ƒержавне регулюванн¤ > ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики ”крањни в галуз≥ збереженн¤ довк≥лл¤
« точки зору рад≥ац≥йноњ безпеки районами посиленого контролю мають стати рег≥они розташуванн¤ атомних електростанц≥й та ≥нших рад≥ац≥йно небезпечних об'Їкт≥в. —≤Ћ№—№ ≈ √ќ—ѕќƒј–—“¬ќ ¬ умовах, що склалис¤ нин≥ в ”крањн≥, стратег≥¤ системи с≥льськогосподарського природокористуванн¤ маЇ передбачати: формуванн¤ високопродуктивних ≥ еколог≥чно ст≥йких агроландшафт≥в; гармон≥йне поЇднанн¤ механ≥зму д≥њ економ≥чних закон≥в ≥ закон≥в природи в межах територ≥њ з урахуванн¤м л≥м≥туючих чинник≥в навантаженн¤ на с≥льськогосподарськ≥ уг≥дд¤, б≥олог≥чн≥ ресурси та ландшафти; впровадженн¤ вимог щодо еколог≥чноњ безпеки в систем≥ с/г природокористуванн¤; забезпеченн¤ еколог≥чно обгрунтованого поводженн¤ з пестицидами та агрох≥м≥катами; формуванн¤ механ≥зму економ≥чноњ, адм≥н≥стративноњ та крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ с≥льськогосподарських природокористувач≥в за порушенн¤ еколог≥чних вимог; розробленн¤ природоохоронних заход≥в на основ≥ вимог м≥жнародного законодавства та п≥двищенн¤ його рол≥ в практиц≥ с≥льськогосподарського природокористуванн¤; створенн¤ системи економ≥чних стимул≥в виробництва еколог≥чно чистоњ с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ на основ≥ технолог≥й б≥олог≥чного землеробства; п≥дтриманн¤ спри¤тливого в еколог≥чному в≥дношенн≥ довк≥лл¤, ≥нфраструктури та умов дл¤ прац≥, в≥дпочинку ≥ ф≥зичного розвитку с≥льського населенн¤; виведенн¤ з користуванн¤ малопродуктивних с≥льськогосподарських уг≥дь, насамперед у рег≥онах з високою розоран≥стю земель. « метою дос¤гненн¤ цих ц≥лей необх≥дно: зд≥йснити комплексну еколого-економ≥чну оц≥нку (районуванн¤) територ≥њ ”крањни з вид≥ленн¤м в њњ склад≥ природоохоронних комплекс≥в, у тому числ≥ територ≥й та об'Їкт≥в природно-запов≥дного фонду, земель дл¤ високо≥нтенсивного веденн¤ с≥льськогосподарського виробництва та промислового буд≥вництва, а також забруднених район≥в дл¤ зд≥йсненн¤ ц≥льових природоохоронних заход≥в; забезпечити виконанн¤ Ќац≥ональноњ програми охорони земель на пер≥од до 2010 року; п≥дготувати ≥ впровадити галузев≥ схеми збереженн¤ та в≥дтворенн¤ земельних, водних, б≥олог≥чних, зокрема рибних та л≥сових, м≥нерально-сировинних та ≥нших природних ресурс≥в; зд≥йснити землевпор¤дкуванн¤ територ≥й з урахуванн¤м еколог≥чноњ ситуац≥њ, що склалас¤, вилученн¤ з оброб≥тку рад≥оактивно ≥ промислово забруднених, дуже еродованих, вторинно заболочених, засолених ≥ п≥дтоплених, еколог≥чно уразливих земель; створити водозахисн≥ зони вздовж берег≥в р≥чок, водосховищ, озер ≥ ставк≥в, очистити њх в≥д мулу, сформувати високоефективн≥ г≥дролог≥чн≥ системи; 6. забезпечити активний перех≥д на б≥олог≥чн≥ методи веденн¤ с≥льського господарства та виробництво еколог≥чно чистоњ продукц≥њ; “–јЌ—ѕќ–“ 1) јвтомоб≥льний транспорт ƒл¤ пол≥пшенн¤ ¤кост≥ атмосферного пов≥тр¤, треба зд≥йснити заходи щодо зниженн¤ до 2005 - 2010 валового обс¤гу викид≥в в≥д автотранспорту б≥льше н≥ж на 40 в≥дсотк≥в, запоб≥гти викидам свинцю, насамперед в курортних зонах ≥ столиц≥ ”крањни - м≥ст≥ иЇв≥. « ц≥Їю метою плануютьс¤ так≥ основн≥ заходи: вдосконаленн¤ положень