‘≥нанси > ƒоходи м≥сцевих бюджет≥в
ƒо засоб≥в поширенн¤ ≥нформац≥њ належать: преса (газети, журнали, прейскуранти,
каталоги, дов≥дники тощо), еф≥рне, супутникове та кабельне телебаченн¤, рад≥омовленн¤,
≥люст≠рован≥ зображувальн≥ засоби, аф≥ш≥, плакати, календар≥, ауд≥о - та в≥деозаписи,
св≥тлов≥ табло, комп'ютерн≥ програми та ≥нше майно юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б.
ќб'Їктом оподаткуванн¤ податком з реклами Ї варт≥сть послуг за встановленн¤
та розм≥щенн¤ реклами.
омунальний податок
Ќайб≥льшим, за абсолютними розм≥рами надходжень, Ї комунальний податок. ¬≥н
належить до обов'¤зкових м≥сцевих податк≥в, ¤к≥ повинн≥ запроваджуватис¤ органами
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ при на≠¤вност≥ об'Їкт≥в оподаткуванн¤.
ѕлатниками комунального податку Ї юридичн≥ особи, кр≥м бюджетних орган≥зац≥й,
планово-дотац≥йних та с≥льсько≠господарських п≥дприЇмств. ќб'Їктом оподаткуванн¤
Ї середньоспискова чисельн≥сть прац≥вник≥в.
ƒл¤ обчисленн¤ комунального податку треба правильно визначити середньоспискову
чисельн≥сть прац≥вник≥в. «г≥дно з ≥нструктивними матер≥алами за статистикою
чисельност≥ прац≥вник≥в, зайн¤тих у народному господарств≥ ”крањни, ≥с≠нуЇ два
вар≥анти обчисленн¤ середньосписковоњ
чисельност≥ прац≥вник≥в: середньоспискова чисельн≥сть прац≥вник≥в спискового
складу та середньоспискова чисельн≥сть усього персоналу в екв≥валент≥ щодо повноњ
зайн¤тост≥. ƒл¤ розра≠хунку комунального податку застосовуЇтьс¤ показник "се≠редньоспискова
чисельн≥сть штатних прац≥вник≥в спискового складу", тобто зайн¤тий прац≥вник
враховуЇтьс¤ т≥льки один раз, незалежно в≥д строку трудовоњ угоди та тривалост≥
робо≠чого часу.
√отельний зб≥р
√отельний зб≥р сплачують особи, ¤к≥ проживають у готе≠л¤х. —т¤гуЇтьс¤ зб≥р
також ≥ з ос≥б, що орендують м≥сц¤ у го≠тел¤х, ¤к≥ до цього були спальними.
ќб'Їктом оподаткуванн¤ Ї добова варт≥сть найманого житла (без додаткових послуг),
у тому числ≥ за неповну добу.
ѕри сплат≥ готельного збору юридичн≥ особи в≥днос¤ть його суми за рахунок
њхн≥х кошт≥в на рахунки затрат та включають до складу валових витрат; громад¤ни
- суб'Їкти п≥д≠приЇмницькоњ д≥¤льност≥ включають суми збору до складу затрат;
≥нш≥ громад¤ни сплачують його за рахунок власних доход≥в.
«б≥р за припаркуванн¤ автотранспорту
÷ей зб≥р також належить до обов'¤зкових до запроваджен≠н¤ органами м≥сцевого
самовр¤дуванн¤. …ого платниками Ї юридичн≥ особи та громад¤ни, ¤к≥ паркують
автомоб≥л≥ у спе≠ц≥ально обладнаних або в≥дведених дл¤ цього м≥сц¤х. ќб'Їк≠том
оподаткуванн¤ Ї час паркуванн¤ автотранспорту.
