Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈колог≥¤ > ќсновн≥ напр¤мки державноњ пол≥тики ”крањни у галуз≥ охорони довк≥лл¤ , використанн¤ природн≥х ресурс≥в та забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки


зб≥льшити виробництво енергетичного вуг≥лл¤ в результат≥ скороченн¤ видобутку кокс≥вного вуг≥лл¤;

вдосконалити технолог≥чн≥ процеси мокрого збагаченн¤ вуг≥лл¤ з метою ефективного вилученн¤ з нього с≥рки;

розробити ≥ впровадити технолог≥чн≥ процеси та обладнанн¤ дл¤ використанн¤ енергетичного потенц≥алу шахтного метану;

розробити ≥ впровадити технолог≥чн≥ схеми очищенн¤ та використанн¤ м≥нерал≥зованих шахтних вод;

розробити ≥ впровадити технолог≥њ та обладнанн¤ дл¤ використанн¤ в≥двал≥в

пустоњ породи з метою одержанн¤ з них сировини дл¤ буд≥вельноњ ≥ндустр≥њ;

забезпечити розд≥льне складуванн¤ розкривних пор≥д з метою подальшого њх

ефективного використанн¤ дл¤ виробництва буд≥вельних та ≥нших вид≥в матер≥ал≥в та продукц≥њ;

забезпечити в найближч≥ роки гас≥нн¤ породних в≥двал≥в, а також розвиток закладки породою в≥дпрацьованого простору шахт;

розробити ≥ впровадити еколог≥чно безпечн≥ способи консервац≥њ шахт.

6) Ѕуд≥вництво

ћетою природоохоронноњ д≥¤льност≥ в буд≥вництв≥ Ї нормал≥зац≥¤ умов

життЇд≥¤льност≥ населенн¤ ≥ пол≥пшенн¤ стану природно-територ≥альних комплекс≥в

”крањни, що перебувають у кризовому еколог≥чному стан≥.

ƒл¤ формуванн¤ перел≥ку завдань конкретних програм необх≥дно провести еколог≥чний аудит кризових територ≥й ”крањни, визначити комплекс еколог≥чних вимог до м≥стобуд≥вних заход≥в з метою дос¤гненн¤ контрольних р≥вн≥в стану довк≥лл¤.

ƒл¤ розв'¤занн¤ цих завдань необх≥дно:

а) провести еколог≥чний аудит кризових територ≥й ”крањни, що включаЇ визначенн¤

контрольних р≥вн≥в забрудненн¤ територ≥й, ¤к≥ Ї нормами дл¤ територ≥й на найближч≥

1 - 3 роки, та можлив≥сть њх реального дос¤гненн¤, першочергове проведенн¤ екоаудиту у високоурбан≥зованих районах ≥ м≥стах;

б) розробити м≥стобуд≥вн≥ заходи, спр¤мован≥ на виведенн¤ територ≥й з кризового стану:

провести екоаудит з урахуванн¤м зм≥ни структури землекористуванн¤ у напр¤м≥ зб≥льшенн¤ територ≥й нац≥ональних природних парк≥в, зон рекреац≥њ;

визначити комплекс м≥стобуд≥вних заход≥в дл¤ дос¤гненн¤ контрольних р≥вн≥в стану довк≥лл¤;

в) вжити заход≥в щодо ресурсозбереженн¤:

обмежити використанн¤ природних корисних копалин, потреба в ¤ких може бути

задоволена в результат≥ використанн¤ вторинних та поновлюваних ресурс≥в;

розробити ≥ впровадити програми створенн¤ та виробництва нових ресурсозбер≥гаючих буд≥вельних матер≥ал≥в ≥ конструкц≥й;

г) вжити заход≥в щодо запоб≥ганн¤ викидам ≥ скидам забруднюючих речовин:

розробити комплексн≥ програми впровадженн¤ безв≥дходних та еколог≥чно безпечних технолог≥й;

розробити ≥ впровадити моб≥льну, легку, еколог≥чно безпечну та низькоенергоЇмну буд≥вельну техн≥ку та механ≥зований ≥нструмент;

д) розробити ≥ вт≥лити арх≥тектурно-планувальн≥ заходи, заходи захисту окремих

об'Їкт≥в, заходи переор≥Їнтуванн¤ ≥нфраструктури територ≥й:

вир≥шити питанн¤ першочерговоњ деконцентрац≥њ прийн¤тт¤ р≥шень в еколог≥чному,

економ≥чному ≥ планувальному аспектах;

ж) розробити заходи щодо запоб≥ганн¤ насл≥дкам авар≥йних ситуац≥й та њх усуненн¤ у м≥сц¤х з п≥двищеною щ≥льн≥стю населенн¤.

