ƒержавне регулюванн¤ > ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики ”крањни в галуз≥ збереженн¤ довк≥лл¤
розробити та впровадити системи запоб≥жного технолог≥чного мон≥торингу навколишнього природного середовища на об'Їктах з п≥двищеним еколог≥чним ризиком; зб≥льшити виробництво енергетичного вуг≥лл¤ в результат≥ скороченн¤ видобутку кокс≥вного вуг≥лл¤; вдосконалити технолог≥чн≥ процеси мокрого збагаченн¤ вуг≥лл¤ з метою ефективного вилученн¤ з нього с≥рки; розробити ≥ впровадити технолог≥чн≥ процеси та обладнанн¤ дл¤ використанн¤ енергетичного потенц≥алу шахтного метану; розробити ≥ впровадити технолог≥чн≥ схеми очищенн¤ та використанн¤ м≥нерал≥зованих шахтних вод; розробити ≥ впровадити технолог≥њ та обладнанн¤ дл¤ використанн¤ в≥двал≥в пустоњ породи з метою одержанн¤ з них сировини дл¤ буд≥вельноњ ≥ндустр≥њ; забезпечити розд≥льне складуванн¤ розкривних пор≥д з метою подальшого њх ефективного використанн¤ дл¤ виробництва буд≥вельних та ≥нших вид≥в матер≥ал≥в та продукц≥њ; забезпечити в найближч≥ роки гас≥нн¤ породних в≥двал≥в, а також розвиток закладки породою в≥дпрацьованого простору шахт; розробити ≥ впровадити еколог≥чно безпечн≥ способи консервац≥њ шахт. 6) Ѕуд≥вництво ћетою природоохоронноњ д≥¤льност≥ в буд≥вництв≥ Ї нормал≥зац≥¤ умов життЇд≥¤льност≥ населенн¤ ≥ пол≥пшенн¤ стану природно-територ≥альних комплекс≥в ”крањни, що перебувають у кризовому еколог≥чному стан≥. ƒл¤ формуванн¤ перел≥ку завдань конкретних програм необх≥дно провести еколог≥чний аудит кризових територ≥й ”крањни, визначити комплекс еколог≥чних вимог до м≥стобуд≥вних заход≥в з метою дос¤гненн¤ контрольних р≥вн≥в стану довк≥лл¤. ƒл¤ розв'¤занн¤ цих завдань необх≥дно: а) провести еколог≥чний аудит кризових територ≥й ”крањни, що включаЇ визначенн¤ контрольних р≥вн≥в забрудненн¤ територ≥й, ¤к≥ Ї нормами дл¤ територ≥й на найближч≥ 1 - 3 роки, та можлив≥сть њх реального дос¤гненн¤, першочергове проведенн¤ екоаудиту у високоурбан≥зованих районах ≥ м≥стах; б) розробити м≥стобуд≥вн≥ заходи, спр¤мован≥ на виведенн¤ територ≥й з кризового стану: провести екоаудит з урахуванн¤м зм≥ни структури землекористуванн¤ у напр¤м≥ зб≥льшенн¤ територ≥й нац≥ональних природних парк≥в, зон рекреац≥њ; визначити комплекс м≥стобуд≥вних заход≥в дл¤ дос¤гненн¤ контрольних р≥вн≥в стану довк≥лл¤; в) вжити заход≥в щодо ресурсозбереженн¤: обмежити використанн¤ природних корисних копалин, потреба в ¤ких може бути задоволена в результат≥ використанн¤ вторинних та поновлюваних ресурс≥в; розробити ≥ впровадити програми створенн¤ та виробництва нових ресурсозбер≥гаючих буд≥вельних матер≥ал≥в ≥ конструкц≥й; г) вжити заход≥в щодо запоб≥ганн¤ викидам ≥ скидам забруднюючих речовин: розробити комплексн≥ програми впровадженн¤ безв≥дходних та еколог≥чно безпечних технолог≥й; розробити ≥ впровадити моб≥льну, легку, еколог≥чно безпечну та низькоенергоЇмну буд≥вельну техн≥ку та механ≥зований ≥нструмент; д) розробити ≥ вт≥лити арх≥тектурно-планувальн≥ заходи, заходи захисту окремих об'Їкт≥в, заходи переор≥Їнтуванн¤ ≥нфраструктури територ≥й: вир≥шити питанн¤ першочерговоњ деконцентрац≥њ прийн¤тт¤ р≥шень в еколог≥чному, економ≥чному ≥ планувальному аспектах; ж) розробити заходи щодо запоб≥ганн¤ насл≥дкам авар≥йних ситуац≥й та њх усуненн¤ у м≥сц¤х з п≥двищеною щ≥льн≥стю населенн¤. Ќайнебезпечн≥шою в еколог≥чному аспект≥ галуззю промисловост≥ буд≥вельних матер≥ал≥в залишаЇтьс¤ цементна промислов≥сть, п≥дприЇмства ¤коњ найб≥льше забруднюють довк≥лл¤. “ому треба створити спец≥альну програму ≥стотного зменшенн¤ впливу п≥дприЇмств з виробництва цементу на довк≥лл¤. ≈ ќЋќ√≤„Ќј Ѕ≈«ѕ≈ ј ¬ ≈Ќ≈–√≈“»÷≤ “ј яƒ≈–Ќ≤… √јЋ”«≤ “еплова енергетика «г≥дно з довгостроковою концепц≥Їю широкого розвитку теплоенергетики на основ≥ твердого палива, з метою докор≥нного оздоровленн¤ еколог≥чного стану пропонуЇтьс¤: впровадженн¤ нових технолог≥й спалюванн¤ низько¤к≥сного вуг≥лл¤ в котлоагрегатах з циркулюючим кипл¤чим шаром ≥ з внутр≥шньоцикловою газиф≥кац≥Їю вуг≥лл¤ та використанн¤м генераторного газу в парогазових установках; застосуванн¤ високоефективних парогазових установок, ¤к≥ спалюють природний газ, п≥д час модерн≥зац≥њ д≥ючих газомазутних “≈— (енергоблок≥в) та на новому буд≥вництв≥; впровадженн¤ ефективних установок с≥ркоочищенн¤ п≥д час спорудженн¤ нових енергоблок≥в та реконструкц≥њ д≥ючих “≈—; застосуванн¤ сучасних високоефективних установок пиловловлюванн¤ на д≥ючих енергоблоках та п≥д час спорудженн¤ нових енергоблок≥в; пол≥пшенн¤ ¤кост≥ твердого палива з≥ зниженн¤м його зольност≥ до 10 в≥дсотк≥в, а вм≥сту с≥рки - до 1 - 1,5 в≥дсотка; розробка та впровадженн¤ систем очищенн¤ газ≥в, що мають звести до м≥н≥муму викиди в атмосферу пилу, сполук с≥рки, азоту, вуглецю тощо; зд≥йсненн¤ програм щодо утил≥зац≥њ твердих в≥дход≥в (золи, шлам≥в та пилу) дл¤ потреб буд≥вельноњ ≥ндустр≥њ; п≥двищенн¤ обс¤г≥в оборотного водопостачанн¤ до 75 - 80 в≥дсотк≥в загального його обс¤гу; створенн¤ замкнутих систем водоп≥дготовки ≥ г≥дрозоловидаленн¤, неф≥льтруючих золошламов≥двал≥в; впровадженн¤ ефективних засоб≥в утил≥зац≥њ осад≥в очищенн¤ води в р≥зних технолог≥чних схемах; перегл¤д еколог≥чних норматив≥в та вимог залежно в≥д можливостей економ≥ки та стану довк≥лл¤. ќсновн≥ принципи ≥ завданн¤ еколог≥чноњ безпеки ¤дерних об'Їкт≥в ≈колог≥чна безпека п≥дприЇмств ¤дерноњ галуз≥ маЇ оц≥нюватис¤ на вс≥х етапах проектуванн¤, буд≥вництва, експлуатац≥њ та зн¤тт¤ з експлуатац≥њ. Ќасл≥дки впливу таких п≥дприЇмств сл≥д визначати на весь життЇвий цикл та з урахуванн¤м ус≥х вид≥в небезпечних викид≥в(рад≥ац≥йних, х≥м≥чних, теплових), а також синергетичних ефект≥в. Ќеобх≥дно також враховувати вплив насл≥дк≥в „орнобильськоњ авар≥њ. ќсновними принципами еколог≥чноњ безпеки Ї: виб≥р м≥сць розташуванн¤ п≥дприЇмств ¤дерноњ галуз≥ з урахуванн¤м геолог≥чних, г≥дролог≥чних, ландшафтних та метеоролог≥чних характеристик майданчик≥в, б≥огеоценоз≥в, щ≥льност≥ розм≥щенн¤ населенн¤; науково обгрунтований виб≥р ¤дерних технолог≥й, устаткуванн¤ та обладнанн¤; зменшенн¤ впливу на здоров'¤ населенн¤ д≥њ природних джерел ≥он≥зуючого випром≥нюванн¤; зменшенн¤ впливу на здоров'¤ населенн¤ ≥ природне середовище ≥нших шк≥дливих чинник≥в при робот≥ п≥дприЇмств ¤дерноњ галуз≥ в проектному режим≥; врахуванн¤ на¤вност≥ сп≥льного впливу п≥дприЇмств ¤дерноњ та ≥нших галузей господарськоњ д≥¤льност≥ людини на здоров'¤ населенн¤ та довк≥лл¤ при вибор≥ њх м≥сц¤ розташуванн¤. « метою обмеженн¤ впливу