≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва
несвоЇчасного пов≥домленн¤ суб'Їктом п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ про зм≥ну його назви, орган≥зац≥йноњ форми, форми власност≥ та м≥сцезнаходженн¤; визнанн¤ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ банкрутом (у випадках, передбачених законодавством); неподанн¤ прот¤гом року до орган≥в державноњ податковоњ служби податкових декларац≥й, документ≥в бухгалтерськоњ зв≥тност≥ зг≥дно з законодавством. —касуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ зд≥йснюЇтьс¤ органом державноњ реЇстрац≥њ за на¤вност≥ л≥кв≥дац≥йного балансу, складеного ≥ затвердженого зг≥дно з законодавством, та ≥нших документ≥в, що п≥дтверджують проведенн¤ заход≥в щодо л≥кв≥дац≥њ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ ¤к юридичноњ особи, перел≥к ¤ких визначаЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, шл¤хом виключенн¤ його з –еЇстру суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. ќрган державноњ реЇстрац≥њ в дес¤тиденний терм≥н пов≥домл¤Ї в≥дпов≥дн≥ державн≥ податков≥ органи та органи державноњ статистики про скасуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. —касуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ позбавл¤Ї суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ статусу юридичноњ особи ≥ Ї п≥дставою дл¤ виключенн¤ його з ™диного державного реЇстру п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й ”крањни. ¬≥дмову в державн≥й реЇстрац≥њ може бути оскаржено в судовому пор¤дку. «а державну реЇстрац≥ю справл¤Їтьс¤ плата, розм≥р ¤коњ встановлюЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ќдержан≥ кошти використовуютьс¤ у пор¤дку, що визначаЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. «аконами ”крањни можуть бути встановлен≥ спец≥альн≥ правила державноњ реЇстрац≥њ певних вид≥в суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. ѕоложенн¤ про державну реЇстрац≥ю суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ затверджуЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ƒержавна реЇстрац≥¤ п≥дприЇмства зд≥йснюЇтьс¤ у виконавчому ком≥тет≥ районноњ, м≥ськоњ, районноњ в м≥ст≥ –ади народних депутат≥в за м≥сцезнаходженн¤м п≥дприЇмства. ƒан≥ про державну реЇстрац≥ю п≥дприЇмства в дес¤тиденний строк виконкомом пов≥домл¤ютьс¤ ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в ”крањни ≥ ƒержкомстату ”крањни. ѕ≥дприЇмство включаЇтьс¤ до державного реЇстру ”крањни в≥д дн¤ його реЇстрац≥њ. ƒл¤ державноњ реЇстрац≥њ п≥дприЇмства виконавчому ком≥тету в≥дпов≥дноњ –ади народних депутат≥в подаютьс¤ за¤ва, р≥шенн¤ засновника про створенн¤, статут та ≥нш≥ документи за перел≥ком, що визначаЇтьс¤ –адою м≥н≥стр≥в ”крањнськоњ –—–. ” раз≥ в≥дсутност≥ у малого п≥дприЇмства на момент реЇстрац≥њ власного прим≥щенн¤ вона зд≥йснюЇтьс¤ за юридичною адресою одного з його засновник≥в. ƒержавна реЇстрац≥¤ п≥дприЇмств зд≥йснюЇтьс¤ не п≥зн≥ше 30 дн≥в в≥д дн¤ подач≥ за¤ви з доданн¤м необх≥дних документ≥в виконавчому ком≥тету в≥дпов≥дноњ –ади народних депутат≥в. ѕри зм≥н≥ основних положень статуту або типу п≥дприЇмства зд≥йснюЇтьс¤ його перереЇстрац≥¤. ѕеререЇстрац≥¤ п≥дприЇмства зд≥йснюЇтьс¤ в пор¤дку, встановленому дл¤ його реЇстрац≥њ. ¬≥дмова в державн≥й реЇстрац≥њ п≥дприЇмства може виникнути через порушенн¤ встановленого цим «аконом пор¤дку створенн¤ п≥дприЇмства, а також у раз≥ нев≥дпов≥дност≥ установчих акт≥в (документ≥в) вимогам законодавства. ¬≥дмова у державн≥й реЇстрац≥њ п≥дприЇмства з мотив≥в недоц≥льност≥ його створенн¤ не допускаЇтьс¤. якщо державну реЇстрац≥ю п≥дприЇмства у встановлений строк не проведено або в н≥й в≥дмовлено з мотив≥в, ¤к≥ засновник п≥дприЇмства вважаЇ необгрунтованими, в≥н може звернутис¤ до суду. «асновник маЇ право ст¤гнути через суд збитки, завдан≥ йому внасл≥док незаконноњ в≥дмови у реЇстрац≥њ. «а державну реЇстрац≥ю п≥дприЇмства з нього справл¤Їтьс¤ плата, розм≥р ¤коњ визначаЇтьс¤ в пор¤дку, встановленому «аконом ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво". ќдержан≥ кошти зараховуютьс¤ на рахунок в≥дпов≥дноњ –ади народних депутат≥в за м≥сцем реЇстрац≥њ п≥дприЇмства. ¬≥льн≥ грошов≥ кошти п≥дприЇмств повинн≥ обов'¤зково збер≥гатис¤ в банку, причому п≥дприЇмство самост≥йно обираЇ установу банку, в ¤кому збер≥гаЇ грош≥. √от≥вку, необх≥дну дл¤ забезпеченн¤ господарськоњ д≥¤льност≥, п≥дприЇмства збе≠р≥гають у своњх касах. „астина грошових кошт≥в видаЇтьс¤ п≥д зв≥т сп≥вроб≥тникам п≥дприЇмства дл¤ витрат, що виника≠ють у зв'¤зку з виконанн¤м доручень адм≥н≥страц≥њ п≥дприЇм≠ства. –озрахунки м≥ж п≥дприЇмствами ≥ орган≥зац≥¤ми зд≥йс≠нюютьс¤ ¤к правило без участ≥ гот≥вки, шл¤хом перерахуванн¤ кошт≥в з рахунку в банку свого п≥дприЇмства на в≥дпов≥дн≥ рахунки ≥нших п≥дприЇмств. ÷е виключаЇ використанн¤ в розрахунках гот≥вки ≥ пов'¤заних з ними витрат на охорону, - транспортуванн¤, але не виключаЇ самоњ гот≥вки з розрахун≠кових операц≥й. –озрахунки ≥ платеж≥ зд≥йснюютьс¤ ¤к правило за допомогою грошових кошт≥в. ѕо сут≥ розрахунки гот≥вкою н≥чим не в≥др≥зн¤ютьс¤ в≥д безгот≥вкових перерахувань. ошти у валют≥ ≥ноземних держав обл≥чуютьс¤ окремо по кожн≥й валют≥, але в перерахуванн≥ на нац≥ональну валюту ”крањни. Ќеобх≥дн≥сть такого перерахуванн¤ пов'¤зана з тим, що грошовий вим≥рювач у бухгалтерському обл≥ку виступаЇ ¤к узагальнюючий методичний прийом. Ѕухгалтерський баланс вс≥х п≥дприЇмств ”крањни складаЇтьс¤ т≥льки в одн≥й валют≥, тобто у гривн¤х. ≤ноземна валюта перераховуЇтьс¤ в нац≥ональну валюту за поточним курсом Ќац≥онального банку ”крањни. ѕри зм≥нах валютних курс≥в до гривн≥ виникаЇ курсова р≥зниц¤ ¤к результат переоц≥нки в баланс≥ грошових кошт≥в в ≥ноземн≥й валют≥. урсова р≥зниц¤ маЇ бути в≥дображена в обл≥ку в≥дпов≥дно до ≥снуючого ѕоложенн¤. ¬≥дпов≥дно до ≤нструкц≥њ є 3 "ѕро в≥дкритт¤ банками рахунк≥в у нац≥ональн≥й та ≥ноземн≥й валют≥", затвердженоњ постановою правл≥нн¤ Ќац≥онального банку ”крањни є 121 в≥д 27. 05. 96 р. (≥з зм≥нами ≥ доповненн¤ми, внесеними постановами правл≥нн¤ Ќац≥онального банку ”крањни. є 245 , в≥д 23. 09. 96 р. ≥ є «≤?ї ÷ 11. 12. 96 р.), банки в≥дкривають своњм кл≥Їнтам рахунки: розрахунков≥, поточн≥ позиков≥, депозитн≥, бюджетн≥ й субрахунки (Ѕаланс є 6 (130), 6. 02. 