Ќайнебезпечн≥шою в еколог≥чному аспект≥ галуззю промисловост≥ буд≥вельних матер≥ал≥в залишаЇтьс¤ цементна промислов≥сть, п≥дприЇмства ¤коњ найб≥льше забруднюють довк≥лл¤. “ому треба створити спец≥альну програму ≥стотного зменшенн¤ впливу п≥дприЇмств з виробництва цементу на довк≥лл¤.

≈ ќЋќ√≤„Ќј Ѕ≈«ѕ≈ ј ¬ ≈Ќ≈–√≈“»÷≤ “ј яƒ≈–Ќ≤… √јЋ”«≤

“еплова енергетика

«г≥дно з довгостроковою концепц≥Їю широкого розвитку теплоенергетики на основ≥ твердого палива, з метою докор≥нного оздоровленн¤ еколог≥чного стану пропонуЇтьс¤:

впровадженн¤ нових технолог≥й спалюванн¤ низько¤к≥сного вуг≥лл¤ в котлоагрегатах з циркулюючим кипл¤чим шаром ≥ з внутр≥шньоцикловою газиф≥кац≥Їю вуг≥лл¤ та використанн¤м генераторного газу в парогазових установках;

застосуванн¤ високоефективних парогазових установок, ¤к≥ спалюють природний газ, п≥д час модерн≥зац≥њ д≥ючих газомазутних “≈— (енергоблок≥в) та на новому буд≥вництв≥;

впровадженн¤ ефективних установок с≥ркоочищенн¤ п≥д час спорудженн¤ нових енергоблок≥в та реконструкц≥њ д≥ючих “≈—;

застосуванн¤ сучасних високоефективних установок пиловловлюванн¤ на д≥ючих

енергоблоках та п≥д час спорудженн¤ нових енергоблок≥в;

пол≥пшенн¤ ¤кост≥ твердого палива з≥ зниженн¤м його зольност≥ до 10 в≥дсотк≥в, а вм≥сту с≥рки - до 1 - 1,5 в≥дсотка;

розробка та впровадженн¤ систем очищенн¤ газ≥в, що мають звести до м≥н≥муму

викиди в атмосферу пилу, сполук с≥рки, азоту, вуглецю тощо;

зд≥йсненн¤ програм щодо утил≥зац≥њ твердих в≥дход≥в (золи, шлам≥в та пилу) дл¤ потреб буд≥вельноњ ≥ндустр≥њ;

п≥двищенн¤ обс¤г≥в оборотного водопостачанн¤ до 75 - 80 в≥дсотк≥в загального його обс¤гу;

створенн¤ замкнутих систем водоп≥дготовки ≥ г≥дрозоловидаленн¤, неф≥льтруючих золошламов≥двал≥в;

впровадженн¤ ефективних засоб≥в утил≥зац≥њ осад≥в очищенн¤ води в р≥зних технолог≥чних схемах;

перегл¤д еколог≥чних норматив≥в та вимог залежно в≥д можливостей економ≥ки та стану довк≥лл¤.

ќсновн≥ принципи ≥ завданн¤ еколог≥чноњ безпеки ¤дерних об'Їкт≥в

≈колог≥чна безпека п≥дприЇмств ¤дерноњ галуз≥ маЇ оц≥нюватис¤ на вс≥х етапах

проектуванн¤, буд≥вництва, експлуатац≥њ та зн¤тт¤ з експлуатац≥њ. Ќасл≥дки впливу таких п≥дприЇмств сл≥д визначати на весь життЇвий цикл та з урахуванн¤м ус≥х вид≥в небезпечних викид≥в(рад≥ац≥йних, х≥м≥чних, теплових), а також синергетичних ефект≥в.

Ќеобх≥дно також враховувати вплив насл≥дк≥в „орнобильськоњ авар≥њ.

ќсновними принципами еколог≥чноњ безпеки Ї:

виб≥р м≥сць розташуванн¤ п≥дприЇмств ¤дерноњ галуз≥ з урахуванн¤м геолог≥чних, г≥дролог≥чних, ландшафтних та метеоролог≥чних характеристик майданчик≥в, б≥огеоценоз≥в, щ≥льност≥ розм≥щенн¤ населенн¤;

науково обгрунтований виб≥р ¤дерних технолог≥й, устаткуванн¤ та обладнанн¤;

зменшенн¤ впливу на здоров'¤ населенн¤ д≥њ природних джерел ≥он≥зуючого випром≥нюванн¤;

зменшенн¤ впливу на здоров'¤ населенн¤ ≥ природне середовище ≥нших шк≥дливих чинник≥в при робот≥ п≥дприЇмств ¤дерноњ галуз≥ в проектному режим≥;

врахуванн¤ на¤вност≥ сп≥льного впливу п≥дприЇмств ¤дерноњ та ≥нших галузей господарськоњ д≥¤льност≥ людини на здоров'¤ населенн¤ та довк≥лл¤ при вибор≥ њх м≥сц¤ розташуванн¤.

