ћедицина > Ќаркоман≥¤, чума XX стол≥тт¤
ƒобров≥льн≥сть Ц це один з основних чинник≥в ефективност≥ л≥куванн¤. ≤ндив≥дуальн≥сть. ¬она визначаЇтьс¤ тим, що кожному конкретному випадку враховують питому вагу медикаментозних ≥ не медикаментозних метод≥в л≥куванн¤, зумовлених р≥зним сп≥вв≥дношенн¤м б≥олог≥чних ≥ соц≥ально-психолог≥чних чинник≥в у розвитку хвороби. омплектн≥сть. ™ одним з головних принцип≥в л≥куванн¤, що поЇднуЇ р≥зн≥ методи л≥куванн¤, що поЇднуЇ р≥зн≥ методи л≥куванн¤, що поЇднуЇ р≥зн≥ методи л≥куванн¤ на вс≥х його етапах. «а допомогою стац≥онарного л≥куванн¤ вдаЇтьс¤ додержати головного правила Ц стриман≥сть в≥д наркотику з перших дн≥в л≥куванн¤. —тац≥онарне л≥куванн¤ провод¤ть у нарколог≥чних установах ≥ лише за в≥дсутност≥ таких Ц псих≥атричних. ѕ≥сл¤ виписки ≥з стац≥онару кожний хворий повинен знаходитис¤ в≥д диспансерним нагл¤дом л≥кар¤-нарколога дл¤ проведенн¤ проти рецидивноњ, п≥дтримуючоњ терап≥њ ≥ пер≥одично проходити курс психотерап≥њ, ф≥з≥отерап≥њ, загально-зм≥цнюючого л≥куванн¤, г≥дротерап≥њ. Ћише в приЇмному м≥кро соц≥альному середовищ≥ можлив≥ перебудова морально-етичних установок хворого, його трудове перевихованн¤. б). ѕравов≥ методи Ќин≥ в≥дбуваЇтьс¤ перебудова структури нелегального об≥гу наркотик≥в, зрощенн¤ м≥жнародних злочинних угруповань з аналог≥чними крим≥нальними структурами ≥ ”крањн≥. «Т¤вл¤ютьс¤ п≥дп≥льн≥ лаборатор≥њ з виготовленн¤ нових вид≥в наркотик≥в. “ак≥ реал≥њ сьогоденн¤ накрозлочинност≥ в ”крањн≥. “ому, в≥дпов≥дно до накрозлочинност≥ в ”крањн≥. “ому, в≥дпов≥дно до накрозлочинност≥ ≥ ”крањн≥, правоохоронн≥ органи розробили комплекс заход≥в, спр¤мованих на випередженн¤ та протид≥ю розповсюдженн¤ наркотик≥в у держав≥, а зусилл¤ передус≥м спр¤мовують на л≥кв≥дац≥ю орган≥зованих груп наркозлочинц≥в. јктивна протид≥¤ наркотизац≥њ сусп≥льства стала одним з≥ стратег≥чних напр¤мк≥в д≥¤льност≥ орган≥в внутр≥шн≥х справ ≥ розгл¤даЇтьс¤ ¤к ≥стотний чинник стаб≥л≥зац≥њ загальноњ крим≥ногенноњ ситуац≥њ в держав≥. ”крањна м≥жнародним наркоб≥знесом нин≥ розгл¤даЇ ¤к новий ринок збуту та зручна територ≥¤ дл¤ транзиту, в крањну масово надход¤ть наркотики ≥ноземного походженн¤ (героњн, кокањн, амфетам≥ни та ≥нш≥). ≤нформац≥¤ в≥д крањн Ц член≥в ≤нтерполу вказуЇ на велику к≥льк≥сть вантаж≥в, переправлених морем з≥ —тамбула до ќдеси або —евастопол¤, ¤к≥ пот≥м сухопутними маршрутами через ”крањну потрапл¤ють на зах≥дноЇвропейськ≥ ринки. „исленн≥ наркотраф≥ки пол¤гають ≥ з крањн ÷ентральноњ та —х≥дноњ јз≥њ, транзитом через –ос≥йську ‘едерац≥ю. …де до нас. „орне з≥лл¤ з ѕольщ≥, –умун≥њ та ћолдови. ѕрац≥вниками орган≥в внутр≥шн≥х справ л≥кв≥довано 52 м≥жнародн≥ канали контрабандного перем≥щенн¤ наркозасоб≥в, маршрути постачанн¤ ¤ких пост≥йно зм≥нюютьс¤. ѕеред ведуть законсп≥рован≥ злочинн≥ групи з м≥жнародними звТ¤зками. ѓхнЇ кор≥нн¤ у крањнах ÷ентральноњ та —ередньоњ јз≥њ, африканського континенту. “≥льки у 2003 роц≥ до споЇнн¤ наркозлочинц≥в були причетн≥ майже 200 ≥ноземц≥в. “ому одн≥Їю з форм протид≥њ контрабандному надходженню наркозасоб≥в в ”крањну Ї проведенн¤ спец≥альних операц≥й з прикритт¤ контрабандного надходженн¤ наркозасоб≥в. ўор≥чно на кордонах ≥з Ѕ≥лоруссю, ћолдовою ≥ –ос≥Їю ћ¬—, ƒержмитслужба, державна прикордонна служба ”крањни провод¤ть сп≥льн≥ м≥ждержавн≥ операц≥њ Д аналФ. ” результат≥ проведених у 2003 роц≥ операц≥й на украњнсько-рос≥йському кордон≥ викрить «”ќ злочин≥в, повТ¤заних з незаконним об≥гом наркотик≥в, у тому числ≥ 72 факти збуту, л≥кв≥довано 42 злочинн≥ угрупованн¤ ≥з незаконного об≥гу вилучено понад 50 кг наркотичних засоб≥в, психотропних речовин ≥ прекурсор≥в, холодну та вогнепальну зброю. Ќа жаль наркотики проникли вже й до м≥сць масового проведенн¤ дозв≥лл¤, студентських гуртожитк≥в, н≥чних клуб≥в, бар≥в, казино, де серед пост≥йних в≥дв≥дувач≥в найчаст≥ше буваЇ молодь. ™ випадки, коли дурманом торгували прац≥вники цих заклад≥в. “ому до обласних та районних державних адм≥н≥страц≥й направлено б≥льш ¤к 200 подань про припиненн¤ д≥¤льност≥ розважальних заклад≥в, де ви¤влено факти неодноразового вживанн¤ або розповсюдженн¤ наркотик≥в. Ќепокоњть проблема проникненн¤ наркотик≥в до навчально-виховних заклад≥в на територ≥њ ¤ких т≥льки в≥д час нещодавно проведеноњ спец≥альноњ операц≥њ Д√енофондФ було вилучено близько 35 кг таких засоб≥в, а у стан≥ наркотичного збудженн¤ затримано 177 учн≥в та студент≥в. ѕрезидент та ур¤д ”крањни розгл¤дають контроль за об≥гом наркотичних засоб≥в, психотропних речовин ≥ прекурсор≥в ¤к один ≥з приоритетних напр¤м≥в нац≥ональноњ пол≥тики. ƒл¤ координац≥њ ц≥Їњ роботи ≥ держав≥ створено Ќац≥ональну координац≥йну раду боротьби з наркоман≥Їю при каб≥нет≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни до складу ¤коњ включено представник≥в ус≥х орган≥в центральноњ влади, залучених до протид≥њ розповсюдженн¤ наркоман≥њ ≥ ”крањн≥. ¬одночас ћ¬— сп≥льно з ≥ншими зац≥кавленими центральними органами виконавчоњ влади розробило ѕрограму реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики у сфер≥ боротьби з незаконним об≥гом наркотичних засоб≥в психотропних речовин та прекурсор≥в на 2003-2010 роки. ћета програми Ц вир≥шенн¤ проблеми на державному р≥вн≥. ј це розробка ≥ впровадженн¤ метод≥в антинаркотичного вихованн¤ та осв≥ти населенн¤, л≥куванн¤ ≥ реаб≥л≥тац≥¤ хворих на наркоман≥ю, орган≥зац≥њ п≥дготовки кадр≥в у медичн≥ ≥ правоохоронних сферах , розробка досконалих метод≥в ви¤вленн¤ наркотик≥в, технолог≥й культивуванн¤ наркотичних рослин ≥ знищенн¤ њх нелегальних пос≥в≥в, удосконаленн¤ правоохоронноњ д≥¤льност≥ та взаЇмод≥¤ з правоохоронними органами ≥ спецслужбами ≥нших крањн. ” б≥льшост≥ областей крањни та риму теж розроблено проекти в≥дпов≥дних програм, де¤к≥ вже затверджено або подано на затвердженн¤ обласних рад та державних адм≥н≥страц≥й. Ќа жаль головна перепона дл¤ реал≥зац≥њ м≥сцевих програм Ц проблеми з ф≥нансуванн¤м за рахунок м≥сцевих бюджет≥в. «аконодавство ”крањни передбачаЇ ¤к крим≥нальну так ≥ адм≥н≥стративну в≥дпов≥дальн≥сть за вчиненн¤ злочин≥в повТ¤заних ≥з наркотичними засобами, психотропними речовинами та прекурсорами. рим≥нальним кодексом ”крањни передбачена крим≥нальна в≥дпов≥дальн≥сть за окрем≥ види злочин≥в вчинених у стан≥ наркотичного спТ¤н≥нн¤ або в≥дносно наркотичних засоб≥в, психотропних речовин та прекурсор≥в, а саме : контрабанда наркотичних засоб≥в, психотропних речовин, њх аналог≥в або прекурсор≥в; використанн¤ кошт≥в, здобутих в≥д незаконного об≥гу наркотичних засоб≥в, психотропних речовин, њх аналог≥в або прекурсор≥в, незаконне