у систем≥ законодавства, що стимулюють впровадженн¤ природоохоронних заход≥в; оснащенн¤ нових автомоб≥л≥в ефективними системами ≥ пристро¤ми зниженн¤ викид≥в (катал≥тична нейтрал≥зац≥¤, автомати пуску ≥ прогр≥ванн¤, системи уловлюванн¤ пари пального); зб≥льшенн¤ парку автомоб≥л≥в ≥ автобус≥в, ¤к≥ працюють на газопод≥бному паливному; припиненн¤ до 2005 - 2010 рок≥в випуску ≥ використанн¤ етилового бензину; виробництво пального та мастил, ¤к≥ зменшують негативний вплив двигун≥в внутр≥шнього згор¤нн¤ на навколишнЇ природне середовище; розробка та впровадженн¤ нових тип≥в двигун≥в внутр≥шнього згор¤нн¤ з п≥двищеними економ≥чними характеристиками; розробка нових вид≥в еколог≥чно чистого автотранспорту з використанн¤м альтернативних джерел енерг≥њ; ƒл¤ розв'¤занн¤ еколог≥чних проблем на автотранспорт≥ необх≥дно: забезпечити пр≥оритетн≥сть розвитку у великих м≥стах ”крањни пасажирського транспорту загального користуванн¤ на електрот¤з≥ з посл≥довним скороченн¤м автобусного сполученн¤; забезпечити жорстк≥ш≥ еколог≥чн≥ нормативи щодо конструкц≥њ нових моделей автомоб≥л≥в та двигун≥в; розробити та впровадити систему сертиф≥кац≥њ автомоб≥л≥в та двигун≥в на еколог≥чну безпеку ≥ контролю за њх в≥дпов≥дн≥стю сертиф≥катам; розробити комплекс технолог≥й, методик та техн≥чних засоб≥в дл¤ оц≥нки еколог≥чноњ безпеки автомоб≥л≥в при њх експлуатац≥њ; розробити комплекс технолог≥й ≥ техн≥чних засоб≥в дл¤ оц≥нки та захисту довк≥лл¤ в≥д забрудненн¤ у виробничих зонах автоп≥дприЇмств. 2) «ал≥зничний транспорт ƒл¤ розв'¤занн¤ еколог≥чних проблем на зал≥зничному транспорт≥ необх≥дно розробити: нормативн≥ вимоги до рухомого складу щодо додержанн¤ еколог≥чних норматив≥в; методики визначенн¤ шкоди, що њњ можуть завдати довк≥ллю п≥дприЇмства зал≥зничного транспорту; технолог≥њ утил≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ залишк≥в нафтопродукт≥в та ≥нших в≥дход≥в; методи зменшенн¤ викид≥в у пов≥тр¤ сипких вантаж≥в п≥д час перевезенн¤; технолог≥њ очищенн¤ забруднених вод п≥сл¤ митт¤ вагон≥в, локомотив≥в. 3) јв≥ац≥йний транспорт Ўк≥дливий вплив ав≥ац≥њ на довк≥лл¤ маЇ глобальний ≥ локальний характер. √лобальним Ї вплив ав≥ац≥њ на озоновий шар атмосфери та пов'¤зан≥ з цим насл≥дки, основн≥ локальн≥ - проблеми ав≥ац≥йного шуму, забрудненн¤ викидами та скидами шк≥дливих речовин в атмосферне пов≥тр¤, п≥дземних вод та грунту у район≥ розташуванн¤ аеропорт≥в. ƒл¤ розв'¤занн¤ еколог≥чних проблем цив≥льноњ ав≥ац≥њ насамперед сл≥д розробити: принципи та методи захисту пов≥тр¤ в≥д забрудненн¤ двигунами пов≥тр¤них суден; принципи та методи захисту в≥д електромагн≥тних пол≥в рад≥очастот аеропорт≥в; технолог≥њ захисту грунт≥в та води в≥д забрудненн¤ стоками аеропорт≥в; оптим≥зац≥йн≥ схеми керуванн¤ пов≥тр¤ним рухом на трас≥, в зон≥ аеропорт≥в з урахуванн¤м еколог≥чного стану довк≥лл¤; методи к≥льк≥сноњ ≥нтегральноњ оц≥нки еколог≥чного стану п≥дприЇмств ав≥ац≥йного транспорту. 