≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва
Ћ≥кв≥дац≥¤ ≥ реорган≥зац≥¤ (злитт¤, приЇднанн¤, под≥л, вид≥ленн¤, перетворенн¤) п≥дприЇмства провад¤тьс¤ за р≥шенн¤м власника, а у випадках, передбачених цим «аконом, за р≥шенн¤м власника та за участю трудового колективу або органу, уповноваженого створювати так≥ п≥дприЇмства, чи за р≥шенн¤м суду або арб≥тражу. –еорган≥зац≥¤ п≥дприЇмства, ¤ка може викликати еколог≥чн≥, демограф≥чн≥ та ≥нш≥ негативн≥ насл≥дки, що зач≥пають ≥нтереси населенн¤ територ≥њ, повинна погоджуватис¤ з в≥дпов≥дною –адою народних депутат≥в. ѕ≥дприЇмство л≥кв≥дуЇтьс¤ також у випадках: визнанн¤ його банкрутом; ¤кщо прийн¤то р≥шенн¤ про заборону д≥¤льност≥ п≥дприЇмства через невиконанн¤ умов, встановлених законодавством ≥ в передбачений р≥шенн¤м строк не забезпечено додержанн¤ цих умов або не зм≥нено вид д≥¤льност≥; ¤кщо р≥шенн¤м суду будуть визнанн≥ нед≥йсними установч≥ документи ≥ р≥шенн¤ про створенн¤ п≥дприЇмства; на ≥нших п≥дставах, передбачених законодавчими актами ”крањни. ѕри реорган≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ п≥дприЇмства зв≥льнюваним прац≥вникам гарантуЇтьс¤ додержанн¤ њх прав та ≥нтерес≥в в≥дпов≥дно до трудового законодавства ”крањни. ѕ≥дприЇмство вважаЇтьс¤ реорган≥зованим або л≥кв≥дованим з моменту виключенн¤ його з державного реЇстру ”крањни. ” раз≥ злитт¤ п≥дприЇмства з ≥ншим п≥дприЇмством ус≥ майнов≥ права та обов'¤зки кожного з них переход¤ть до п≥дприЇмства, ¤ке виникло в результат≥ злитт¤. ѕри приЇднанн≥ одного п≥дприЇмства до ≥ншого останньому переход¤ть ус≥ майнов≥ права та обов'¤зки приЇднаного п≥дприЇмства. ” раз≥ под≥лу п≥дприЇмства до нових п≥дприЇмств, ¤к≥ виникли в результат≥ цього под≥лу, переход¤ть за розд≥льним актом (балансом) у в≥дпов≥дних частинах майнов≥ права ≥ обов'¤зки ѕри перетворенн≥ одного п≥дприЇмства в ≥нше до п≥дприЇмства, ¤ке виникло, переход¤ть ус≥ майнов≥ права ≥ обов'¤зки колишнього п≥дприЇмства. Ћ≥кв≥дац≥¤ п≥дприЇмства зд≥йснюЇтьс¤ л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю, ¤ка утворюЇтьс¤ власником або уповноваженим ним органом, а у випадках банкрутства п≥дприЇмства - судом або арб≥тражем. «а њх р≥шенн¤м л≥кв≥дац≥¤ може провадитись самим п≥дприЇмством в особ≥ його органу управл≥нн¤. ¬ласник, суд (арб≥траж) або орган, уповноважений створювати п≥дприЇмства, ¤кий прийн¤в р≥шенн¤ про л≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмства, встановлюЇ пор¤док ≥ строки проведенн¤ л≥кв≥дац≥њ, а також строк дл¤ за¤ви претенз≥й кредитор≥в, ¤кий не може бути менш двох м≥с¤ц≥в з моменту оголошенн¤ про л≥кв≥дац≥ю. Ћ≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ або ≥нший орган, ¤кий провадить л≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмства, вм≥щуЇ в оф≥ц≥йн≥й прес≥ за м≥сцезнаходженн¤м п≥дприЇмства публ≥кац≥ю про його л≥кв≥дац≥ю ≥ про пор¤док та строк за¤ви кредиторами претенз≥й. ѕор¤д з ц≥Їю публ≥кац≥Їю л≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ (орган, що провадить л≥кв≥дац≥ю) зобов'¤зана провести роботу по ст¤гненню деб≥торськоњ заборгованост≥ п≥дприЇмству ≥ ви¤вленню претенз≥й кредитор≥в з пов≥домленн¤м останн≥х про л≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмства. Ћ≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ (орган, що провадить л≥кв≥дац≥ю) оц≥нюЇ на¤вне майно л≥кв≥довуваного п≥дприЇмства ≥ розраховуЇтьс¤ з кредиторами, складаЇ л≥кв≥дац≥йний баланс ≥ подаЇ його власнику або органу, ¤кий призначив л≥кв≥дац≥йну ком≥с≥ю. ѕретенз≥њ кредитор≥в до л≥кв≥довуваного п≥дприЇмства задовольн¤ютьс¤ з майна цього п≥дприЇмства. ѕри цьому в першочерговому пор¤дку задовольн¤ютьс¤ борги перед бюджетами ≥ компенсуютьс¤ витрати на в≥дновленн¤ природного середовища, ¤кому завдало шкоди л≥кв≥доване п≥дприЇмство. ѕретенз≥њ, ви¤влен≥ ≥ за¤влен≥ п≥сл¤ зак≥нченн¤ строку, встановленого дл¤ њх за¤ви, задовольн¤ютьс¤ з майна п≥дприЇмства, що залишилось п≥сл¤ задоволенн¤ першочергових претенз≥й, ви¤влених претенз≥й, а також претенз≥й, за¤влених у встановлений строк. ѕретенз≥њ, не задоволен≥, за браком майна, вважаютьс¤ погашеними. ѕогашеними вважаютьс¤ також претенз≥њ, ¤к≥ не визнан≥ л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю (органом, що провадить л≥кв≥дац≥ю), а також при умов≥, коли кредитори прот¤гом м≥с¤чного строку в≥д дн¤ одержанн¤ пов≥домленн¤ про повне або часткове невизнанн¤ претенз≥й не подадуть позови до суду або державного арб≥тражу про задоволенн¤ вимог. ” раз≥ л≥кв≥дац≥њ п≥дприЇмства зд≥йснюЇтьс¤ кап≥тал≥зац≥¤ почасових платеж≥в, належних з цього п≥дприЇмства, у зв'¤зку ≥з запод≥¤нн¤м кал≥цтва чи ≥ншого ушкодженн¤ здоров'¤ або ≥з смертю громад¤нина. ” раз≥ л≥кв≥дац≥њ п≥дприЇмства внесок члена трудового колективу видаЇтьс¤ йому в грошов≥й форм≥ або ц≥нними паперами п≥сл¤ задоволенн¤ претенз≥й кредитор≥в. ћайно, що залишилось п≥сл¤ задоволенн¤ претенз≥й кредитор≥в ≥ член≥в трудового колективу, використовуЇтьс¤ за вказ≥вкою власника. ” раз≥ реорган≥зац≥њ п≥дприЇмства його права ≥ обов'¤зки переход¤ть до правонаступник≥в. ѕрипиненн¤ д≥¤льност≥ товариства в≥дбуваЇтьс¤ шл¤хом його реорган≥зац≥њ (злитт¤, поЇднанн¤, под≥лу, вид≥ленн¤, перетворенн¤) або л≥кв≥дац≥њ. –еорган≥зац≥¤ товариства в≥дбуваЇтьс¤ за р≥шенн¤м вищого органу товариства. ѕри реорган≥зац≥њ товариства вс¤ сукупн≥сть прав та обов'¤зк≥в товариства переходить до його правонаступник≥в. “овариство л≥кв≥дуЇтьс¤: а) п≥сл¤ зак≥нченн¤ строку, на ¤кий воно створювалос¤, або п≥сл¤ дос¤гненн¤ мети, поставленоњ при його створенн≥; б) за р≥шенн¤м вищого органу товариства; в) на п≥дстав≥ р≥шенн¤ суду або арб≥тражного суду: за поданн¤м банк≥вських орган≥в у раз≥ неплатоспроможност≥ товариства; за поданн¤м орган≥в, що контролюють д≥¤льн≥сть товариства, у раз≥ систематичного або грубого порушенн¤ ним законодавства; г) з ≥нших п≥дстав, передбачених установчими документами. Ћ≥кв≥дац≥¤ товариства провадитьс¤ призначеною ним л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю, а у випадку банкрутства та припиненн¤ д≥¤льност≥ товариства за р≥шенн¤м суду або арб≥тражного суду - л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю, що призначаЇтьс¤ цими органами. « дн¤ призначенн¤ л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ до нењ переход¤ть повноваженн¤ по управл≥нню справами товариства. Ћ≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ у триденний строк з моменту њњ призначенн¤ публ≥куЇ ≥нформац≥ю товариства в одному з оф≥ц≥йних (республ≥канському ≥ м≥сцевому) орган≥в преси ≥з зазначенн¤м строку подач≥ за¤в кредиторами своњх претенз≥й, оц≥нюЇ на¤вне майно товариства, ви¤вл¤Ї його деб≥тор≥в ≥ кредитор≥в та розраховуЇтьс¤ з ними, вживаЇ заход≥в до оплати борг≥в товариства трет≥м особам, а також його