ћовознавство > ”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови
ћонолог≥чне мовленн¤ ”сний (письмовий) переказ. усний (письмовий) тв≥р ”м≥нн¤ будувати усний переказ перев≥р¤Їтьс¤ в 2 клас≥ в другому семестр≥. ѕерев≥рка р≥вн¤ сформованост≥ ум≥нь складати усний тв≥р зд≥йснюЇтьс¤ в 3Ч4 класах в другому семестр≥. ѕерев≥рка ум≥нь писати переказ проводитьс¤ в 4 клас≥ на к≥нець кожного семестру. ѕисьмов≥ твори в початков≥й школ≥ нос¤ть навчальний характер ≥ кон≠трольн≥й перев≥рц≥ не п≥дл¤гають. «а усне висловлюванн¤ (переказ, тв≥р) ставл¤ть одну оц≥нку Ч за зм≥ст. «а письмовий переказ виставл¤Їтьс¤ дв≥ оц≥нки: за зм≥ст ≥ за грамотн≥сть. ” журнал заноситьс¤ т≥льки оц≥нка за зм≥ст. ритер≥њ оц≥нюванн¤ грамотност≥ письмового переказу аналог≥чн≥ критер≥¤м оц≥нюванн¤ диктанту. ”м≥нн¤ будувати зв'¤зне висловлюванн¤ оц≥нюЇтьс¤ за такими нормами: –≥вень навчальних дос¤гнень | Ѕали | ’арактеристика зв'¤зних висловлювань | ѕочатковий | 1 | ”чень, спираючись на значну к≥льк≥сть допом≥жних матер≥ал≥в (слова, сполученн¤ сл≥в, малюнки, план тощо), будуЇ окрем≥, не пов'¤зан≥ м≥ж собою реченн¤. Ћексика висловлюванн¤ потребуЇ збагаченн¤, до≠пускаютьс¤ мовленнЇв≥ помилки | 2 | ”чень, спираючись на значну к≥льк≥сть допом≥жних матер≥ал≥в, будуЇ окрем≥ фрагменти висловлюванн¤. Ћексика висловлюванн¤ потребуЇ збагаченн¤, до≠пускаютьс¤ мовленнЇв≥ помилки | 3 | ”чень, спираючись на значну к≥льк≥сть допом≥жних матер≥ал≥в, будуЇ висловлю≠ванн¤, ¤ке не становить завершеного тексту. ѕосл≥довн≥сть викладу потребуЇ вдосконаленн¤, а лексика Ч збагаченн¤; трапл¤ютьс¤ мовленнЇв≥ помилки | —ередн≥й | 4 | ”чень, спираючись на де¤к≥ допом≥жн≥ матер≥али, будуЇ текст, не розкриваючи при цьому тему (у раз≥ переказу Ч в≥дтво≠ренн¤ зм≥сту тексту потребуЇ збагачен≠н¤); виклад не зовс≥м посл≥довний; учень потребуЇ допомоги вчител¤ у розр≥зненн≥ основноњ та другор¤дноњ ≥нформац≥њ; доб≥р сл≥в потребуЇ вдосконаленн¤; допу≠скаютьс¤ мовленнЇв≥ помилки | 5 | ”чень, спираючись на де¤кий до≠пом≥жний матер≥ал, будуЇ текст, у ц≥ло≠му розкриваючи тему (без урахуванн¤ сп≥вв≥дношенн¤ основноњ та другор¤дноњ ≥нформац≥њ). ¬ окремих випадках виклад може потребувати б≥льшоњ посл≥довност≥, а доб≥р сл≥в Ч вдосконаленн¤; можуть допускатис¤ мовленнЇв≥ помилки. | 6 | ”чень, спираючись на допом≥жн≥ ма≠тер≥али, будуЇ досить посл≥довний текст, розкриваЇ тему, хоч ≥ не завжди враховуЇ при цьому сп≥вв≥дношенн¤ основноњ та другор¤дноњ ≥нформац≥њ; доб≥р сл≥в потребуЇ вдосконаленн¤, мо≠жуть допускатис¤ мовленнЇв≥ помилки | ƒостатн≥й | 7 | ”чень, не спираючись на допом≥жн≥ ма≠тер≥али, створюЇ достатньо повний текст (у раз≥ переказу Ч з урахуванн¤м виду переказу). ѕри цьому в≥н може в≥дхил¤≠тис¤ в≥д теми; Ї недол≥ки в структур≥ та добор≥ сл≥в, сп≥вв≥дношенн≥ основноњ та другор¤дноњ ≥нформац≥њ. ”чень вислов≠люЇ основну думку, вдало добираЇ лек≠сичн≥ засоби (у раз≥ переказу Ч викори≠стовуЇ авторськ≥ засоби виразност≥, образност≥ мовленн¤), припускаючись при цьому мовленнЇвих помилок | 8 | ”чень самост≥йно будуЇ достатньо по≠вний (у раз≥ переказу Ч з урахуванн¤м виду переказу) текст, додержуЇтьс¤ ви≠мог до структури висловлюванн¤. ” ро≠бот≥ можуть бути в≥дхиленн¤ в≥д теми та недол≥ки у сп≥вв≥дношенн≥ основноњ та другор¤дноњ ≥нформац≥њ. ”чень вислов≠люЇ головну думку; вдало добираЇ лек≠сичн≥ засоби (у раз≥ переказу Ч викори≠стовуЇ авторськ≥ засоби виразност≥, образност≥ мовленн¤); може припуска≠тис¤ мовленнЇвих помилок | 9 | ”чень самост≥йно будуЇ посл≥довний, повний текст (у раз≥ переказу Ч з ураху≠ванн¤м виду переказу); розкриваЇ тему, додержуЇтьс¤ вимог до структури вис≠ловлюванн¤. ћоже стикатис¤ з трудно≠щами, пов'¤заними з необх≥дн≥стю вра≠ховувати сп≥вв≥дношенн¤ основноњ та другор¤дноњ ≥нформац≥њ; висловлюЇ го≠ловну думку (у раз≥ переказу Ч авторсь≠ку позиц≥ю) ≥ переконливо аргументуЇ њњ; вдало добираЇ лексичн≥ - засоби (у раз≥ переказу Ч використовуЇ авторськ≥ за≠соби виразност≥, образност≥ мовленн¤); може припускатис¤ окремих мов≠леннЇвих помилок | ¬исокий | 10 | ”чень самост≥йно будуЇ посл≥довний, повний текст (у раз≥ переказу Ч з ура≠хуванн¤м виду переказу), враховуЇ ко≠мун≥кативне завданн¤, висловлюЇ власну думку, з≥ставл¤Ї њњ з ≥ншим погл¤дом на той самий предмет (у раз≥ переказу Ч свою позиц≥ю з авторсь≠кою); робота в≥дзначаЇтьс¤ багатством словника, комун≥кативною спр¤мо≠ван≥стю; учень може припускатись ок≠ремих мовленнЇвих недол≥к≥в | 11 | ”чень в≥дпов≥дно до вимог навчальноњ програми самост≥йно будуЇ посл≥до≠вний (у раз≥ переказу Ч з урахуванн¤м виду переказу) текст, враховуЇ ко≠мун≥кативне завданн¤; висловлюЇ влас≠ну думку; вм≥Ї пов'¤зати предмет, що обговорюЇтьс¤, з власним життЇвим досв≥дом; робота в ц≥лому в≥дзначаЇтьс¤ багатством словника, точн≥стю слово≠вживанн¤, стил≥стичною Їдн≥стю | 12 | ”чень в≥дпов≥дно до вимог навчальноњ програми самост≥йно створюЇ ¤скраве, ориг≥нальне за думкою висловлюванн¤ в≥дпов≥дно до мовленнЇвоњ ситуац≥њ та адресата мовленн¤; анал≥зуЇ р≥зн≥ по≠гл¤ди на той самий предмет, добираЇ переконлив≥ аргументи на користь т≥Їњ чи ≥ншоњ позиц≥њ; робота в≥дзначаЇтьс¤ багатством слововживанн¤ |
Ќазва: ”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (3960 прочитано) |