇ районний
под≥л, об'ЇднуЇ м≥ський бюджет та бюджети район≥в, що вход¤ть до його складу.
«аконом також визначено, що селищн≥ та с≥льськ≥ бюджети створюютьс¤ за р≥шенн¤м
районних, м≥ських рад народних депутат≥в за на¤вност≥ необх≥дноњ ф≥нансовоњ
бази. –айонн≥ м≥ськ≥ ради визначають доходи в≥дпов≥дних селищних та с≥льських
бюджет≥в.
”хваленн¤ у 1997 р. «акону "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥" започаткувало
новий п≥дх≥д щодо визначенн¤ пон¤тт¤ м≥сцевих бюджет≥в та њхнього складу. ”
ст. 1 закону зазначено, що бюджет м≥сцевого самовр¤дуванн¤ Ц це план утворенн¤
й використанн¤ ф≥нансових ресурс≥в, необх≥дних дл¤ забезпеченн¤ функц≥й та повноважень
м≥сцевого самовр¤дуванн¤. ћ≥сцеве самовр¤дуванн¤ цим законом по¤снюЇтьс¤ ¤к
гарантоване державою право та реальна здатн≥сть територ≥альноњ громади самост≥йно
або за в≥дпов≥дальност≥ орган≥в ≥ посадових ос≥б м≥сцевого самовр¤дуванн¤ вир≥шувати
питанн¤ м≥сцевого значенн¤ в межах онституц≥њ ≥ закон≥в ”крањни. « огл¤ду на
те, що територ≥альн≥ громади формуютьс¤ з жител≥в м≥ст, селищ ≥ с≥л або добров≥льних
об'Їднань жител≥в к≥лькох с≥л, то м≥сцевими бюджетами сл≥д вважати лише бюджети
зазначених територ≥альних громад, а саме - м≥ськ≥ (районн≥ у м≥стах), селищн≥
та с≥льськ≥ бюджети.
«г≥дно з онституц≥Їю ”крањни та «аконом "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥"
принципово зм≥нюютьс¤ м≥сце та роль районних ≥ обласних бюджет≥в у склад≥ бюджетноњ
системи ”крањни. ÷ими бюджетами, зг≥дно з чинним законодавством, повинн≥ акумулюватис¤
кошти, ¤к≥ спр¤мовуютьс¤ з державного бюджету дл¤ в≥дпов≥дного розпод≥лу м≥ж
територ≥альними громадами або дл¤ виконанн¤ сп≥льних проект≥в. р≥м того, до
районних та обласних бюджет≥в спр¤мовуютьс¤ кошти, залучен≥ на догов≥рних засадах
≥з м≥сцевих бюджет≥в дл¤ реал≥зац≥њ сп≥льних соц≥ально-економ≥чних програм.
ќтже, обласн≥ та районн≥ бюджети, зг≥дно з зазначеними нормативними актами,
не в≥днесен≥ до м≥сцевих.
Ѕюджетна система ”крањни ¤к ун≥тарноњ держави складаЇтьс¤ з ч≥тко визначених
двох ланок - державного та м≥сцевих бюджет≥в. —клад м≥сцевих бюджет≥в ”крањни,
¤к ≥ в ≥нших крањнах, в≥дображаЇ особливост≥ адм≥н≥стративно-територ≥ального
под≥лу та специф≥ку функц≥онуванн¤ м≥сцевого самовр¤дуванн¤. ƒо м≥сцевих бюджет≥в
в ”крањн≥ належать республ≥канський бюджет јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласн≥,
м≥ськ≥ бюджети м≥ст иЇва та —евастопол¤, районн≥, м≥ськ≥, районн≥ в м≥стах,
селищн≥ та с≥льськ≥ бюджети. ќсобливий статус двох м≥ст республ≥канського п≥дпор¤дкуванн¤
иЇва та —евастопол¤ даЇ п≥дставу дл¤ виокремленн¤ њх ≥з сукупност≥ м≥сцевих
бюджет≥в ”крањни.
’арактерною ознакою сучасноњ побудови бюджетноњ системи ”крањни Ї самост≥йн≥сть
ус≥х бюджет≥в. ћ≥сцев≥ бюджети одного р≥вн¤ не можуть бути включен≥ до м≥сцевих
бюджет≥в ≥ншого р≥вн¤. «аконом ”крањни "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ ”крањн≥"
визначено, що самост≥йн≥сть м≥сцевих бюджет≥в гарантуЇтьс¤ власними та законодавче
закр≥пленими за ними на стаб≥льн≥й основ≥ загальнодержавними доходами, а також
правом самост≥йно визначати напр¤мки використанн¤ кошт≥в.
Ќазва: ƒоходи м≥сцевих бюджет≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2006-02-11 (5570 прочитано) |