Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва


“рудов≥ книжки ран≥ше встановленого зразка обм≥нов≥ не п≥дл¤гають.

¬лаштовуючись на роботу, особа зобов'¤зана подавати трудову книжку, оформлену в установленому пор¤дку.

Ќа п≥дприЇмств≥ ведетьс¤ така документац≥¤ щодо обл≥ку бланк≥в трудових к≥≥пжок ≥ заповненн¤ трудових книжок: книга обл≥ку бланк≥в трудових книжок ≥ вкладок до них, книга обл≥ку руху трудових книжок ≥ вкладок до них.

” книз≥ обл≥ку бланк≥в трудових книжок вкладок до них ф≥ксуютьс¤ вс≥ операц≥њ, що пов'¤зан≥ з одержанн¤м ≥ втрачанн¤м бланк≥в трудових книжок ≥ вкладок до них ≥з зазначенн¤м сер≥њ та номера кожного бланка.  нига ведетьс¤ бухгалтер≥Їю п≥дприЇмства.

 нига обл≥ку руху трудових книжок ≥ вкладок до них ведетьс¤ в≥дд≥лом кадр≥в або ≥ншим п≥дрозд≥лом п≥дприЇмства, ¤кий зд≥йснюЇ прийн¤тт¤ ≥ зв≥льненн¤ прац≥вник≥в.

ќсоба, ¤ка в≥дпов≥даЇ за веденн¤ трудових книжок, щом≥с¤ц¤ подаЇ до бухгалтер≥њ зв≥т про на¤вн≥сть бланк≥в трудових книжок ≥ вкладок до них ≥ про суми, одержан≥ за заповнен≥ трудов≥ книжки та вкладки до них, разом з прибутковим ордером каси п≥дприЇмства. Ќа з≥псован≥ п≥д час заповненн¤ бланки трудових книжок ≥ вкладок до них складаЇтьс¤ акт.

якщо трудову книжку прац≥вника загублено п≥дприЇмством внасл≥док стих≥йного лиха або з ≥нших причин, прац≥вников≥ видаЇтьс¤ дубл≥кат трудовоњ книжки без ст¤гненн¤ њњ вартост≥.

“рудов≥ книжки та дубл≥кати, не одержан≥ прац≥вниками при зв≥льненн≥, збер≥гаютьс¤ прот¤гом двох рок≥в у в≥дд≥л≥ кадр≥в п≥дприЇмства окремо в≥д трудових книжок прац≥вник≥в, ¤к≥ перебувають на робот≥. ѕ≥сл¤ цього строку незатребован≥ трудов≥ книжки (дубл≥кати) збер≥гаютьс¤ в арх≥в≥ п≥дприЇмства прот¤гом 50 рок≥в, а по зак≥нченн≥ зазначеного строку њх можна знищити у встановленому пор¤дку.

ёридична служба

«г≥дно ≥з статею 19  онституц≥њ ”крањни правовий пор¤док в ”крањн≥ грунтуЇтьс¤ на засадах, в≥дпов≥дно до ¤ких н≥хто не може бути примуше≠ний робити те, що не передбачено законодавством.

ќргани державноњ влади, органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та њх посадов≥ особи зобов'¤зан≥ д≥¤ти лише в межах повноважень та у спос≥б, передбачений  онституц≥Їю та законами ”крањни.

«г≥дно ≥з статею 27 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥" держава гарантуЇ додержанн¤ прав ≥ законних ≥нтерес≥в п≥дприЇмства.

ѕ≥дприЇмство при зд≥йсненн≥ господарськоњ та ≥ншоњ д≥¤льност≥ маЇ право з власноњ ≥н≥ц≥ативи приймати будь-¤к≥ р≥шенн¤, що не суперечать законодавству ”крањни.

“аким чином, органи державноњ влади, органи м≥сцевого са≠мовр¤дуванн¤, суб'Їкти п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ та посадов≥ особи повинн≥ д≥¤ти на п≥дстав≥ законност≥, прав ≥ свобод громад¤н.

” справ≥ забезпеченн¤ законност≥, високоњ орган≥зованост≥, дис≠ципл≥ни ≥ пор¤дку велике м≥сце в≥дводитьс¤ праву - регул¤тору гро≠мадських в≥дносин.

