Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в


ƒан≥ таблиц≥ св≥дчать, що близько 73 в≥дс. суми м≥сцевих податк≥в ≥ збор≥в ст¤гуЇтьс¤ Ќовгородк≥вською селищною –адою ≥ лише 27 в≥дс. Ц с≥льськими –адами. Ќайб≥льшу питому вагу (близько 70 в≥дс.) займаЇ комунальний податок, так ¤к платниками цього податку Ї промислов≥ та ≥нш≥ п≥дприЇмства, що розташован≥ на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ. ѕор¤д з вищесказаним сл≥д в≥дзначити, що при на¤вност≥ в селищ≥ Ќовгородка д≥ючого готелю селищною –адою не був впроваджений готельний зб≥р, ¤кий зм≥г би стати ще одним джерелом надходжень до м≥сцевого бюджету.

ўе проблематичн≥ше забезпеченн¤ власними та закр≥пленими джерелами доход≥в районного бюджету. ƒо нього, ¤к правило надходить частина ресурсних податк≥в (20 в≥дс. плати за воду, 60 в≥дс. плати за спецвикористанн¤ надр, 10 в≥дс. плати на землю) суми в≥д перевищенн¤ розрахункового фонду споживанн¤ та р≥зн≥ збори ≥ неподатков≥ доходи. ¬ласн≥ та закр≥плен≥ доходи в районному бюджет≥ становл¤ть незначну частку, близько 6 в≥дс.

Ќатом≥сть левова частка доход≥в бюджету району формуЇтьс¤ за рахунок в≥драхувань в≥д регулюючих загальнодержавних податк≥в ≥ збор≥в та дотац≥й ≥з вищесто¤щого бюджету. як показують дан≥ таблиц≥ 2.1 у 1996 роц≥ в≥драхуванн¤ в≥д 3 регулюючих податк≥в становили 37,9 в≥дс. у доходах бюджету району; в бюджет≥ на 1997 р≥к њх частка передбачалас¤ в розм≥р≥ 13 в≥дс., а в 1998 - 12,87 в≥дс. „астка дотац≥й з обласного бюджету у 1996 роц≥ становила 41,5 в≥дс. доход≥в зведеного бюджету району, в 1997р. у вигл¤д≥ дотац≥й до району над≥йшло 63,8 в≥дс. ус≥х доход≥в, а в 1998 роц≥ частка дотац≥й трохи зменшилась ≥ становила 60,28 в≥дс.

“аким чином, за даних умов м≥сцев≥ органи самовр¤дуванн¤ практично повн≥стю залежать в≥д р≥шень вищесто¤щих орган≥в влади, а тому м≥сцеве самовр¤дуванн¤ залишаЇтьс¤ здеб≥льшого декларованим.

ќск≥льки р≥вень соц≥ально-економ≥чного розвитку рег≥он≥в неоднаковий, њх доходи в≥дносно вир≥внюютьс¤ за допомогою таких ≥нструмент≥в, ¤к диференц≥ац≥¤ норм в≥драхувань в≥д загальнодержавних регулюючих доход≥в та наданн¤ дотац≥й нижчестощим бюджетам.

ƒо 1997 року в ”крањн≥ 4 регулюючих загальнодержавних податки: податок на додану варт≥сть, податок на прибуток п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й, акцизний зб≥р та прибутковий податок ≥з доход≥в громад¤н. ѕричому ¤к регулюючий використовувавс¤ в основному лише ѕƒ¬, норми в≥драхувань в≥д податку на прибуток, акцизного збору та прибуткового податку з доход≥в громад¤н диференц≥ювалис¤ незначно.

« прийн¤тт¤м нового «акону Уѕро податок на додану варт≥стьФ питанн¤ ф≥нансовоњ забезпеченост≥ району стало ще проблематичн≥шим ( в 1996р. частка ѕƒ¬ в загальних доходах бюджету району становила 26 в≥дс.). «а цим законом у 1997 роц≥ ѕƒ¬ стов≥дсотково зараховуЇтьс¤ до державного бюджету. —аме таким чином ур¤д розвТ¤зав проблему розрахунк≥в ≥з в≥дшкодуванн¤ вх≥дного ѕƒ¬ щодо експортних операц≥й та вуг≥лл¤, посилаючись, м≥ж ≥ншим, на заруб≥жний досв≥д. —правд≥, в де¤ких крањнах ™—, наприклад, у ‘ранц≥њ та ¬еликобритан≥њ, ѕƒ¬ повн≥стю зараховуЇтьс¤ до центрального бюджету. ќднак у розвинутих крањнах частка ѕƒ¬ в державних доходах становить лише 10-18 в≥дс. (в ”крањн≥ Ц 34,9 в≥дс.), натом≥сть значну питому вагу мають надходженн¤ в≥д ≥нших податк≥в, наприклад, в≥д особистого прибуткового податку Ц до 40 в≥дс. (в ”крањн≥ Ц лише 12,8 в≥дс.).

