≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в
доход≥в м≥сцевих бюджет≥в, ¬ Ўвейцар≥њ Ц 65,6, в Ўвец≥њ Ц 64,3, в Ќорвег≥њ 55,2 в≥дс. ѕр¤ме м≥сцеве оподаткуванн¤ переважаЇ також в Ѕельг≥њ та ѕортугал≥њ. ¬ Ћюксембурз≥, ≤спан≥њ, јвстрал≥њ, анад≥, ¬еликобритан≥њ Уподаткову автоном≥юФ м≥сцевих бюджет≥в забезпечують непр¤м≥ м≥сцев≥ податки. ƒо них в≥днос¤тьс¤ загальний м≥сцевий податок на споживанн¤, р≥зн≥ акцизи, податки на користуванн¤ так званими Усусп≥льними благамиФ (тобто м≥сц¤ми громадського в≥дпочинку, спортивними обТЇктами ≥ т.п.). ¬ Ћюксембурз≥, наприклад, м≥сцев≥ непр¤м≥ податки складають 54 в≥дс. поточних доход≥в м≥сцевих бюджет≥в, ¬ ≤спан≥њ Ц 43 в≥дс. ќсоблив≥сть розпод≥лу джерел податкових надходжень в Ќ≥меччин≥ пол¤гаЇ в тому, що доходи в≥д податк≥в трьох р≥вн≥в влади формуютьс¤ в основному на основ≥ пайовоњ участ≥ в головних видах податк≥в Ц ≥ндив≥дуальному прибутковому, податку на прибуток (корпорац≥йному) та податку на додану варт≥сть. —ьогодн≥ вони складають 3/4 податкових надходжень до консол≥дованого бюджету Ќ≥меччини. ” федеральному бюджет≥ сп≥льн≥ податки складають 75 в≥дс. в бюджетах земель Ц 87 в≥дс., в м≥сцевих бюджетах Ц 41 в≥дс. –озпод≥л податк≥в м≥ж федерац≥Їю, земл¤ми та общинами маЇ такий вигл¤д (таблиц¤ 1.4) р≥м цього, на кожному р≥вн≥ ≥снують виключн≥ права на певн≥ податков≥ джерела. ‘едерац≥¤ залишаЇ за собою повн≥стю податок на “аблиц¤ 1.4. –озпод≥л податк≥в м≥ж ланками бюджетноњ системи Ќ≥меччини | ѕрибутковий податок | ѕодаток на прибуток | ѕƒ¬ | ‘едерац≥¤ | 42,5 | 50 | 65 | «емл¤ | 42,5 | 50 | 35 | ќбщина | 15 | - | - | нафту, тютюн, спирт, страхов≥ внески, а також мито. ƒо власних податк≥в земель в≥днос¤тьс¤ податки на майно, автотранспортн≥ засоби, нерухом≥сть, на тотал≥затор ≥ лотерењ, на спадщину. ƒл¤ поповненн¤ м≥сцевих бюджет≥в одним ≥з важливих податк≥в Ї промисловий. ќбТЇкт оподаткуванн¤ Ц юридичн≥ ≥ ф≥зичн≥ особи. ѕодаток повинен компенсувати частину затрат, ¤к≥ виникають у общини у звТ¤зку з д≥¤льн≥стю п≥дприЇмства. ѕромисловим податком оподаткувуютьс¤ чист≥ прибутки акц≥онерних товариств, страхових компан≥й та промислових п≥дприЇмств. —тавка оподаткуванн¤ складаЇ в≥д 1 до 5 в≥дс. ѕо цьому податку встановлений неоподатковуваний м≥н≥мум. ” ‘ранц≥њ основн≥ податков≥ надходженн¤ до державного бюджету забезпечують непр¤м≥ податки, перш за все, податок на додану варт≥сть ≥ внутр≥шн≥й податок на нафтопродукти. ≤з пр¤мих податк≥в у формуванн≥ доходноњ частини держбюджету найважлив≥шу роль в≥д≥грають прибутковий ≥ корпорац≥йний податки. ¬ загальн≥й структур≥ м≥сцевих податкових надходжень на пр¤м≥ податки припадаЇ б≥л¤ 58 в≥дс. —еред них основними ¤вл¤ютьс¤: промисловий податок, податок на