Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в


через бюджетн≥ канали з метою усуненн¤ диспропорц≥й в розвитку рег≥он≥в. ¬ цих крањнах вс≥ основн≥ податки надход¤ть до бюджету центральноњ адм≥н≥страц≥њ, м≥сцеве ж оподаткуванн¤ ледве перевищуЇ 10 в≥дс. поточних доход≥в. √оловним питанн¤м рег≥ональноњ економ≥чноњ пол≥тики, що стоњть на пор¤дку денному у крањнах з трансфертним ф≥нансуванн¤м територ≥й, Ї питанн¤ п≥двищенн¤ ефективност≥ бюджетного перерозпод≥лу, а також зниженн¤ ф≥нансовоњ залежност≥ м≥сцевих орган≥в влади в≥д УцентруФ ≥ посиленн¤ њх податковоњ автоном≥њ.

—л≥д в≥дм≥тити, що вагом≥ша частка бюджетних трансферт≥в Ц у крањнах ун≥тарного типу (особливо Ќ≥дерланди, ≤тал≥¤, √рец≥¤), тод≥ ¤к у федеративних (—Ўј, Ќ≥меччина) Ц вона нижче. ÷е п≥дтверджуЇ висновок, зроблений ще у 70-т≥ роки у допов≥д≥ щодо крањн з розвинутою ринковою економ≥кою ћак-ƒугласом  ом≥с≥њ ™вропейського сп≥втовариства: р≥вень перерозпод≥лу м≥ж рег≥онами в ун≥тарних державах вищий, н≥ж у федеративних.

якщо вз¤ти за вих≥дний п≥дх≥д до класиф≥кац≥њ бюджетних трансферт≥в щодо њх джерел, механ≥зм≥в розпод≥лу та ступен¤ свободи використанн¤, що критикуЇтьс¤ фах≥вц¤ми з м≥сцевих ф≥нанс≥в, то анал≥з матер≥ал≥в дозвол¤Ї звТ¤сувати найб≥льш загальн≥ особливост≥ систем бюджетних трансферт≥в ¤к такоњ:

‘ормуванн¤ фонду бюджетних трансферт≥в може зд≥йснюватись ¤к:

а) частков≥ в≥драхуванн¤ в≥д одного або де¤ких податк≥в, що надход¤ть до держбюджету;

б) щор≥чн≥ асигнуванн¤ держбюджету;

в) обс¤г видатк≥в м≥сцевих колектив≥в.

ќгл¤д джерел фонду бюджетних трансферт≥в поданий у таблиц≥ 1.6 .

«агалом вважаЇтьс¤, що найстаб≥льн≥шою частиною бюджетних трансферт≥в Ї т≥, джерело ¤ких привТ¤зане до доход≥в бюджету, хоч повноњ

“аблиц¤ 1.6

ƒжерела фонду бюджетних трансферт≥в у р≥зних крањнах

 рањна

¬иди бюджетних трансферт≥в

ƒжерела бюджетних трансферт≥в

1

2

3

Ќ≥меччина

ƒодатков≥ дотац≥њ

ƒопомога на ≥нвестиц≥њ

ƒотац≥њ на виконанн¤ сп≥ль-них завдань

—труктурний фонд

2 в≥дс. суми ѕƒ¬, сплачу-Їтьс¤ з федеральноњ частки

«алежно в≥д м≥сцевих видатк≥в

--- УФ---

--- УФ---

–ос≥¤

Ѕюджетна дотац≥¤

Ѕюджетн≥ субвенц≥њ

‘едеральний трансферт

„ист≥ взаЇморозрахунки

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤

--- УФ---

15 в≥дс. надходжень до держбюджету

«алежно в≥д м≥сцевих видатк≥в

‘ранц≥¤

√лобальна дотац≥¤ на ф≥нансуванн¤

ƒотац≥њ на компенсац≥ю податкових п≥льг

√лобальна дотац≥¤ на устаткуванн¤

 омпенсац≥¤ ѕƒ¬

—пец≥альн≥ субвенц≥њ

ўор≥чна ≥ндексована частка ѕƒ¬

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤, частка податку на прибуток

