ћовознавство > ”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови
ѕрим≥тка: не грубими вважаютьс¤ так≥ помилки: по≠вторенн¤ т≥Їњ самоњ л≥тери в слов≥, поодинок≥ випадки недо≠писуванн¤ л≥тери в к≥нц≥ слова (не за правилом), дв≥ч≥ п≥др¤д написане те саме слово в реченн≥. IV. √раф≥чн≥ навички письма. “ехн≥ка письма. ультура оформленн¤ письмових роб≥т ” 1 клас≥ перев≥р¤ютьс¤ ум≥нн¤ та навички, ¤к≥ викладен≥ у програм≥ на к≥нець навчанн¤ грамоти. онтрольна перев≥рка в≥дбуваЇтьс¤ один раз на≠прик≥нц≥ навчального року. ћатер≥алом дл¤ перев≥рки Ї списаний друкова≠ний текст (нев≥ршований, не д≥алог≥чний), за зм≥стом доступний дл¤ учн≥в першого класу, у к≥лькост≥ 15Ч20 сл≥в. –≥вн≥ сформованост≥ навичок письма визначають за такими нормами. –≥вень навчальних дос¤гнень | Ќорми | ѕочатковий | “екст списаний, однак читаЇтьс¤ нелегко. Ћ≥тери переважно непропорц≥йн≥, нахил л≥тер р≥зний, зустр≥чаЇтьс¤ дзеркальн≥сть, друкован≥ л≥тери зам≥сть рукописних, поЇднанн¤ букв в≥дсутнЇ чи переважаЇ неправильне. Ћ≥н≥йност≥ майже не дотримано. ƒопускаЇтьс¤ 4 ≥ б≥льше орфограф≥чних та пунктуац≥йних помилок | —ередн≥й | —писаний текст читаЇтьс¤. ќднак у форм≥ л≥тер зустр≥чаютьс¤ ламан≥, кутовидн≥ елементи; дуже розт¤гнут≥ чи стисл≥ поЇднанн¤. ƒопускаЇтьс¤ « орфограф≥чн≥ та пунктуац≥йн≥ помилки | ƒостатн≥й | —писаний текст легко читаЇтьс¤. Ћ≥тери пере≠важно пропорц≥йн≥, з однаковим нахилом, правильними поЇднанн¤ми. ќднак Ї незначн≥ в≥дхиленн¤ в≥д норми у форм≥ букв та поЇднанн≥, за ¤ких письмо залишаЇтьс¤ в ц≥лому ч≥тким. ƒопускаЇтьс¤ 2 орфограф≥чн≥ та пунктуац≥йн≥ помилки | ¬исокий | —писаний текст легко читаЇтьс¤. Ћ≥тери про≠порц≥йн≥, з однаковим нахилом, правильно поЇднан≥. ƒопускаЇтьс¤ одне Ч два незначн≥ в≥дхиленн¤ у форм≥ л≥тер чи поЇднанн≥, ¤к≥ в≥зу≠ально майже не сприймаютьс¤. ЌемаЇ орфо≠граф≥чних та пунктуац≥йних помилок | „»“јЌЌя ќц≥нюванн¤ навички читанн¤ вголос « клас –≥вень навчальних дос¤гнень | Ѕали | ритер≥њ оц≥нюванн¤ ≥ норми читанн¤ | ѕочатковий | 1 | ”чень читаЇ в≥дривними складами, частково розум≥Ї значенн¤ б≥льшост≥ сл≥в, словосполучень у текст≥. ”св≥до≠млюЇ зм≥ст окремих речень тексту | 2 | ”чень в основному читаЇ складами у темп≥ Ч значно нижчому в≥д норма≠тивного. „астково розум≥Ї значенн¤ багатьох сл≥в. ‘актичний зм≥ст тексту розум≥Ї частково з допомогою вчител¤ | 3 | —пос≥б читанн¤ Ч словами + складами. “емп читанн¤ Ч на 8Ч10 ≥ б≥льше сл≥в нижчий в≥д нижньоњ меж≥ визначених норматив≥в. ѕрипускаЇтьс¤ 6 ≥ б≥льше по≠милок на перестановку, зам≥ну склад≥в, звук≥в, сл≥в, помилки у наголошуванн≥ сл≥в. 3 допомогою вчител¤ розум≥Ї б≥льшу частину предметного зм≥сту твору | —ередн≥й | 4 | ”чень читаЇ переважно словами, в окремих випадках Ч складами. „итанн¤ монотонне у темп≥, нижчому в≥д нор≠мативного на 6 Ч 8 ≥ б≥льше сл≥в. „асто припускаЇтьс¤ помилок у вимов≥ ≥ наго≠лошуванн≥ сл≥в. –озум≥Ї фактичний зм≥ст твору з частковою допомогою вчител¤ | 5 | „итаючи в основному ц≥лими словами, учень помил¤Їтьс¤ (3Ч5 помилок) у наголошуванн≥ та вимов≥ сл≥в, утруд≠нюЇтьс¤ по¤снити значенн¤ окремих сл≥в, вираз≥в. Ўвидк≥сть читанн¤ дещо нижча в≥д нормативноњ, потребуЇ суттЇвого пол≥пшенн¤ виразн≥сть. 3 не≠значною допомогою вчител¤ розум≥Ї фактичний зм≥ст тексту, не усв≥домлюЇ його основноњ думки | 6 | ”чень читаЇ у темп≥, близькому до нормативного; припускаЇтьс¤ 3 Ч 4 помилок на зам≥ну ≥ перестановку склад≥в, у наголошуванн≥ сл≥в, потре≠буЇ допомоги вчител¤ у вибор≥ ≥нто≠нац≥йних засоб≥в виразност≥. «агалом розум≥Ї предметну сторону зм≥сту (факти, под≥њ), але не завжди усв≥до≠млюЇ, ¤к вони пов'¤зан≥ м≥ж собою | ƒостатн≥й | 7 | —пос≥б ≥ темп читанн¤ в≥дпов≥дають ета≠лону, учень припускаЇтьс¤ к≥лькох ор≠фоеп≥чних помилок, в окремих випад≠ках частково розум≥Ї лексичне значенн¤ сл≥в, вжитих у переносному значенн≥. ¬иразно може прочитати тв≥р з частко≠вою допомогою класовода. —амост≥йно усв≥домлюЇ фактичний зм≥ст твору, ос≠новну думку Ч з допомогою вчител¤ | 8 | –≥вень св≥домост≥, правильност≥, темпу читанн¤ Ї достатн≥м, учень ≥нод≥ не мо≠же по¤снити значенн¤ окремих сл≥в у текст≥. √отуючись до виразного читан≠н¤, потребуЇ незначноњ допомоги педа≠гога. Ќа¤вн≥ орфоеп≥чн≥ помилки | 9 | „итанн¤ учн¤ правильне, св≥доме, у в≥дпов≥дному темп≥, ц≥лими словами. «агалом правильно (самост≥йно) доби≠раючи ≥нтонац≥йн≥ засоби виразност≥, не завжди точно голосом передаЇ своЇ й авторське ставленн¤ до героњв п≥д час читанн¤ д≥алог≥в. ѕрипускаЇтьс¤ окре≠мих орфоеп≥чних помилок. Ќа достат≠ньому р≥вн≥ розум≥Ї предметний зм≥ст ≥ основну думку тексту | ¬исокий | 10 | ”чень читаЇ правильно, св≥домо, у в≥дпов≥дному темп≥. ¬м≥Ї самост≥йно добирати ≥нтонац≥йн≥ засоби виразност≥ в≥дпов≥дно до зм≥сту твору. ћають м≥сце окрем≥ випадки неточного застосуванн¤ лог≥чних наголос≥в, ритм≥чних пауз п≥д час декламуванн¤ в≥рш≥в | 11 | ”чень читаЇ правильно, усв≥домлено, у в≥дпов≥дному темп≥, самост≥йно доби≠раючи ≥нтонац≥йн≥ засоби мовленнЇвоњ виразност≥. ¬ окремих випадках неточно розум≥Ї п≥дтекст | 12 | ”чень читаЇ правильно, св≥домо, ц≥лими словами з дотриманн¤м за≠соб≥в виразност≥ усного мовленн¤ та основних норм л≥тературноњ вимови. «авжди правильно визначаЇ мету сво≠го читанн¤ |
Ќазва: ”крањнська мова Ц державна мова ”крањни. —учасний статус украњнськоњ л≥тературноњ мови ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (3960 прочитано) |