ћовознавство > ”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови
”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови—тор≥нка: 1/8
¬ основ≥ розробки критер≥њв ≥ норм оц≥нюванн¤ дос¤гнень молодших школ¤р≥в з р≥дноњ мови лежить функц≥ональний п≥дх≥д до шк≥льного мовного курсу, ¤кий передбачаЇ таке сп≥вв≥дношенн¤ мовноњ теор≥њ ≥ мовленнЇвоњ практики, за ¤кого пр≥оритетним Ї роз≠виток навичок мовленнЇвоњ д≥¤льност≥: ауд≥юванн¤, говор≥нн¤, читанн¤, письма. « огл¤ду на зазначене об'Їктами перев≥рки та оц≥нюванн¤ Ї: Ч мовленнЇв≥ ум≥нн¤ й навички з чотирьох вид≥в мовленнЇвоњ д≥¤льност≥: ауд≥юванн¤, говор≥нн¤, чи≠танн¤, письма; Ч знанн¤ про мову й мовленн¤, мовн≥ ум≥нн¤ й навички; Ч орфограф≥чн≥ та пунктуац≥йн≥ навички; Ч граф≥чн≥ навички письма, техн≥ка письма, куль≠тура оформленн¤ роб≥т. ≤. ќц≥нюванн¤ ум≥нь ≥ навичок мовленнЇвоњ д≥¤льност≥ 1. —луханн¤ ≥ розум≥нн¤ прослуханого (ауд≥юванн¤) ѕерев≥рка ауд≥ативних ум≥нь зд≥йснюЇтьс¤ фрон≠тально в 2Ч4 класах в к≥нц≥ кожного семестру за до≠помогою тестових завдань. ” 2 клас≥ учн¤м пропонують 4 запитанн¤ з двома вар≥антами в≥дпов≥дей, у 3Ч4 класах Ч 6 запитань з трьома вар≥антами в≥дпов≥дей. ” 2 клас≥ за кожну правильну в≥дпов≥дь на запи≠танн¤ учень одержуЇ 3 бали, в 3Ч4 класах Ч 2 бали. 2. √овор≥нн¤ ≥ письмо (д≥алог≥чне та монолог≥чне висловлюванн¤) (ƒ≥алог≥чне мовленн¤) –≥вень сформованост≥ д≥алог≥чного мовленн¤ пе≠рев≥р¤Їтьс¤ в 2Ч4 класах у першому семестр≥. ”м≥нн¤ вести д≥алог оц≥нюЇтьс¤ за такими нормами: –≥вень навчальних дос¤гнень | Ѕали | ’арактеристика складених учн¤ми д≥алог≥в | | ѕочатковий | 1 | ”чень спроможний п≥дтримувати д≥алог, в≥дпов≥даючи на запитанн¤ ли≠ше "так" чи "н≥" | | 2 | ”чень будуЇ д≥алог лише з одн≥Їњ еле≠ментарноњ репл≥ки, ¤ка не враховуЇ си≠туац≥њ сп≥лкуванн¤ | | 3 | ”чень будуЇ д≥алог з 1 репл≥ки (у 2 клас≥), 1Ч2 репл≥к (у 3Ч4 класах), але робить довг≥ паузи, припускаЇтьс¤ ба≠гатьох помилок у мовленн≥ | | —ередн≥й | 4 | ”чень складаЇ д≥алог, ¤кий за обс¤≠гом наближаЇтьс¤ до норми, додер≠жуЇтьс¤ правил повед≥нки в розмов≥, знаЇ устален≥ вирази, властив≥ дл¤ вв≥чливоњ бес≥ди, але не завжди до≠речно користуЇтьс¤ ними. ѕри цьому в д≥алоз≥ трапл¤ютьс¤ в≥дхиленн¤ в≥д теми, репл≥ки потребують б≥льшоњ зв'¤зност≥ м≥ж собою; ≥нтонац≥¤, доб≥р сл≥в, побудова репл≥к потребу≠ють корекц≥њ | | 5 | ”чень складаЇ д≥алог, ¤кий за обс¤гом наближаЇтьс¤ до норми, доречно ко≠ристуЇтьс¤ усталеними виразами, вла≠стивими дл¤ вв≥чливоњ бес≥ди, додер≠жуЇтьс¤ правил повед≥нки в розмов≥. ” д≥алоз≥ можуть бути в≥дхиленн¤ в≥д теми, порушенн¤ лог≥чного зв'¤зку м≥ж репл≥ками, може