≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в
Ѕюджет м≥ст республ≥канського п≥дпор¤дковуванн¤ ( ињв та —евастополь) | | –ис. 1.1 —труктура бюджетноњ системи ”крањни Ѕюджети вищого р≥вн¤ обТЇднуютьс¤ з нижчесто¤щими певноњ територ≥њ з метою анал≥зу економ≥чного розвитку ≥ мають назву зведених бюджет≥в; так само державний бюджет обТЇднуЇтьс¤ з бюджетами областей, бюджетом ј– рим та бюджетами м≥ст республ≥канського п≥дпор¤дковуванн¤ ( иЇва та —евастопол¤). Ѕюджет област≥ Ц це обласний бюджет, бюджети район≥в ≥ м≥ст обласного п≥дпор¤дковуванн¤. Ѕюджет району обТЇднуЇ районний бюджет, бюджети м≥ст районого п≥дпор¤дкуванн¤, селищн≥ та с≥льськ≥ бюджети. ќстанн≥ створюютьс¤ за р≥шенн¤ми районих, м≥ських –ад народних депутат≥в за на¤вност≥ необх≥дноњ ф≥нансовоњ бази. ƒержава, ¤к вже зазначалось, використовуЇ бюджет дл¤ зд≥йсненн¤ територ≥ального, внутр≥шнього ≥ м≥жгалузевого розпод≥лу ≥ перерозпод≥лу валового внутр≥шнього продукту з метою вдосконаленн¤ структури сусп≥льного виробництва ≥ забезпеченн¤ соц≥альних гарант≥й населенню. ¬ умовах формуванн¤ ринкових в≥дносин бюджетна система маЇ надавати ф≥нансову п≥дтримку щодо роздержавленн¤ ≥ демонопол≥зац≥њ галузей господарства, забезпеченн¤ соц≥ального захисту населенн¤. —кладна структура м≥сцевих бюджет≥в ”крањни, а також необх≥дн≥сть встановленн¤ рац≥онального взаЇмозвТ¤зку м≥ж державним ≥ м≥сцевими бюджетами висуваЇ завданн¤ визначенн¤ принцип≥в ≥ умов оптимального розпод≥лу доход≥в м≥ж р≥зними ланками бюджетноњ системи. ѕри розпод≥л≥ доход≥в м≥ж ланками ≥ видами бюджет≥в повинн≥ дотримуватис¤ сл≥дуюч≥ вимоги: Їдн≥сть бюджету ≥ державного плану економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни; забезпеченн¤ кожного бюджету ст≥йкими доходами, ¤к≥ т≥сно повТ¤зан≥ з економ≥чною, соц≥альною ≥ еколог≥чною ситуац≥Їю рег≥ону. ¬ цьому про¤вл¤Їтьс¤ активний вплив бюджету на прискоренн¤ темп≥в розвитку економ≥ки та покращенн¤ соц≥альноњ обстановки в рег≥он≥; збалансован≥сть кожного бюджету незалежно в≥д обс¤гу його закр≥плених доходних джерел; п≥двищенн¤ зац≥кавленост≥ державних ≥ м≥сцевих орган≥в в усп≥шному виконанн≥ план≥в надходжень загальнодержавних доход≥в ≥ збор≥в (податкових ≥ неподаткових) на територ≥њ в≥дпов≥дноњ м≥сцевоњ –ади народних депутат≥в; забезпеченн¤ р≥вном≥рност≥ надходженн¤ кошт≥в ≥ усуненн¤ можливих касових розрив≥в внасл≥док несп≥впаданн¤ терм≥н≥в зд≥йсненн¤ видатк≥в ≥ отриманн¤ доход≥в. ƒоходи м≥ж основними ланками бюджетноњ системи ”крањни розпод≥л¤ютьс¤ у в≥дпов≥дност≥ ≥з загальнодержавним законодавством, всереден≥ ланки Ц у в≥дпов≥дност≥ з р≥шенн¤ми м≥сцевих орган≥в влади. √оловною передумовою розпод≥лу доход≥в бюджету слугуЇ Їдн≥сть його доходноњ бази, ¤ка дозвол¤Ї регулювати бюджетн≥ ресурси таким чином, щоб в необх≥дних випадках надавалась допомога бюджетам, котр≥ њњ потребують, ≥ разом з цим зд≥йснювались заходи загальнодержавного значенн¤. ѕри розпод≥л≥ доход≥в приймаЇтьс¤ до уваги п≥дв≥домч≥сть обТЇднань, п≥дприЇмств, орган≥зац≥й. «начн≥й частин≥ м≥сцевих бюджет≥в ”крањни передаютьс¤ ф≥нансов≥ засоби дл¤ забезпеченн¤ њх збалансованост≥. ÷е дос¤гаЇтьс¤ шл¤хом наданн¤ вищесто¤щими бюджетами нижчесто¤щим бюджетам сум в≥драхувань в≥д загальнодержавних податк≥в ≥ доход≥в. –еспубл≥канський бюджет ј– рим, м≥сцев≥ бюджети ”крањни забезпечують ф≥нансуванн¤ заход≥в соц≥ального ≥ економ≥чного розвитку в≥дпов≥дних територ≥й або населених пункт≥в, ¤к≥ зд≥йснюютьс¤ органами державноњ виконавчоњ влади ≥ м≥сцевого самовр¤дуванн¤. Ќа сьогодн≥шн≥й день формувнн¤ бюджету ј– рим, м≥сцевих бюджет≥в регулюЇтьс¤ «аконами ”крањни: Уѕро бюджетну систему ”крањниФ, Уѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤Ф, законами ≥ декретами ”крањни про оподаткуванн¤. —л≥д зазначити, що м≥жбюджетн≥ в≥дносини в ”крањн≥ включають так≥ основн≥ елементи: власн≥, закр≥плен≥ та регулююч≥ доходи, нормативи в≥драхувань в≥д регулюючих доход≥в, дотац≥њ, субвенц≥њ, субсид≥њ, внески до державного бюджету ”крањни, бюджетн≥ позички, м≥жбюджетн≥ взаЇморозрахунки. ¬ласн≥ доходи Ц це доходи, ¤к≥ належать м≥сцевому органу влади, формуютьс¤ на п≥дв≥домч≥й йому територ≥њ на основ≥ р≥шень цього органу. ѕерел≥к власних доход≥в в ”крањн≥ законодавчо не визначений. ” практиц≥ м≥жбюджетних взаЇмов≥дносин власн≥ доходи обТЇднуютьс¤ з пон¤тт¤ми Узакр≥плен≥ доходиФ. «акр≥плен≥ доходи Ц це доходи, ¤к≥ повн≥стю або певною частиною на довгостроков≥й основ≥ закр≥плюютьс¤ за тим чи ≥ншим бюджетом. ѕерел≥к закр≥плених доход≥в м≥сцевих бюджет≥в визначаЇтьс¤ чинним законодавством. –егулююч≥ доходи Ц це доходи, ¤к≥ на пайов≥й основ≥ розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж ус≥ма ланками бюджетноњ системи ”крањни. ѕерел≥к регулюючих доход≥в визначаЇтьс¤ законодавством ”крањни про бюджетну систему ≥ про м≥сцев≥ органи влади. ”точненн¤ перел≥ку регулюючих доход≥в зд≥йснюЇтьс¤ у щор≥чних законах про державний бюджет ”крањни. —клад регулюючих доход≥в представлений на рис. 1.2
Ќазва: ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (23134 прочитано) |