«алежно в≥д м≥сцевих видатк≥в

--- УФ---

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤

«алежно в≥д м≥сцевих видатк≥в

Ўвец≥¤

ЌезвТ¤зан≥ субсид≥њ

÷≥льов≥ дотац≥њ

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤

«алежно в≥д м≥сцевих видатк≥в

ѕольща

«агальн≥ субвенц≥њ

÷≥льов≥ дотац≥њ

„астка до бюджетних видатк≥в держави

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤ «алежно в≥д м≥сцевих видатк≥в

Ћатв≥¤

Ѕюджетн≥ субсид≥њ

—убсид≥њ з фонду вир≥вню-ванн¤

÷≥льов≥ гранти

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤

„астка прибуткового податку

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤

Ћитва

Ѕюджетн≥ дотац≥њ

—пец≥альн≥ субсид≥њ

Ѕюджетн≥ асигнуванн¤

---УФ---

стаб≥льност≥ такий п≥дх≥д не даЇ. Ќа погл¤д автора, найб≥льшу стаб≥льн≥сть з огл¤ду на джерело дотац≥й мають дотац≥њ у ‘ранц≥њ(зокрема, глобальна дотац≥¤ на функц≥онуванн¤). ” крањнах ≥з стаб≥льною економ≥кою бюджетн≥ трансферти, що мають природу бюджетних дотац≥й, ф≥нансуютьс¤ саме з такого джерела (‘–Ќ, ‘ранц≥¤, ѕольща). “акого п≥дходу намагаютьс¤ дотримуватис¤ й у –ос≥њ. ўо стосуЇтьс¤ звТ¤заних бюджетних трансферт≥в, то найб≥льш п≥дход¤щим дл¤ них джерелом Ї видатки бюджету залежно в≥д обс¤гу м≥сцевих видатк≥в. як бачимо, крањни з трансформац≥йною економ≥кою (Ћатв≥¤, Ћитва) не в змоз≥ забезпечити стаб≥льного джерела бюджетних трансферт≥в, а тому в≥ддають перевагу бюджетним асигнуванн¤м, обс¤г ¤ких залежить в≥д можливостей бюджету та пол≥тичного фактору.

—в≥това практика вид≥л¤Ї так≥ методи розпод≥лу бюджетних трансферт≥в:

а) пропорц≥йно ф≥нансов≥й сил≥ (доходам) м≥сцевого колективу;

б) багатофакторна формула;

в) компенсац≥¤ фактичних видатк≥в м≥сцевих колектив≥в;

г) ¤к частина р≥чного бюджету м≥сцевого колективу.

ƒл¤ розпод≥лу бюджетних дотац≥й найчаст≥ше застосовуютьс¤ другий та четвертий методи; дл¤ звТ¤заних бюджетних трансферт≥в Ц перший та трет≥й. ќгл¤д метод≥в розпод≥лу бюджетних дотац≥й, ¤кий практикуЇтьс¤ у р≥зних крањнах, подано у таблиц≥ 1.7

“аблиц¤ 1.7

ћетоди розпод≥лу бюджетних дотац≥й у р≥зних крањнах

 рањна

¬иди дотац≥й

ћетоди розпод≥лу

Ќ≥меччина

ƒодатков≥ дотац≥њ

„астина р≥чного бюджету Ц у розм≥р≥ сум, необх≥дних дл¤ доходноњ бази до середнього р≥вн¤, та ¤к ф≥ксован≥ суми.

–ос≥¤

Ѕюджетна дотац≥¤

‘едеральний трансферт

„астина р≥чного доходу

‘ормула

‘ранц≥¤

√лобальна дотац≥¤ на функц≥онуванн¤

ƒотац≥¤ на компен-суванн¤ додаткових п≥льг

‘онд компенсац≥њ ѕƒ¬

‘ормула

«г≥дно з фактичним розм≥ром витрат (компенсац≥¤)

 омпенсац≥¤ частини видатк≥в на кап≥таловкладенн¤

ѕольща

—убвенц≥¤ генеральна

‘ормула

Ўвец≥¤

ЌезвТ¤зана субсид≥¤

‘ормула


Ќазва: ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (23134 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.052 seconds
Хостинг от uCoz