÷е значить, що господарююч≥ суб'Їкти зобов'¤зан≥:

зд≥йснювати свою д≥¤льн≥сть в≥дпов≥дно до правових припис≥в ор≠ган≥в державноњ влади; самост≥йно, з допомогою локальних нормативних акт≥в регламен≠тувати р≥зн≥ сфери своЇњ д≥¤льност≥; використовувати можливост≥ р≥зних договор≥в. “аким чином, в процес≥ своЇњ статутноњ д≥¤льност≥ господарююч≥ суб'Їкти повинн≥ використовувати весь арсенал правових засоб≥в (нормотворче ≥ правове регулюванн¤) по впор¤дкуванню сусп≥льних в≥дносин дл¤ вир≥шенн¤ завдань, ¤к≥ поставлен≥ перед ними. ¬с¤ ц¤ д≥¤льн≥сть господарюючих суб'Їкт≥в ≥ Ї правовою роботою у народному господарств≥.

ѕравова робота у народному господарств≥ ≥ в агропромисловому комплекс≥, ¤к одн≥й ≥з найважлив≥ших його галу≠зей, Ч особливий, багатоплановий вид д≥¤льност≥. яку б д≥л¤нку суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ не характеризували, обов'¤зково спираЇмось на пон¤тт¤ ≥ ознаки юридичноњ особи, њњ правод≥Їздатн≥сть, виникненн¤ ≥ припиненн¤, класиф≥кац≥¤, укладанн¤ господарських або трудових ƒоговор≥в, њх зм≥ст та виконанн¤, правове регулюванн¤ в≥дно≠син, банкрутства, оренди, приватизац≥њ, ц≥н та ц≥ноутворенн¤, кредитно-розрахункових в≥дносин тощо.

“аким чином, правова робота за зм≥стом носить ун≥версальний характер, так ¤к вона охоплюЇ вс≥ сторони д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥.

ѕравова робота - нев≥д'Їмна частина д≥¤льност≥ вс≥х структурних п≥дрозд≥л≥в акц≥онерних товариств, с≥льськогосподарських п≥дприЇмств. Ќайважлив≥ше м≥сце займаЇ юридична служба ¤к ведучий спец≥ал≥зований правовий структурний п≥дрозд≥л. ќрган≥зац≥¤ ≥ прове≠денн¤ правовоњ роботи ѕокладаЇтьс¤ на кер≥вник≥в п≥дприЇмств, незалежно в≥д форм власност≥ ≥ господарюванн¤.

” «агальному положенн≥ про юридичну службу м≥н≥стерства, ≥ншо≠го центрального органу державноњ виконавчоњ влади, державного п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, затвердженому постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 27 серпн¤ -1995 року є 690, зазначено про ун≥вер≠сал≥зм правовоњ роботи.

ѕерша ≥ основна вимога законност≥ - добре продумана система правових демократичних закон≥в та ≥нших нормативно-правових акт≥в. ¬≥д ¤кост≥ закон≥в залежить вс¤ д≥¤льн≥сть правоохоронних орган≥в, гро≠мадських орган≥зац≥й, п≥дприЇмств, ¤к≥ заснован≥ на р≥зних формах власност≥ ≥ господарюванн¤. ƒ≥¤льн≥сть суду повн≥стю залежить в≥д ¤кост≥ закон≥в.

«акони повинн≥ бути ¤к≥сн≥, однозначн≥ дл¤ вс≥х громад¤н ≥ посадо≠вих ос≥б.

¬ ”крањн≥ проходить повне оновленн¤ системи законодавства,

почалась правова реформа.

ƒруга вимога законност≥ - в≥дпов≥дн≥сть п≥дзаконних нормативних акт≥в законам ≥  онституц≥њ.

“рет¤ вимога законност≥ - ч≥тке формулюванн¤ ≥ закр≥пленн¤ ком≠петенц≥њ, функц≥ональних прав ≥ обов'¤зк≥в вс≥х державних орган≥в та њх посадових ос≥б, п≥дприЇмц≥в, орган≥зац≥й тощо.

«аконн≥сть - це Ї одночасно метод ≥ режим д≥¤льност≥ вс≥х суб'Їкт≥в сусп≥льних в≥дносин. ÷е процес реал≥зац≥њ правових норм на п≥дстав≥ автономного, ≥мперативного, дозвол¤ючого метод≥в правового регулюванн¤. –езультатом цього процесу Ї стан правопор¤дку, стан правов≥дносин сусп≥льства.

