≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в
ѕевне зб≥льшенн¤ видатк≥в спостер≥гаЇтьс¤ ≥ по наданню допомоги одиноким непрацездатним громад¤нам. “ак, в 1996 роц≥ ц≥ видатки становили 28 тис. грн. (або 1,14 в≥дс. в≥д загального обс¤гу видатк≥в), тод≥ ¤к 1998 роц≥ Ц 46 тис. грн. (або 2 в≥дс). “аке зб≥льшенн¤ видатк≥в по соц≥альному забезпеченню зумовлене значним п≥двищенн¤м чисельност≥ непрацездатних громад¤н, що потребують допомоги на дому. “реба визначити, що система соц≥ального захисту та забезпеченн¤ населенн¤ в ц≥лому потребуЇ реорган≥зац≥њ, в основу ¤коњ необх≥дно покласти так≥ принципи: соц≥альн≥ гарант≥њ поширюютьс¤ т≥льки на громад¤н, ¤к≥ працюють за наймом, член≥в њхн≥х с≥мей та непрацездатних ос≥б. Ќа громад¤н, ¤к≥ самост≥йно забезпечують себе роботою, поширюютьс¤ лише та соц≥альн≥ гарант≥њ, у ф≥нансуванн≥ ¤ких вони беруть участь; диференц≥йований п≥дх≥д до р≥зних груп населенн¤ залежно в≥д ступен¤ њх економ≥чноњ самост≥йност≥, працездатност≥; перерозпод≥л економ≥чноњ в≥дпов≥дальност≥ за реал≥зац≥ю соц≥альних гарант≥й м≥ж державою, п≥дприЇмствами ≥ громад¤нами; визначенн¤ р≥вн¤ соц≥альних гарант≥й на п≥дстав≥ соц≥альних норматив≥в; в≥дпов≥дн≥сть форм соц≥альних гарант≥й населенню ступеню розвитку ринкових в≥дносин в економ≥ц≥. ¬ 1996-1998 роках в≥дбулос¤ значне скороченн¤ витрат на ф≥нансуванн¤ народного господарства, ¤к≥ становили у 1996 роц≥ 4,1 в≥дс., в 1997 роц≥ Ц 5,77 в≥дс., а в 1998 роц≥ Ц 3,51 в≥дс. ¬идатки на ф≥нансуванн¤ народного господарства включають в себе: видатки на буд≥вництво, реконструкц≥ю, ремонт ≥ утриманн¤ автомоб≥льних дор≥г; видатки на ф≥нансуванн¤ бюджетних установ агропромислового комплексу (п≥дприЇмства ветеринарноњ медицини); видатки на ф≥нансуванн¤ житлово-комунального господарства; видатки на ф≥нансуванн¤ кап≥тальних вкладень та ≥н. як св≥дчать дан≥ таблиц≥ 2.8, витрати на ф≥нансуванн¤ народного господарства було скорочено за рахунок зменшенн¤ дотац≥њ житлово-комунальному господарству (в пор≥вн¤нн≥ з 1996 роком майже в 9,2 рази), а також за рахунок скороченн¤ бюджетних витрат на ф≥нансуванн¤ кап≥тальних вкладень (а точн≥ше Ц за рахунок њх в≥дсутност≥). ¬ звТ¤зку з цим виникаЇ необх≥дн≥сть пошуку кошт≥в дл¤ ф≥нансуванн¤ зазначених видатк≥в. ÷е можливо за рахунок позабюджетних фонд≥в, можуть бути запроваджен≥ ≥ м≥сцев≥ податки, а саме: податок на утил≥зац≥ю побутових в≥дход≥в або на прибиранн¤ см≥тт¤, податок на ветеринарне обслуговуванн¤ худоби та ≥нших домашн≥х тварин. ”с≥ податки ефективно використовуютьс¤ у багатьох крањнах . ƒл¤ вир≥шенн¤ зазначених проблем можливе введенн¤ самооподаткуванн¤. ÷ей вид податк≥в не новий. ¬≥н ≥снував у недалекому минулому. —уть його пол¤гаЇ в тому, що кожен житель села, селища маЇ сплачувати певну суму грошей, ¤к≥ ц≥льовим призначенн¤м ≥шли б на впор¤дкуванн¤ населеного пункту, буд≥вництво дор≥г, ≥нш≥ громадськ≥ потреби. јле вс≥ ц≥ заходи повинн≥ бути впроваджен≥, в першу чергу, з ≥н≥ц≥ативи м≥сцевих орган≥в влади. “аблиц¤ 2.9 јнал≥з видатк≥в бюджету Ќовгородк≥вського району на ф≥нансуванн¤ народного господарства в 1996-1998 роках. ¬идатки | 1996 р≥к | 1997 р≥к | 1998 р≥к | —ума, “ис. грн. | ѕитома вага в за-гальному обс¤з≥, в≥дс | —ума, “ис. грн. | ѕитома вага в за-гальному обс¤з≥, в≥дс | —ума, “ис. грн. | ѕитома вага в за-гальному обс¤з≥, в≥дс | Ѕуд≥вництво, реконст-рукц≥¤, ремонт ≥ утри-манн¤ автомоб≥льних дорг≥ | - | 0,00 | - | 0,00 | 6,1 | 7,42 | ‘≥нансуванн¤ бюджет-них установ агропро-мислового комплексу | 49 | 48,55 | 46 | 30,07 | 40 | 48,66 | ѕродовженн¤ таблиц≥ 2.9 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ∆итлово-комунальне господарство | 23 | 22,77 | 55 | 35,95 | 36,1 | 43,92 | ¬ т.ч.: - дотац≥¤ ∆ √ | 12 | 11,88 | 12 | 7,84 | 1,3 | 1,58 | - благоустр≥й райцент-ру та ≥н. Ќаселених пункт≥в | 11 | 10,89 | 43 | 28,11 | 34,8 | 42,34 | ƒержавн≥ капвкладенн¤ | 29 | 28,68 | 52 | 33,98 | - | 0,00 | ¬сього | 101 | 100 | 153 | 100 | 82,2 | 100 |
Ќазва: ѕроблеми формуванн¤ ≥ виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (23134 прочитано) |