«б≥р сплачуЇтьс¤ вод≥¤ми на м≥сц≥ паркуванн¤. ћ≥сцев≥ ра≠ди визначають перел≥к
орган≥в, ¤к≥ справл¤ють цей зб≥р ≥ не≠суть в≥дпов≥дальн≥сть за його перерахуванн¤
до в≥дпов≥дного м≥сцевого бюджету.
–инковий зб≥р
–инковий зб≥р пос≥даЇ друге м≥сце п≥сл¤ комунального податку за обс¤гами
надходжень. ÷ей зб≥р також входить до складу обов'¤зко≠вих дл¤ запровадженн¤
м≥сцевими органами самовр¤дуванн¤.
–инковий зб≥р - це плата за право займанн¤ м≥сц¤ дл¤ торг≥вл≥ на ринках ус≥х
форм власност≥, в тому числ≥ у пав≥ль≠йонах, на критих та в≥дкритих столах,
майданчиках (включа≠ючи орендован≥), з автомоб≥л≥в, в≥зк≥в, мотоцикл≥в, ручних
в≥зк≥в тощо.
¬≥дпов≥дно до чинного законодавства платниками ринко≠вого збору Ї юридичн≥
особи ус≥х форм власност≥, њхн≥ ф≥л≥али, в≥дд≥ленн¤, представництва та ≥нш≥
в≥докремлен≥ п≥дрозд≥ли, а також ф≥зичн≥ особи. –инковий зб≥р справл¤Їтьс¤ за
кожний день торг≥вл≥.
–инковий зб≥р сплачуЇтьс¤ до початку торг≥вл≥ через касо≠вий апарат адм≥н≥страц≥њ
ринку. Ќа п≥дстав≥ касового чека про сплату ринкового збору особ≥ надаЇтьс¤
м≥сце дл¤ торг≥вл≥.
«б≥р за видачу ордера на квартиру
ќдним ≥з п'¤ти обов'¤зкових до запровадженн¤ м≥сцевих збор≥в Ї також зб≥р
за видачу ордера на квартиру. ѕлатника≠ми його Ї особи, ¤к≥ одержують документи,
що дають право на заселенн¤ квартири. —плачуЇтьс¤ зб≥р за послуги, пов'¤за≠н≥
≥з видачею в≥дпов≥дних документ≥в. ѕричому, сплата збору зд≥йснюЇтьс¤ до одержанн¤
ордера на квартиру через банк≥в≠ськ≥ установи, ¤к≥ перераховують суми збору
до в≥дпов≥дного м≥сцевого бюджету.
урортний зб≥р
урортний зб≥р сплачують громад¤ни, ¤к≥ прибувають до курортноњ м≥сцевост≥.
¬иключенн¤ становл¤ть:
- д≥ти в≥ком до 16 рок≥в;
- ≥нвал≥ди та особи, що њх супроводжують;
- учасники ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни;
- воњни-≥нтернац≥онал≥сти;
- учасники л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈—;
- особи, що прибувають за пут≥вками та курс≥вками до са≠натор≥њв, у будинки
в≥дпочинку, панс≥онати, включаючи м≥с≠течка та бази в≥дпочинку;
- особи, що прибувають до курортноњ м≥сцевост≥ у службов≥ в≥др¤дженн¤, на
навчанн¤, пост≥йне м≥сце проживанн¤, до батьк≥в та близьких родич≥в;
- особи, що прибувають за плановими туристичними марш≠рутами туристично-екскурс≥йних
установ та орган≥зац≥й, а та≠кож що зд≥йснюють подорож за маршрутними книжками;
- чолов≥ки в≥ком 60 рок≥в ≥ старш≥, ж≥нки в≥ком 55 рок≥в ≥ старш≥.
«азначен≥ категор≥њ громад¤н зв≥льн¤ютьс¤ в≥д сплати ку≠рортного збору.
«б≥р за участь у б≥гах на ≥подром≥
ѕлатниками збору Ї юридичн≥ особи та громад¤ни, ¤к≥ виставл¤ють своњх коней
на змаганн¤ комерц≥йного характе≠ру. ѕри цьому об'Їктом оподаткуванн¤ стаЇ кожен
к≥нь, виставлений на змаганн¤.