на довк≥лл¤ р≥зних вид≥в забруднювач≥в повинн≥ бути розроблен≥ система еколог≥чних норматив≥в, ¤к≥ мають також враховувати конкретн≥ природно-географ≥чн≥ особливост≥ рег≥ону, та заходи щодо зниженн¤ вм≥сту штучних рад≥онукл≥д≥в у б≥осфер≥. ƒл¤ створенн¤ та впровадженн¤ системи еколог≥чних норматив≥в розробити Їдин≥ еколог≥чн≥ нормативи р≥зних чинник≥в негативного впливу на довк≥лл¤, зокрема, нормативи гранично допустимих скид≥в ≥ викид≥в рад≥оактивних речовин; орган≥зувати р≥зн≥ р≥вн≥ мон≥торингу довк≥лл¤ (локальний, рег≥ональний, нац≥ональний) з метою вивченн¤ ≥ тип≥зац≥њ еколог≥чного стану в ”крањн≥ та створенн¤ бази даних, що дасть можлив≥сть проводити анал≥з та прогнозну оц≥нку стану довк≥лл¤. –ад≥оактивн≥ в≥дходи —творенн¤ ≥ забезпеченн¤ умов функц≥онуванн¤ системи безпечного поводженн¤ з рад≥оактивними в≥дходами вимагаЇ: доробки або часткового перегл¤ду нормативно-правовоњ бази в частин≥, що стосуЇтьс¤ забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки; науково-техн≥чного обгрунтуванн¤ безпеки поводженн¤ з –ј¬ з точки зору дотриманн¤ еколог≥чних норматив≥в з моменту утворенн¤ –ј¬ до остаточного захороненн¤; розробленн¤ наукових засад дл¤ вибору вар≥ант≥в остаточного захороненн¤ –ј¬. «абезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки п≥д час поводженн¤ з –ј¬ маЇ складатис¤ з: плануванн¤ (наукове обгрунтуванн¤ еколог≥чноњ безпеки поводженн¤ з –ј¬, прийн¤тт¤ законодавчих акт≥в та норматив≥в, розробленн¤ нац≥ональних програм); забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки на вс≥х стад≥¤х поводженн¤ з –ј¬ до захороненн¤(збиранн¤, сортуванн¤ ≥ переробка –ј¬, кондиц≥юванн¤ ≥ контейнеризац≥¤, пром≥жне збер≥ганн¤, транспортуванн¤), оц≥нка шк≥дливого впливу об'Їкт≥в з –ј¬ на довк≥лл¤ та запоб≥ганн¤ йому; розробленн¤ науково обгрунтованих п≥дход≥в до еколог≥чноњ безпеки приповерхневого ≥ глибокого геолог≥чного захороненн¤( виб≥р д≥л¤нок та одержанн¤ вих≥дних даних; прогноз м≥грац≥њ рад≥онукл≥д≥в у геосфер≥ та б≥осфер≥, оц≥нка впливу на довк≥лл¤, створенн¤ систем мон≥торингу); зн¤тт¤ з експлуатац≥њ ¤дерних об'Їкт≥в та в≥дновленн¤ навколишнього природного середовища(енергетичн≥ та досл≥дницьк≥ реактори, п≥дприЇмства ¤дерного паливного циклу тощо, оц≥нка впливу на довк≥лл¤, його в≥дновленн¤). ѕр≥оритетн≥ завданн¤ рад≥ац≥йноњ безпеки а) розробка заход≥в щодо забезпеченн¤ рад≥ац≥йного захисту населенн¤ ”крањни. б) розробка заход≥в щодо забезпеченн¤ рад≥ац≥йного захисту населенн¤ ”крањни у зв'¤зку з „орнобильською катастрофою. в) зменшенн¤ рад≥ац≥йного навантаженн¤ на населенн¤ ”крањни в≥д природних джерел ≥он≥зуючого випром≥нюванн¤. г) створенн¤ системи рад≥ац≥йного мон≥торингу. –ад≥ац≥йний стан в ”крањн≥ формуЇтьс¤ п≥д впливом п≥дприЇмств ¤дерно-паливного циклу (уранодобувна ≥ уранопереробна промислов≥сть та ј≈—), об'Їкта "”критт¤", об'Їкт≥в, призначених дл¤ поводженн¤ з рад≥оактивними в≥дходами, п≥дприЇмств нафто-, газо- та вуг≥льнодобувноњ промисловост≥, а також насл≥дк≥в авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈—.
Ќазва: ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики ”крањни в галуз≥ збереженн¤ довк≥лл¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (13325 прочитано) |