ќтже, висок≥ ц≥ни на товари та послуги ≥, з другого боку, низька зароб≥тна плата в крањн≥, ситуац≥њ з систематичним затримками њњ виплати, загальне зубож≥нн¤ населенн¤, нерозвинений ринок ц≥нних папер≥в, м≥зерна частка див≥денд≥в у доходах громад¤н приводить до того, що саме ѕƒ¬ повинен в≥д≥грати вир≥шальну роль у формуванн≥ доход≥в м≥сцевих бюджет≥в.

ќкремо сл≥д сказати про податок на прибуток. ¬≥дпов≥дно до прийн¤того «акону Упро оподаткуванн¤ прибутку п≥дприЇмствФ в≥д 22 травн¤ 1997р. зм≥нено пор¤док визначенн¤ прибутку ¤к бази оподаткуванн¤, а також введено ц≥лий р¤д зм≥н. ќднак уже нин≥ можна сказати, що цей закон маЇ б≥льше негативних стор≥н, ан≥ж позитивних.

якщо говорити про його позитивн≥ сторони, то в≥н насамперед, ≥ це його головна перевага, забезпечуЇ поповненн¤ об≥гових кошт≥в п≥дприЇмств за рахунок зменшенн¤ прибутку, ¤кий оподатковуЇтьс¤. “ак, за новою верс≥Їю «акону Уѕро оподаткуванн¤ прибутку п≥дприЇмствФ оподатковуваний прибуток визначаЇтьс¤, ¤к р≥зниц¤ м≥ж валовим доходом ≥ валовими витратами. јле пор¤д з поповненн¤м об≥гових кошт≥в це призвело до зменшенн¤ доход≥в м≥сцевого бюджету в≥д цього податку. ƒругою причиною (њњ сл≥д вважати основною) зниженн¤ надходжень податку на прибуток Ї поглибленн¤ економ≥чноњ кризи, що супроводжуЇтьс¤ р≥зким зб≥льшенн¤м к≥лькост≥ збиткових п≥дприЇмств, пад≥нн¤м реальних доход≥в п≥дприЇмств.

“ак, прот¤гом 1996-1998 рр. в≥дбулос¤ не т≥льки в≥дносне, а й абсолютне зниженн¤ надходжень податку на прибуток. ” 1996 роц≥ в ц≥лому по району над≥йшло 135 тис. грн. податку на прибуток (або 5,49 в≥дс. в≥д ус≥х доход≥в), в 1997 роц≥ Ц 142 тис. грн (або 5,35 в≥дс), ≥ в 1998 роц≥ Ц 39,1 тис. грн. (або 1,67 в≥дс.) ÷е при тому, що норма в≥драхувань в≥д цього податку до бюджету району була зб≥льшена з 60 в≥дс. у 1996 роц≥ до 70 в≥дс. ” 1998 роц≥.

Ќа тл≥ р≥зких зменшень надходжень в≥д податку на прибуток спостер≥гаЇтьс¤ тенденц≥¤ до в≥дносного ≥ абсолютного зростанн¤ надходжень в≥д прибуткового податку з доход≥в громад¤н. “аке п≥двищенн¤ частки прибуткового податку з громад¤н зумовлене зб≥льшенн¤м нормативу в≥драхувань в≥д цього податку до 70 в≥дс. у 1998 роц≥ проти 50 в≥дс. Ц у 1996 роц≥. “ак≥ зм≥ни норматив≥в в≥драхувань повТ¤зан≥, перш за все, з необх≥дн≥стю збалансуванн¤ доход≥в ≥ видатк≥в бюджету району у звТ¤зку ≥з втратою такого вагомого джерела доход≥в, ¤к податок на додану варт≥сть. “ак, у 1996 роц≥ частка прибуткового податку з громад¤н склала 6,42 в≥дс. ус≥х доход≥в (або 158 тис. грн.), у 1997 р. - 7,62 в≥дс. (або 202 тис. грн.), а в 1998 роц≥ частка податку зросла до 11,20 в≥дс. ≥ склала 262,7 тис. грн.