учасникам, складаЇ л≥кв≥дац≥йний баланс та подаЇ його вищому органу товариства або органу, що призначив л≥кв≥дац≥йну ком≥с≥ю. √рошов≥ кошти, що належать товариству, включаючи виручку в≥д розпродажу його майна в≥д л≥кв≥дац≥њ, п≥сл¤ розрахунк≥в по оплат≥ прац≥ прац≥вник≥в, ¤к≥ працюють на умовах найму, та виконанн¤ зобов'¤зань перед бюджетом, банками, власниками обл≥гац≥й, випущених товариством та ≥ншими кредиторами, розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж учасниками товариства у пор¤дку ≥ на умовах, передбачених цим «аконом та установчими документами у шестим≥с¤чний строк п≥сл¤ опубл≥куванн¤ ≥нформац≥њ про його л≥кв≥дац≥ю. ћайно, передане товариству учасниками у користуванн¤, повертаЇтьс¤ у натуральн≥й форм≥ без винагороди. ” раз≥ виникненн¤ спор≥в щодо виплати заборгованост≥ товариства, його грошов≥ кошти не п≥дл¤гають розпод≥лу м≥ж учасниками до вир≥шенн¤ цього спору або одержанн¤ кредиторами в≥дпов≥дних гарант≥й. Ћ≥кв≥дац≥¤ товариства вважаЇтьс¤ завершеною, а товариство таким, що припинило свою д≥¤льн≥сть, з моменту внесенн¤ запису про це до державного реЇстру. ѕравоохоронн≥ органи ƒ≥¤льн≥сть прокуратури по дотриманню законност≥ ¬ищий нагл¤д за додержанн¤м ≥ правильним застосуванн¤м закон≥в аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, м≥н≥стерствами, державними ком≥тетами, в≥домствами, ≥ншими органами державного ≥ господарського управл≥нн¤ та контролю, ”р¤дом јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевими –адами народних депутат≥в, њх виконавчими ≥ розпор¤дчими органами, в≥йськовими частинами, пол≥тичними парт≥¤ми, громадськими орган≥зац≥¤ми, масовими рухами, п≥дприЇмствами, установами ≥ орган≥зац≥¤ми, незалежно в≥д форм власност≥, п≥дпор¤дкованост≥ та приналежност≥, посадовими особами та громад¤нами зд≥йснюЇтьс¤ √енеральним прокурором ”крањни ≥ п≥дпор¤дкованими йому прокурорами. √енеральний прокурор ”крањни призначаЇтьс¤ ¬ерховною –адою ”крањни за поданн¤м √олови ¬ерховноњ –ади ”крањни. ” д≥¤льност≥ щодо зд≥йсненн¤ нагл¤ду за додержанн¤м закон≥в √енеральний прокурор ”крањни в≥дпов≥дальний перед ¬ерховною –адою ”крањни ≥ т≥льки њй п≥дзв≥тний. √енеральний прокурор ”крањни не менш ¤к один раз на р≥к зв≥туЇ перед ¬ерховною –адою ”крањни про д≥¤льн≥сть прокуратури. —трок повноважень √енерального прокурора ”крањни та п≥дпор¤дкованих йому прокурор≥в - п'¤ть рок≥в. «в≥льненн¤ (в≥дставка) √енерального прокурора ”крањни прот¤гом строку повноважень може мати м≥сце лише у випадках вчиненн¤ ним злочину, порушенн¤ виконанн¤ службових обов'¤зк≥в, у зв'¤зку з неможлив≥стю виконанн¤ обов'¤зк≥в за станом здоров'¤, а також за власним бажанн¤м. ¬ ус≥х випадках питанн¤ про в≥дставку √енерального прокурора ”крањни вир≥шуЇтьс¤ ¬ерховною –адою ”крањни. ѕовноваженн¤ прокурор≥в, орган≥зац≥¤, засади та пор¤док д≥¤льност≥ прокуратури визначаютьс¤ онституц≥Їю ”крањни, цим «аконом, ≥ншими законодавчими актами. ќргани прокуратури у встановленому пор¤дку в межах своЇњ компетенц≥њ вир≥шують питанн¤, що випливають ≥з загальновизнаних норм м≥жнародного права, а також укладених ”крањною м≥ждержавних договор≥в. ƒ≥¤льн≥сть орган≥в прокуратури спр¤мована на всем≥рне утвердженн¤ верховенства закону, зм≥цненн¤ правопор¤дку ≥ маЇ своњм завданн¤м захист в≥д неправом≥рних пос¤гань:
Ќазва: ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (34423 прочитано) |