ќбл≥к платник≥в збору зд≥йснюЇ адм≥н≥страц≥¤ ≥подрому, ¤ка несе в≥дпов≥дальн≥сть
за своЇчасне та повне його перера≠хуванн¤ до м≥сцевого бюджету.
«б≥р за виграш на б≥гах на ≥подром≥
ќсоби, ¤к≥ виграли на тотал≥затор≥ на ≥подром≥, сплачують зб≥р за виграш
на б≥гах на ≥подром≥. —т¤гують цей зб≥р адм≥≠н≥страц≥њ ≥подром≥в п≥д час видач≥
виграш≥в. ќтже, об'Їктом оподаткуванн¤ збором за виграш на б≥гах на ≥подром≥
Ї сума виграшу, одержаного при гр≥ на тотал≥затор≥.
«б≥р за право використанн¤ м≥сцевоњ символ≥ки
ѕлатниками збору Ї юридичн≥ особи та громад¤ни, ¤к≥ використовують м≥сцеву
символ≥ку з комерц≥йною метою. ƒозв≥л на використанн¤ м≥сцевоњ символ≥ки (гербу
м≥ста чи ≥н≠шого населеного пункту, назви або зображенн¤ арх≥тектур≠них, ≥сторичних
пам'¤тник≥в) видаЇ в≥дпов≥дний орган м≥сце≠вого самовр¤дуванн¤.
«б≥р за видачу дозволу на розм≥щенн¤ об'Їкт≥в торг≥вл≥ та сфери послуг
ќбов'¤зковим м≥сцевим збором Ї також зб≥р за видачу дозволу на розм≥щенн¤
об'Їкт≥в торг≥вл≥ та сфери послуг. ¬≥н Ї платою за оформленн¤ та видачу дозвол≥в
на торг≥влю у спе≠ц≥ально в≥дведених дл¤ цього м≥сц¤х.
ѕлатники збору - юри≠дичн≥ особи та громад¤ни, ¤к≥ реал≥зують с≥льськогосподар≠ську
та промислову продукц≥ю й ≥нш≥ товари.
«б≥р ≥з власник≥в собак
ќстанн≥м у перел≥ку обов'¤зкових до запровадженн¤ м≥сце≠вими радами Ї зб≥р
≥з власник≥в собак. Ќадходженн¤ цього збо≠ру незначн≥, незважаючи на його обов'¤зков≥сть,
≥ тому в≥н Ї ¤скравим прикладом обов'¤зкового платежу, затрати з≥ справ≠л¤нн¤
¤кого перевищують надходженн¤ кошт≥в.
Ќеподатков≥ надходженн¤ до м≥сцевих бюджет≥в
ќсновними неподатковими надходженн¤ми до м≥сцевих бюджет≥в Ї надходженн¤
кошт≥в в≥д приватизац≥њ державного майна, державне мито, адм≥н≥стративн≥ штрафи
та ф≥нансов≥ санкц≥њ, проценти банк≥в за користуванн¤ тимчасово в≥льними бюджетними
коштами, плата за оренду майна, ¤ке знаходитьс¤ у розпор¤дженн≥ м≥сцевих орган≥в
самовр¤дуванн¤ тощо.
¬»—Ќќ¬ќ
Ќайважлив≥ш≥ завданн¤, ¤к≥ вир≥шуЇ центральний ур¤д, так≥, ¤к макроеконом≥чне
регулюванн¤, державне управл≥нн¤, нац≥ональна оборона, м≥жнародне сп≥вроб≥тництво
та ≥нш≥ потребують акумул¤ц≥њ державним бюджетом значноњ частки нац≥онального
доходу крањни.
Ќазва: ƒоходи м≥сцевих бюджет≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2006-02-11 (5570 прочитано) |