97 р.). Ѕанки в≥дкриваюч≥ рахунки зареЇстрованим у визначе≠ному чинним законодавством пор¤дку юридичним особам Ч суб'Їктам п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ≥ншим орган≥зац≥¤м ≥ установам незалежно г≥д форм власност≥, ф≥зичним особам на умовах, викладених у вищезазначен≥й ≤нструкц≥њ, ≥ в договор≥ на в≥дкритт¤ ≥ обслуговуванн¤ банк≥вського рахунку. « розрахункового рахунку зд≥йснюютьс¤ операц≥њ, що забезпечують комерц≥йну й ≥ншу д≥¤льн≥сть п≥дприЇмства (розрахунки за товарно-матер≥альн≥ ц≥нност≥ з постачальника≠ми ≥ покупц¤ми продукц≥њ надан≥ й одержан≥ послуги; одержанн¤ зароб≥тноњ плати ≥ сплата обов'¤зкових платеж≥в по н≥й; сплата платеж≥в до бюджету ≥ державних фонд≥в; операц≥њ, пов'¤зан≥ з забезпеченн¤м власних соц≥ально-побутових потреб, та ≥нш≥ в≥дпов≥дно до встановленоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства). ѕроведенн¤ розрахункових операц≥й ≥ видача кошт≥в гот≥в≠кою з депозитного рахунку заборон¤Їтьс¤. ¬≥дкритт¤ рахунку з метою акумул¤ц≥њ кошт≥в дл¤ вињзду на л≥куванн¤ за кордо¤ зд≥йснюЇтьс¤ зг≥дно з ѕоложенн¤м про пор¤док направленн¤ громад¤н на л≥куванн¤ за кордон, затвердженим постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни є 991 в≥д 8. 12. 95 р. ƒл¤ в≥дкритт¤ розрахункових (поточних) рахунк≥в п≥дпри≠Їмства подають установам банк≥в так≥ документи: а) за¤ву про в≥дкритт¤ рахунку встановленого зразка. п≥дписану кер≥вником ≥ головним бухгалтером п≥дприЇмства. якщо у штат≥ немаЇ посади головного бухгалтера або ≥ншоњ посадовоњ особи, виконуючоњ обов'¤зки головного бухгалтера, за¤ва п≥дписуЇтьс¤ т≥льки кер≥вником; б) коп≥ю св≥доцтва про державну реЇстрац≥ю у орган≥ державноњ виконавчоњ влади, ≥ншому орган≥, уповноваженому зд≥йснювати державну реЇстрац≥ю, зав≥рену нотар≥ально або органом, що видав св≥доцтво про державну реЇстрац≥ю. Ѕюджетн≥ установи ≥ орган≥зац≥њ зам≥сть св≥доцтва про держав≠ну реЇстрац≥ю подають дов≥дку про внесенн¤ до державного реЇстру зв≥тних статистичних одиниць ”крањни; в) коп≥ю р≥шенн¤ про створенн¤, реорган≥зац≥ю п≥дп≠риЇмства того органу, ¤кому надано таке право чинним законодавством, зав≥рену нотар≥ально або органом, що видав таке р≥шенн¤; г) коп≥ю належним чином зареЇстрованого —татуту (ѕоложенн¤), зав≥рену нотар≥ально або реЇструючим органом. ”станова банку, в ¤к≥й в≥дкриваютьс¤ рахунки (субрахун≠ки), ставить в≥дм≥тку про в≥дкритт¤ такого рахунку на тому прим≥рнику —татуту, на ¤кому стоњть в≥дм≥тка податкових орган≥в про реЇстрац≥ю п≥дприЇмства у податкових органах, п≥сл¤ чого цей прим≥рник повертаЇтьс¤ власников≥ рахунку; д) картку ≥з зразками п≥дпис≥в ос≥б, ¤ким в≥дпов≥дно до чинного законодавства або установчих документ≥в п≥дприЇмс≠тва надано право розпор¤джатис¤ рахунком ≥ право п≥дпису розрахункових документ≥в. ƒо картки включаЇтьс¤ також в≥дтиск печатки п≥дприЇмства. Ѕюджетн≥ рахунки в≥дкриваютьс¤ на п≥дстав≥ розпор¤дженн¤ в≥дпов≥дного ф≥нансового органу або органу ƒержавного казначейства ”крањни з поданн¤м до установи банку картки ≥з зразками п≥дпис≥в ≥ в≥дтиском печатки. якщо у ц≥й установ≥ банку в≥дкрито розрахунковий або поточний рахунки кл≥Їнта, поданн¤ картки не обов'¤зкове. оп≥¤ р≥шенн¤ про створенн¤ не подаЇтьс¤: орган≥зац≥≠¤ми орендар≥в, орендними п≥дприЇмствами, сел¤нськими (фер≠мерськими) господарствами, приватними п≥дприЇмствами, п≥д≠приЇмствами (без створенн¤ юридичноњ особи), установами ≥ орган≥зац≥¤ми, що перебувають на державному бюджет≥. «ам≥сть р≥шенн¤ про створенн¤ господарських товариств догов≥рними об'Їднанн¤ми, товарними б≥ржами, друкованими органами масовоњ ≥нформац≥њ (редакц≥¤ми, видавництвами) установам банку подаЇтьс¤ нотар≥ально засв≥дчена коп≥¤ установчоњ угоди.
Ќазва: ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (34423 прочитано) |