ƒинам≥ку питомоњ ваги регулюючих податк≥в у загальн≥й сум≥ надходжень показано на рис. 2.1.

–ис. 2.1. ƒинам≥ка питомоњ ваги регулюючих податк≥в у загальн≥й

сум≥ надходжень по Ќовгородк≥вському району

“аким чином, за умови стов≥дсоткового зарахуванн¤ ѕƒ¬ до державного бюджету надал≥ сл≥д оч≥кувати подальшоњ централ≥зац≥њ бюджетних кошт≥в. ўо ж стосуЇтьс¤ ѕƒ¬, то йому сл≥д повернути статус регулюючого. ѕроблему в≥дшкодуванн¤ вх≥дного ѕƒ¬ можна розвТ¤зати ≥ншими способом, наприклад, проводити в≥дшкодуванн¤ з Їдиного (державного) бюджету, а заборгован≥сть м≥ж бюджетами гасити за взаЇмними розрахунками.

—≥льськ≥ бюджети формуютьс¤ за рахунок кошт≥в в≥д податку ≥з власник≥в транспортних засоб≥в, м≥сцевих податк≥в ≥ збор≥в, 60 в≥дс. плати за землю, податку на прибуток п≥дприЇмств та ≥н.

ƒан≥ таблиц≥ 2.3 св≥дчать, що доходи м≥сцевих бюджет≥в (с≥льських та селищного)займають невелику питому вагу ≥ в 1996 роц≥ њх частка склала 15.6 в≥дс (або 384 тис. грн.), ≥ 1997р. Ц 12,71в≥дс. (або 33,7 тис. грн), а в 1997 роц≥ частка м≥сцевих бюджет≥в в зведеному бюджет≥ зменшилась до 12,53 в≥дс.

«балансуванн¤ цих бюджет≥в зд≥йснюЇтьс¤ за допомогою таких джерел надходжень, ¤к прибутковий податок з громад¤н, податок на прибуток п≥дприЇмств та орган≥зац≥й ус≥х форм власност≥, нормативи в≥драхувань в≥д ¤ких визначаЇтьс¤ районною –адою народних депутат≥в. ¬ район≥ в 1996 роц≥ дл¤ регулюванн¤ використовувавс¤ т≥льки прибутковий податок ≥з громад¤н, але прот¤гом 1997-1998 рр. ≥ цей податок в повн≥й м≥р≥ зараховувавс¤ до районного бюджету. ¬ основному це повТ¤зано з тим, що саме з

“аблиц¤ 2.3

—п≥вв≥дношенн¤ м≥ж обс¤гами доход≥в м≥сцевих бюджет≥в Ќовгородк≥вського району у 1996-1998 роках (тис. грн.)

Ќазва –ад

1996 р≥к

1997 р≥к

1998 р≥к

‘актично

над≥йшло

ѕитома вага в загальн≥й сум≥ доход≥в, в≥дс.

‘актично

над≥йшло

ѕитома вага в загальн≥й сум≥ доход≥в, в≥дс.

‘актично

над≥йшло

ѕитома вага в загальн≥й сум≥ доход≥в, в≥дс.

Ќовгородк≥вська

172

6,99

181,7

6,85

160,1

6,83

¬ерблюзька

32

1,30

24,1

0,91

20,86

0,89

¬ершино- амТ¤нська

14

0,57

13,7

0,52

11,72

0,50

≤нгуло- амТ¤нська

9

0,37

11,8

0,45

10,08

0,43

 уц≥вька

65

2,64

28,2

1,06

24,38

1,04

ћитрофан≥вська

20

0,81

12,8

0,48

11,02

0,47

Ќовоандр≥њвська

10

0,41

12

0,45

9,85

0,42

Ќовомиколањвська

11

0,45

12,1

0,46

10,32

0,44

ѕетрокорб≥вька

19

0,77

15,4

0,58

13,36

0,57

—пас≥вька

19

0,73

13,8

0,52

11,96

0,51

“арас≥вська

13

0,56

11,5

0,43

8,85

0,43

ѕо радах

384

15,6

337,1

12,71

292,5

12,53

–айонний бюджет

2137

84,4

2359

87,29

2050,9

87,47

Ѕюджет району

2461

100

2653

100

2342,2

100

Ќазва: ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (23134 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.173 seconds
Хостинг от uCoz