≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва
ƒо орган≥в в≥йськових прокуратур належать в≥йськов≥ прокуратури рег≥он≥в ≥ в≥йськова прокуратура „орноморського флоту та ¬≥йськово-ћорських —ил ”крањни (на правах обласних), в≥йськов≥ прокуратури гарн≥зон≥в (на правах м≥ських). Ўтатна чисельн≥сть орган≥в прокуратури ”крањни в межах фонду зароб≥тноњ плати затверджуЇтьс¤ √енеральним прокурором ”крањни. √енеральну прокуратуру ”крањни очолюЇ √енеральний прокурор ”крањни, ¤кий маЇ першого заступника та заступник≥в. —труктуру √енеральноњ прокуратури ”крањни та ѕоложенн¤ про њњ структурн≥ п≥дрозд≥ли затверджуЇ √енеральний прокурор ”крањни. ” √енеральн≥й прокуратур≥ ”крањни утворюЇтьс¤ колег≥¤ у склад≥ √енерального прокурора ”крањни (голова), його першого заступника, заступник≥в, прокурора јвтономноњ –еспубл≥ки рим, ≥нших кер≥вних прац≥вник≥в орган≥в прокуратури. ѕерсональний склад колег≥њ затверджуЇтьс¤ ¬ерховною –адою ”крањни за поданн¤м √енерального прокурора ”крањни. √енеральна прокуратура ”крањни разом з ћ≥н≥стерством внутр≥шн≥х справ ”крањни та ≥ншими за≥нтересованими м≥н≥стерствами ≥ в≥домствами, за погодженн¤м з ћ≥н≥стерством статистики ”крањни, розробл¤Ї систему та методику Їдиного обл≥ку ≥ статистичноњ зв≥тност≥ про злочинн≥сть, розкритт¤ ≥ розсл≥дуванн¤ злочин≥в. √енеральний прокурор ”крањни: 1) спр¤мовуЇ роботу орган≥в прокуратури ≥ зд≥йснюЇ контроль за њх д≥¤льн≥стю; 2) призначаЇ першого заступника, заступник≥в √енерального прокурора ”крањни, кер≥вник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в, головного бухгалтера, ≥нших прац≥вник≥в √енеральноњ прокуратури ”крањни; 3) затверджуЇ структуру ≥ штатну чисельн≥сть п≥дпор¤дкованих орган≥в прокуратури, розпод≥л¤Ї кошти на њх утриманн¤; 4) призначаЇ за погодженн¤м з ¬ерховною –адою јвтономноњ –еспубл≥ки рим прокурора јвтономноњ –еспубл≥ки рим; 5) призначаЇ заступник≥в прокурора јвтономноњ –еспубл≥ки рим, прокурор≥в областей, м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤, њх заступник≥в, м≥ських, районних, м≥жрайонних, а також прир≥вн¤них до них ≥нших прокурор≥в; 6) в≥дпов≥дно до законодавства визначаЇ пор¤док прийн¤тт¤, перем≥щенн¤ та зв≥льненн¤ прокурор≥в, сл≥дчих прокуратури та ≥нших спец≥ал≥ст≥в, за вин¤тком ос≥б, призначенн¤ ¤ких передбачено цим «аконом; 7) в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни видаЇ обов'¤зков≥ дл¤ вс≥х орган≥в прокуратури накази, розпор¤дженн¤, затверджуЇ положенн¤ та ≥нструкц≥њ; 8) присвоюЇ класн≥ чини зг≥дно з ѕоложенн¤м про класн≥ чини прац≥вник≥в прокуратури. ¬носить поданн¤ ѕрезиденту ”крањни про присвоЇнн¤ класних чин≥в державного радника юстиц≥њ 1, 2 ≥ 3 клас≥в. ¬каз≥вки √енерального прокурора ”крањни з питань розсл≥дуванн¤ Ї обов'¤зковими дл¤ виконанн¤ вс≥ма органами д≥знанн¤ ≥ попереднього сл≥дства. Ќакази та ≥нш≥ акти √енерального прокурора ”крањни нормативного характеру в раз≥ нев≥дпов≥дност≥ њх онституц≥њ або ≥ншим законам ”крањни можуть бути скасован≥ ¤к ¬ерховною –адою ”крањни або в≥дпов≥дним судом у пор¤дку, передбаченому законом, так ≥ самим √енеральним прокурором ”крањни. ѕрокуратури јвтономноњ –еспубл≥ки рим, областей, м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤, м≥ськ≥, районн≥, м≥жрайонн≥, районн≥ в м≥стах, а також ≥нш≥ прокуратури очолюють в≥дпов≥дн≥ прокурори. ѕрокурори јвтономноњ –еспубл≥ки рим, областей, м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤ та ≥нш≥ прокурори (на правах обласних) : 1) призначають на посади ≥ зв≥льн¤ють прац≥вник≥в, кр≥м тих, ¤ких призначаЇ √енеральний прокурор ”крањни; 2) за погодженн¤м з √енеральним прокурором ”крањни внос¤ть зм≥ни до встановлених штат≥в п≥длеглих њм прокуратур в межах затвердженоњ чисельност≥ ≥ фонду зароб≥тноњ плати. ” прокуратурах јвтономноњ –еспубл≥ки рим, областей, м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤ та ≥нших прокуратурах ( на правах обласних ) утворюютьс¤ колег≥њ у склад≥ прокурора (голова), його заступник≥в, ≥нших кер≥вних прац≥вник≥в. ѕерсональний склад колег≥й затверджуЇтьс¤ √енеральним прокурором ”крањни. ” √енеральн≥й прокуратур≥ ”крањни, прокуратур≥ јвтономноњ –еспубл≥ки рим Ї старш≥ сл≥дч≥ в особливо важливих справах ≥ сл≥дч≥ в особливо важливих справах; у прокуратурах областей, м≥ст та ≥нших прир≥вн¤них до них прокуратурах можуть бути сл≥дч≥ в особливо важливих справах ≥ старш≥ сл≥дч≥; у районних, м≥жрайонних, м≥ських - старш≥ сл≥дч≥ ≥ сл≥дч≥. —л≥дч≥ прокуратури провад¤ть попереднЇ сл≥дство у справах про д≥¤нн¤, що м≥ст¤ть ознаки злочину, в≥днесен≥ законом до њх п≥дсл≥дност≥, а також в ≥нших справах, переданих њм прокурором. олег≥њ прокуратур Ї дорадчими органами ≥ розгл¤дають найб≥льш важлив≥ питанн¤, що стосуютьс¤ додержанн¤ законност≥, стану правопор¤дку, д≥¤льност≥ орган≥в прокуратури, виконанн¤ наказ≥в √енерального прокурора ”крањни, кадров≥ питанн¤, заслуховують зв≥ти п≥дпор¤дкованих прокурор≥в, начальник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в та ≥нших прац≥вник≥в прокуратури. Ќа зас≥данн¤х колег≥й можуть заслуховуватись пов≥домленн¤ ≥ по¤сненн¤ кер≥вник≥в м≥н≥стерств, в≥домств, орган≥в державного управл≥нн¤, нагл¤ду та контролю, п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, њх об'Їднань, ≥нших посадових ос≥б з приводу порушень законодавства. –≥шенн¤ колег≥й довод¤тьс¤ до в≥дома прац≥вник≥в орган≥в прокуратури. ¬ раз≥ розб≥жностей м≥ж прокурором ≥ колег≥Їю в≥н проводить в житт¤ своЇ р≥шенн¤. ѕро розб≥жност≥ √енеральний прокурор ”крањни допов≥даЇ √олов≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, а ≥нш≥ прокурори - √енеральному прокурору ”крањни. „лени колег≥њ √енеральноњ прокуратури можуть пов≥домити свою особисту думку √олов≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, а члени колег≥й ≥нших прокуратур - √енеральному прокурору ”крањни. ѕредметом загального нагл¤ду Ї: 1) в≥дпов≥дн≥сть акт≥в, ¤к≥ видаютьс¤ вс≥ма органами, п≥дприЇмствами, установами, орган≥зац≥¤ми та посадовими особами вимогам онституц≥њ ”крањни та чинним законам; 2) додержанн¤ закон≥в про недоторканн≥сть особи, соц≥ально -економ≥чн≥, пол≥тичн≥, особист≥ права ≥ свободи громад¤н, захист њх чест≥ ≥ г≥дност≥, ¤кщо законом не передбачений ≥нший пор¤док захисту цих прав; 3) додержанн¤ закон≥в, що стосуютьс¤ економ≥чних, м≥жнац≥ональних в≥дносин, охорони навколишнього середовища, митниц≥ та зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥. ѕерев≥рка виконанн¤ закон≥в проводитьс¤ за за¤вами та ≥ншими пов≥домленн¤ми про порушенн¤ законност≥, що вимагають прокурорського реагуванн¤, а за на¤вност≥ привод≥в - також з власноњ ≥н≥ц≥ативи прокурора. ѕрокуратура не п≥дм≥н¤Ї органи в≥домчого управл≥нн¤ та контролю ≥ не втручаЇтьс¤ у господарську д≥¤льн≥сть, ¤кщо така д≥¤льн≥сть не суперечить чинному законодавству. ѕри зд≥йсненн≥ загального нагл¤ду прокурор маЇ право: 1) безперешкодно за посв≥дченн¤м, що п≥дтверджуЇ займану посаду, входити у прим≥щенн¤ державних орган≥в, орган≥в м≥сцевого та рег≥онального самовр¤дуванн¤, об'Їднань громад¤н, п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й незалежно в≥д форм власност≥, п≥дпор¤дкованост≥ чи приналежност≥, до в≥йськових частин, установ без особливих перепусток, де так≥ запроваджено; мати доступ до документ≥в ≥ матер≥ал≥в, необх≥дних дл¤ проведенн¤ перев≥рки, в тому числ≥ за письмовою вимогою й тих, що м≥ст¤ть комерц≥йну чи банк≥вську таЇмницю або конф≥денц≥йну ≥нформац≥ю. ѕисьмово вимагати поданн¤ в прокуратуру дл¤ перев≥рки зазначених документ≥в та матер≥ал≥в, видач≥ необх≥дних дов≥док, в тому числ≥ щодо операц≥й ≥ рахунк≥в юридичних ос≥б та ≥нших орган≥зац≥й, дл¤ вир≥шенн¤ питань, пов'¤заних з перев≥ркою; 2) вимагати дл¤ перев≥рки р≥шенн¤, розпор¤дженн¤, ≥нструкц≥њ, накази та ≥нш≥ акти ≥ документи, одержувати ≥нформац≥ю про стан законност≥ ≥ заходи щодо њњ забезпеченн¤; 3) вимагати в≥д кер≥вник≥в та колег≥альних орган≥в проведенн¤ перев≥рок, рев≥з≥й д≥¤льност≥ п≥дпор¤дкованих ≥ п≥дконтрольних п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й та ≥нших структур незалежно в≥д форм власност≥, а також вид≥ленн¤ спец≥ал≥ст≥в дл¤ проведенн¤ перев≥рок, в≥домчих ≥ позав≥домчих експертиз; 4) викликати посадових ос≥б ≥ громад¤н, вимагати в≥д них усних або письмових по¤снень щодо порушень закону. ѕри ви¤вленн≥ порушень закону прокурор або його заступник у межах своЇњ компетенц≥њ мають право: 1) опротестувати акти ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни, аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ”р¤ду јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥н≥стерств, державних ком≥тет≥в ≥ в≥домств, виконавчих ≥ розпор¤дчих орган≥в м≥сцевих –ад народних депутат≥в, п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й, громадських об'Їднань, а також р≥шенн¤ ≥ д≥њ посадових ос≥б; 2) вносити поданн¤ або протест на р≥шенн¤ м≥сцевих –ад народних депутат≥в залежно в≥д характеру порушень; 3) порушувати у встановленому законом пор¤дку крим≥нальну справу, дисципл≥нарне провадженн¤ або провадженн¤ про адм≥н≥стративне правопорушенн¤, передавати матер≥али на розгл¤д громадських орган≥зац≥й; 4) давати приписи про усуненн¤ очевидних порушень закону; 5) вносити поданн¤ до державних орган≥в, громадських орган≥зац≥й ≥ посадовим особам про усуненн¤ порушень закону та умов, що њм спри¤ли; 6) звертатись до суду або арб≥тражного суду з за¤вами про захист прав ≥ законних ≥нтерес≥в громад¤н, держави, а також п≥дприЇмств та ≥нших юридичних ос≥б. ѕротест на акт, що суперечить закону, приноситьс¤ прокурором, його заступником до органу, ¤кий його видав, або до вищесто¤щого органу. ” такому ж пор¤дку приноситьс¤ протест на незаконн≥ р≥шенн¤ чи д≥њ посадовоњ особи. ” протест≥ прокурор ставить питанн¤ про скасуванн¤ акта або приведенн¤ його у в≥дпов≥дн≥сть з законом, а також припиненн¤ незаконноњ д≥њ посадовоњ особи, поновленн¤ порушеного права. ѕротест прокурора зупин¤Ї д≥ю опротестованого акта ≥ п≥дл¤гаЇ обов'¤зковому розгл¤ду в≥дпов≥дним органом або посадовою особою у дес¤тиденний строк п≥сл¤ його надходженн¤. ѕро насл≥дки розгл¤ду протесту в цей же строк пов≥домл¤Їтьс¤ прокурору.
Ќазва: ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (34423 прочитано) |