4) ¬одний транспорт –озв'¤занн¤ еколог≥чних проблем водного транспорту передбачаЇ розробленн¤: нормативних вимог до рухомого складу щодо додержанн¤ еколог≥чних норматив≥в; програми розвитку матер≥ально-техн≥чноњ бази водного транспорту з впровадженн¤м комплексу прогресивних еколог≥чно безпечних технолог≥й та засоб≥в у галуз¤х водного транспорту(флот, перевантажувальн≥ комплекси, водн≥ шл¤хи, г≥дротехн≥чн≥ споруди); ≥нформац≥йно-дов≥дковоњ системи даних апаратно-програмного забезпеченн¤ автоматизованого управл≥нн¤ охороною довк≥лл¤. технолог≥њ та техн≥чних засоб≥в дл¤ захисту в≥д забрудненн¤ пов≥тр¤ в зон≥ морських порт≥в ≥ судноремонтних п≥дприЇмств; технолог≥њ та техн≥чних засоб≥в дл¤ захисту в≥д забрудненн¤ акватор≥њ порт≥в та канал≥зац≥йних систем порт≥в та завод≥в; технолог≥њ та техн≥чних засоб≥в дл¤ регенерац≥њ, знешкодженн¤ та утил≥зац≥њ в≥дход≥в основного виробництва на п≥дприЇмствах морського транспорту. ∆»“Ћќ¬ќ- ќћ”ЌјЋ№Ќ≈ √ќ—ѕќƒј–—“¬ќ ћетою державноњ пол≥тики в галуз≥ Ї: 1) ” водопров≥дно-канал≥зац≥йному господарств≥: л≥кв≥дац≥¤ диспропорц≥њ м≥ж потужност¤ми систем водопостачанн¤ та очищенн¤ ст≥чних вод населених пункт≥в; забезпеченн¤ очищенн¤ м≥ських ст≥чних вод в≥дпов≥дно до вимог природоохоронних закон≥в ; забезпеченн¤ ¤кост≥ води джерел водопостачанн¤ в≥дпов≥дно до стандарту "ƒжерела централ≥зованого господарсько-питного водозабезпеченн¤"; утил≥зац≥¤ осад≥в ст≥чних та природних вод. 2) “верд≥ побутов≥ в≥дходи ћетою розв'¤занн¤ проблеми сан≥тарного очищенн¤ м≥ст Ї формуванн¤ комплексу роб≥т щодо збиранн¤, транспортуванн¤ та знешкодженн¤ в≥дход≥в промисловими методами та використанн¤ ц≥нних компонент≥в в≥дпов≥дно до вимог охорони довк≥лл¤. ќсновн≥ завданн¤, необх≥дн≥ дл¤ розв'¤занн¤ проблеми, передбачають: впровадженн¤ нових технолог≥й збиранн¤ побутового см≥тт¤ ≥ селективного в≥дбору ц≥нних компонент≥в, а також промислових технолог≥й його утил≥зац≥њ на обладнанн≥ в≥тчизн¤ного виробництва; розробленн¤ програм з питань промислового переробленн¤ побутового см≥тт¤. 3) «агальна програма д≥й у житлово-комунальному господарств≥ ƒл¤ вир≥шенн¤ еколог≥чних проблем у житлово-комунальному господарств≥ ”крањни насамперед необх≥дно: впровадити комплекс економ≥чних, науково-техн≥чних ≥ правових заход≥в щодо охорони та пол≥пшенн¤ стану водного басейну; розробити та впровадити правов≥ та економ≥чн≥ важел≥ регулюванн¤ рац≥онального водопостачанн¤ ≥з застосуванн¤м сучасних систем обл≥ку водоспоживанн¤; оптим≥зувати використанн¤ та штучне поповненн¤ п≥дземних вод дл¤ питного водопостачанн¤; розробити перспективн≥ схеми теплопостачанн¤ малих м≥ст ”крањни з метою визначенн¤ рац≥ональних джерел теплопостачанн¤ споживач≥в; провести досл≥дженн¤ з визначенн¤ та оптим≥зац≥њ параметр≥в роботи пилоочисного устаткуванн¤ ≥ розробити конкретн≥ рекомендац≥њ щодо захисту пов≥тр¤ного басейну в м≥сц¤х розташуванн¤ асфальтобетонних завод≥в; забезпечити п≥дприЇмства сучасною нормативною ≥ матер≥ально-техн≥чною базою дл¤ зд≥йсненн¤ комплексу роб≥т щодо збиранн¤, транспортуванн¤ та знешкодженн¤ побутового см≥тт¤. ѕ–ќћ»—Ћќ¬≤ ¬≤ƒ’ќƒ» ќдним ≥з пр≥оритетних напр¤м≥в м≥н≥м≥зац≥њ накопиченн¤ промислових в≥дход≥в Ї поверненн¤ њх у виробництво з метою вилученн¤ ц≥нних компонент≥в ≥ використанн¤ њх ¤к вторинних ресурс≥в. –озрив м≥ж обс¤гами накопиченн¤ в≥дход≥в ≥ обс¤гами њх
Ќазва: ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики ”крањни в галуз≥ збереженн¤ довк≥лл¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (13325 прочитано) |