виробництво, виготовленн¤, придбанн¤, збер≥ганн¤, перевезенн¤, пересиланн¤ чи збут наркотичних речовин, психотропних або њх аналог≥в; викраденн¤, привласненн¤, вимаганн¤ наркотичних речовин, психотропних речовин або њх аналог≥в чи заволод≥нн¤ ними шл¤хом шахрайства або зловживанн¤ службовим становищем; незаконне виробництво, виготовленн¤, придбанн¤, збер≥ганн¤, перевезенн¤ њх без мети збуту; пос≥в або вирощуванн¤ снотворного маку чи конопель; незаконн≥ введенн¤ в орган≥зм наркотичних речовин, психотропних або њх аналог≥в; схил¤нн¤ до вживанн¤ наркотичних речовин; за утриманн¤ та орган≥зац≥ю м≥сць дл¤ незаконного вживанн¤; незаконна видача рецепта на право придбанн¤ наркотичних речовин;порушенн¤ встановлених правил передбачаЇтьс¤ розд≥лом XIII ” основними покаранн¤ми, ¤к≥ застосовують до ос≥б, що вчинили вище сказан≥ злочини, Ї обмеженн¤ вол≥ до 3 рок≥в та позбавленн¤ вол≥ 2-15 рок≥в. јдм≥н≥стративний кодекс ”крањни передбачаЇ адм≥н≥стративну в≥дпов≥дальн≥сть за незаконне виробництво, придбанн¤, збер≥ганн¤, перевезенн¤, пересиланн¤ наркотичних засоб≥в або психотропних речовин без мети збуту в невеликих розм≥рах. ƒо ос≥б, ¤к≥ вв≥чнили вище сказан≥ правопорушенн¤, можуть застосовуватис¤ адм≥н≥стративн≥ ст¤гненн¤ так≥ ¤к : арешт на 15 д≥б або накладанн¤ штрафу в≥д 18 до 40 неоподаткованих м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н. ƒобрим п≥дірунт¤м до боротьби з цим злом Ї к≥лька м≥жнародних документ≥в, ¤к≥ ”крањна ратиф≥кувала. ”крањна бере участь у м≥жнародних орган≥зац≥¤х з питань боротьби з незаконним об≥гом наркотик≥в та злочинн≥стю. “риваЇ обм≥н ≥нформац≥Їю, а це дозвол¤Ї впливати на прийн¤тт¤ р≥шень, виход¤чи з ≥нтерес≥в держави. ƒо ”крањни привернено увагу в≥дпов≥дних м≥жнародних орган≥зац≥й, т≥сн≥ звТ¤зки встановлено з ћ≥жнародною програмою ќќЌ з контролю за наркотиками (ёЌƒ ѕ), ¤ка Ї головним виконавчим органом з питань наркотик≥в у рамках ќќЌ ≥ координуЇ д≥¤льн≥сть у ц≥й галуз≥ на м≥жнародному та субрег≥ональному р≥вн¤х. —в≥дченн¤м належноњ уваги до ”крањни неодноразов≥ в≥зити до иЇва м≥с≥й з метою вивченн¤ ситуац≥й з наркотиками. ќдним з приоритетних напр¤м≥в м≥жнародного сп≥вроб≥тництва Ї укладанн¤ дво - ≥ багато сторонн≥х договор≥в про правову допомогу м≥ж ”крањною та ≥ншими державами. Ќа сьогодн≥ укладено понад 60 таких угод у б≥льшост≥ ¤ких передбачено сп≥вроб≥тництво у боротьб≥ з≥ злочинн≥стю та незаконним об≥гом наркотичних засоб≥в. ѕ≥дписано ц≥льов≥ угоди та протоколи у ц≥й галуз≥ з ус≥ма крањнами —Ќƒ, а також ћ¬— јвстр≥њ, ѕольщ≥, ”горщини, ‘–Ќ, –умун≥њ, —ловаччини та ≥ншими. Ќа њх виконанн¤ налагоджено конкретний обм≥н ≥нформац≥Їю, делегац≥¤ми, провод¤тьс¤ зустр≥ч≥ кер≥вник≥в служб, наради та сем≥нари. Ќещодавно в ”крањн≥ розпочато впровадженн¤ першого етапу проекту ”крањна, Ѕ≥лорусь, ћолдова, проти наркотик≥в (Ѕ”ћјƒ), що ф≥нансуЇтьс¤ за рахунок бюджет≥в ™— та ќќЌ. Ќе зважаючи на вжит≥ заходи, проблема наркоман≥њ та повТ¤заноњ з нею злочинн≥стю залишаЇтьс¤ одн≥Їю з найгостр≥ших на сьогодн≥ одними т≥льки репресивними заходами правоохоронних орган≥в подолати наркозлочинн≥сть та наркоман≥ю не можливо. ѕотр≥бне слово громадськост≥, вихованн¤, широка розТ¤снювальна робота.
Ќазва: Ќаркоман≥¤, чума XX стол≥тт¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (12323 прочитано) |