житло (квартиру), земельний податок. ƒо м≥сцевих бюджет≥в надходить також частина загальнодержавного податку на додану варт≥сть, котрий збираЇтьс¤ централ≥зовано. р≥м того, де¤к≥ м≥сцев≥ податки Ї факультативними, тобто встановлюютьс¤ виключно в тих випадках, коли м≥сцев≥ органи влади не можуть забезпечити бездеф≥цитн≥сть бюджету. ÷е податки на розваги, на утриманн¤ м≥сцевих дор≥г, вулиць, на домашню прислугу, реЇстрац≥йн≥ збори ≥ т.п. ƒокладн≥ше структура поточних доход≥в м≥сцевих бюджет≥в в де¤ких економ≥чно розвинутих крањнах представлена в таблиц≥ 1.5. « наведених даних видно, що в цих крањнах на власн≥ доходи м≥сцевих бюджет≥в в середньому припадаЇ 59,5 в≥дс., а на трансферти ≥з бюджету центральноњ адм≥н≥страц≥њ Ц 40,5 в≥дс. ¬ багатьох крањнах м≥сцев≥ бюджети при формуванн≥ своњх поточних доход≥в в значн≥й м≥р≥ залежать в≥д трансферт≥в ≥з бюджету центральноњ адм≥н≥страц≥њ. ÷е Ц Ќ≥дерланди, ≤тал≥¤, ≤рланд≥¤, анада, ѕортугал≥¤. ¬ цих крањнах трансферти складають в≥дпов≥дно в≥д 80 до 62 в≥дс. поточних доход≥в. “рансфертне ф≥нансуванн¤ м≥сцевих бюджет≥в з боку центральноњ адм≥н≥страц≥њ св≥дчить про ≥нтенсивний перерозпод≥л нац≥онального доходу “аблиц¤ 1.5 —труктура поточних доход≥в бюджет≥в м≥сцевих орган≥в влади в крањнах з ринковою економ≥кою (у в≥дсотках до поточних доход≥в),1992р. рањни | ¬ласн≥ доходи | | | ƒоходи в≥д державноњ власност≥ ≥ п≥дприЇ-мсництва | ѕодатки | ≤нш≥ доходи | ¬ласн≥ доходи, всього | –егулююч≥ доходи трансферти в≥д цент-ральноњ адм≥н≥стра-ц≥њ | ѕр¤м≥ | Ќепр¤м≥ | ¬сього | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | рањни з Уподатковою автоном≥ЇюФ, вищою за середню (вище 50,2 в≥дс.) | ≤сланд≥¤ | 8,6 | 50,7 | 39,8 | 90,5 | 0,1 | 99,2 | 0,8 | —Ўј | 3,4 | 79,8 | 8,8 | 88,6 | 0,3 | 92,3 | 7,7 | Ћюксем-бург | 1,9 | 30,4 | 53,9 | 84,3 | 6,9 | 93,1 | 6,9 | ≤спан≥¤ | 1,9 | 32,8 | 43,2 | 76,0 | 5,3 | 83,2 | 16,8 | јвстр≥¤ | 2,2 | 30,1 | 42,5 | 72,6 | 11,2 | 86,0 | 14,0 | Ўвейца-р≥¤ | 4,6 | 65,6 | 3,5 | 69,1 | 7,9 | 81,6 | 18,4 | Ўвец≥¤ | 2,4 | 64,3 | 0,3 | 64,6 | 5,8 | 72,8 | 27,2 | япон≥¤ | 2,3 | 26,8 | 34,6 | 61,4 | 0,4 | 64,1 | 35,9 | Ќорве-г≥¤ | 1,5 | 55,2 | 1,9 | 57,1 | - | 58,6 | 41,4 | Ќ≥меч-чина | 5,0 | 24,8 | 31,4 | 56,2 | 6,4 | 67,6 | 32,4 | ‘ран-ц≥¤ | 2,3 | 24,9 | 31,0 | 55,9 | 4,1 | 62,3 | 37,7 | ‘≥нл¤н-д≥¤ | 3,3 | 55,3 | 0,0 | 55,3 | 1,6 | 60,2 | 39,8 | ƒан≥¤ | 1,6 | 47,5 | 4,1 | 51,6 | 2,9 | 56,1 | 43,9 | рањни з Уподатковою автоном≥ЇюФ, нижчою за середн≥й (менше 50,2 в≥дс.) | Ѕельг≥¤ | 16,3 | 35,4 | 7,4 | 42,8 | - | 59,0 | 41,0 | јвстра-л≥¤ | 14,5 | - | 39,9 | 39,9 | 4,1 | 58,5 | 41,5 | | | | | | | | | | | | | | |
Ќазва: ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (23134 прочитано) |