не бути вступноњ та п≥дсумковоњ репл≥к. ≤нтонац≥¤, доб≥р сл≥в, побудова речень потребу≠ють незначноњ корекц≥њ | | 6 | ”чень складаЇ д≥алог, ¤кий за обс¤гом наближаЇтьс¤ до норми, додер≠жуЇтьс¤ правил мовленнЇвого етике≠ту; але в д≥алоз≥ можуть бути в≥дхи≠ленн¤ в≥д теми, недол≥ки в пов'¤зуванн≥ репл≥к; ≥нтонац≥¤, доб≥р сл≥в, побудова репл≥к в окремих ви≠падках потребують незначноњ корекц≥њ | | | 7 | ”чень самост≥йно складаЇ д≥алог, об≠с¤г ¤кого в≥дпов≥даЇ нормам (2 клас Ч 3Ч4 репл≥ки, 3 клас Ч 4Ч5 репл≥к, 4 клас Ч 5Ч6 репл≥к); додержуЇтьс¤ правил мовленнЇвого етикету (вис≠ловлюЇ схвальну оц≥нку репл≥к сп≥врозмовника); вм≥Ї доречно по≠ставити запитанн¤ та в≥дпов≥сти на запитанн¤. ѕри цьому в д≥алоз≥ можуть бути в≥дхиленн¤ в≥д теми, недол≥ки в пов'¤зуванн≥ репл≥к; учень не досить ч≥тко обірунтовуЇ своњ думки; припускаЇтьс¤ окремих мов≠леннЇвих помилок | | ƒостатн≥й | 8 | Ўкол¤р самост≥йно складаЇ д≥алог, об≠с¤г ¤кого в≥дпов≥даЇ нормам; додер≠жуЇтьс¤ правил повед≥нки в розмов≥, мовленнЇвого етикету в д≥алоз≥ (вис≠ловлюЇ схвальне ставленн¤ до сказано≠го або вв≥чливо не погоджуЇтьс¤ ≥з сп≥врозмовником); ум≥Ї формулювати доречне запитанн¤ ≥ коротко, ч≥тко в≥дпов≥дати на запитанн¤. ” д≥алоз≥ мо≠жуть трапл¤тис¤ в≥дхиленн¤ в≥д теми, порушенн¤ лог≥чного зв'¤зку м≥ж де¤≠кими репл≥ками; в оформленн≥ репл≥к учень може припускатис¤ окремих мовленнЇвих помилок | 9 | ”чень самост≥йно складаЇ д≥алог, обс¤г ¤кого в≥дпов≥даЇ нормам, ч≥тко вислов≠люЇ своњ думки, ви¤вл¤Ї вм≥нн¤ сформу≠лювати ц≥каве запитанн¤, дати влучну, дотепну в≥дпов≥дь, ум≥Ї дати позитивну оц≥нку ≥ бути стриманим та коректним у раз≥ незгоди з думкою сп≥врозмовника. ” д≥алоз≥ можуть трапл¤тис¤ окрем≥ в≥дхиленн¤ в≥д теми. ћовленнЇве оформленн¤ в≥дпов≥даЇ нормам | ¬исокий | 10 | Ўкол¤р швидко включаЇтьс¤ в д≥алог, уважно й доброзичливо слухаЇ сп≥вроз≠мовника, вживаЇ слова вв≥чливост≥, не допускаЇ помилок у мовленн≥. ќбс¤г д≥алогу в≥дпов≥даЇ нормам | 11 | ”чень швидко включаЇтьс¤ в д≥алог, демонструЇ високу культуру сп≥лкуван≠н¤, вм≥нн¤ уважно й доброзичливо слу≠хати сп≥врозмовника, висловлюЇ свою думку з приводу предмета розмови. ќб≠с¤г в≥дпов≥даЇ нормам. ћовленнЇвих помилок немаЇ | 12 | ”чень швидко включаЇтьс¤ в д≥алог, демонструЇ високу культуру сп≥лкуван≠н¤, вм≥нн¤ уважно й доброзичливо слу≠хати сп≥врозмовника, висловлюЇ не ли≠ше свою думку з приводу предмета розмови, а й з≥ставл¤Ї р≥зн≥ погл¤ди на той самий предмет. ќбс¤г ≥ мовленнЇве оформленн¤ д≥алогу в≥дпов≥даЇ нормам | | | | | | |
Ќазва: ”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (3960 прочитано) |