« метою обмеженн¤ впливу на довк≥лл¤ р≥зних вид≥в забруднювач≥в повинн≥ бути розроблен≥ система еколог≥чних норматив≥в, ¤к≥ мають також враховувати конкретн≥ природно-географ≥чн≥ особливост≥ рег≥ону, та заходи щодо зниженн¤ вм≥сту штучних рад≥онукл≥д≥в у б≥осфер≥.

ƒл¤ створенн¤ та впровадженн¤ системи еколог≥чних норматив≥в розробити Їдин≥ еколог≥чн≥ нормативи р≥зних чинник≥в негативного впливу на довк≥лл¤, зокрема, нормативи гранично допустимих скид≥в ≥ викид≥в рад≥оактивних речовин;

орган≥зувати р≥зн≥ р≥вн≥ мон≥торингу довк≥лл¤ (локальний, рег≥ональний, нац≥ональний) з метою вивченн¤ ≥ тип≥зац≥њ еколог≥чного стану в ”крањн≥ та створенн¤ бази даних, що дасть можлив≥сть проводити анал≥з та прогнозну оц≥нку стану довк≥лл¤.

–ад≥оактивн≥ в≥дходи

—творенн¤ ≥ забезпеченн¤ умов функц≥онуванн¤ системи безпечного поводженн¤ з рад≥оактивними в≥дходами вимагаЇ:

доробки або часткового перегл¤ду нормативно-правовоњ бази в частин≥, що стосуЇтьс¤ забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки;

науково-техн≥чного обгрунтуванн¤ безпеки поводженн¤ з –ј¬ з точки зору дотриманн¤ еколог≥чних норматив≥в з моменту утворенн¤ –ј¬ до остаточного захороненн¤;

розробленн¤ наукових засад дл¤ вибору вар≥ант≥в остаточного захороненн¤ –ј¬.

«абезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки п≥д час поводженн¤ з –ј¬ маЇ

складатис¤ з:

плануванн¤ (наукове обгрунтуванн¤ еколог≥чноњ безпеки поводженн¤ з –ј¬,

прийн¤тт¤ законодавчих акт≥в та норматив≥в, розробленн¤ нац≥ональних програм);

забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки на вс≥х стад≥¤х поводженн¤ з –ј¬ до захороненн¤(збиранн¤, сортуванн¤ ≥ переробка –ј¬, кондиц≥юванн¤ ≥ контейнеризац≥¤, пром≥жне збер≥ганн¤, транспортуванн¤), оц≥нка шк≥дливого впливу об'Їкт≥в з –ј¬ на довк≥лл¤ та запоб≥ганн¤ йому;

розробленн¤ науково обгрунтованих п≥дход≥в до еколог≥чноњ безпеки приповерхневого ≥ глибокого геолог≥чного захороненн¤( виб≥р д≥л¤нок та одержанн¤ вих≥дних даних; прогноз м≥грац≥њ рад≥онукл≥д≥в у геосфер≥ та б≥осфер≥, оц≥нка впливу на довк≥лл¤, створенн¤ систем мон≥торингу);

зн¤тт¤ з експлуатац≥њ ¤дерних об'Їкт≥в та в≥дновленн¤ навколишнього природного середовища(енергетичн≥ та досл≥дницьк≥ реактори, п≥дприЇмства ¤дерного паливного циклу тощо, оц≥нка впливу на довк≥лл¤, його в≥дновленн¤).

ѕр≥оритетн≥ завданн¤ рад≥ац≥йноњ безпеки

а) розробка заход≥в щодо забезпеченн¤ рад≥ац≥йного захисту населенн¤ ”крањни.

б) розробка заход≥в щодо забезпеченн¤ рад≥ац≥йного захисту населенн¤ ”крањни у зв'¤зку з „орнобильською катастрофою.

в) зменшенн¤ рад≥ац≥йного навантаженн¤ на населенн¤ ”крањни в≥д природних джерел ≥он≥зуючого випром≥нюванн¤.

г) створенн¤ системи рад≥ац≥йного мон≥торингу.

–ад≥ац≥йний стан в ”крањн≥ формуЇтьс¤ п≥д впливом п≥дприЇмств ¤дерно-паливного циклу (уранодобувна ≥ уранопереробна промислов≥сть та ј≈—), об'Їкта "”критт¤", об'Їкт≥в, призначених дл¤ поводженн¤ з рад≥оактивними в≥дходами, п≥дприЇмств нафто-, газо- та вуг≥льнодобувноњ промисловост≥, а також насл≥дк≥в авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈—.

« точки зору рад≥ац≥йноњ безпеки районами посиленого контролю мають стати рег≥они розташуванн¤ атомних електростанц≥й та ≥нших рад≥ац≥йно небезпечних об'Їкт≥в.

Ќазва: ќсновн≥ напр¤мки державноњ пол≥тики ”крањни у галуз≥ охорони довк≥лл¤ , використанн¤ природн≥х ресурс≥в та забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-14 (16025 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.147 seconds
Хостинг от uCoz