“аким чином, законн≥сть - це особливий режим або процес д≥¤льност≥ держави та ≥нших суб'Їкт≥в сусп≥льних в≥дносин, суть ¤кого зводитьс¤ до трьох основних вимог: на¤вн≥сть добре продуманоњ системи правових зако≠н≥в ≥ п≥дзаконних нормативно-правових акт≥в; точне ≥ повне закр≥пленн¤ правового статусу (прав ≥ обов'¤зк≥в) вс≥х учасник≥в правов≥дносин; точне й неухильне виконанн¤ ≥ дотриманн¤ закон≥в та ≥нших нормативно-правових акт≥в вс≥ма посадовими особа≠ми ≥ громад¤нами.

–ежим законност≥ Ї необх≥дним елементом пол≥тичного режиму. «аконн≥сть безпосередньо зв'¤зана з в≥дпов≥дним демократичним режи≠мом - дотриманн¤ ≥ виконанн¤ демократичних правових закон≥в.

¬с≥ державн≥ органи д≥ють на п≥дстав≥ закон≥в. «аконн≥сть е консти≠туц≥йний принцип, ¤кий конкретизуЇтьс¤ в таких принципах ≥ вимогах: принцип Їдност≥ законност≥ на вс≥й територ≥њ ”крањни; принцип загальноњ законност≥ - вс≥ без вин¤тку державн≥ органи, громадськ≥ об'Їднанн¤, посадов≥ особи ≥ громад¤ни зобов'¤зан≥ дотриму≠вати ≥ виконувати закони; дотриманн¤ ≥ охорона прав громад¤н - одна з основних вимог за≠конност≥; верховенство права над законами ≥ п≥дзаконними нормативне пра≠вовими актами - важливий принцип законност≥ у правов≥й держав≥;

принцип Їдност≥ законност≥ ≥ доц≥льност≥; нев≥дворотн≥сть юридичноњ в≥дпов≥дальност≥ за вчинен≥ правопору≠шенн¤ - один ≥з принцип≥в законност≥.

¬ пункт≥ 2 загального ѕоложенн¤ про юридичну службу зазначено, що основне завданн¤ юридичноњ служби - орган≥зац≥¤ правовоњ роботи, спр¤мованоњ на правильне застосуванн¤, неухильне додержанн¤ та за≠поб≥ганн¤ невиконанню вимог акт≥в законодавства, ≥нших нормативних документ≥в м≥н≥стерством, п≥дприЇмством, а також њх кер≥вниками й прац≥вниками п≥д час виконанн¤ покладених на них завдань та функц≥о≠нальних обов'¤зк≥в.

” зв'¤зку з тим, що в д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤ль≠ност≥ ще п≥д час укладанн¤ ≥ виконанн¤ господарських договор≥в, оренди майна, зд≥йсненн¤ розрахунково-кредитних в≥дносин, ≥ншоњ д≥¤льност≥, а також п≥д час прийому на роботу прац≥вник≥в, њх переведенн¤ на ≥ншу ро≠боту та зв≥льненн¤ допускаютьс¤ порушенн¤ чинного законодавства, юридична служба маЇ право перев≥р¤ти додержанн¤ законност≥ в д≥¤ль≠ност≥ структурних п≥дрозд≥л≥в.

« метою додержанн¤ законност≥ в д≥¤льност≥ п≥дприЇмства юри≠дична служба бере участь у п≥дготовц≥ або перев≥р¤Ї ≥ в≥зуЇ проекти на≠каз≥в, ≥нструкц≥й, положень та ≥нших документ≥в правового характеру, ¤к≥ приймаютьс¤ на п≥дприЇмств≥. ёридична служба п≥дприЇмства несе в≥дпов≥дальн≥сть за в≥дпов≥дн≥сть законодавству документ≥в, ¤к≥ вона в≥зуЇ.

ѕри ви¤вленн≥ порушенн¤ законност≥ в робот≥ структурних п≥дрозд≥л≥в або посадових ос≥б юридична служба зобов'¤зана допов≥сти кер≥внику п≥дприЇмства про ц≥ порушенн¤ дл¤ прийн¤тт¤ необх≥дних за≠ход≥в щодо усуненн¤ њх.

¬ раз≥ нев≥дпов≥дност≥ чинному законодавству проект≥в документ≥в, ¤к≥ представл¤ютьс¤ на п≥дпис кер≥внику (наказ≥в, положень, ≥нструкц≥й ≥ т. д.), юридична служба не повинна в≥зувати њх, а зробити в≥дпов≥дн≥ вис≠новки з пропозиц≥¤ми про приведенн¤ цих документ≥в у в≥дпов≥дн≥сть з чинним законодавством.

“≥льки п≥сл¤ цього документ може бути прийн¤тим.

Ѕагато акт≥в, ¤к≥ оформл¤ютьс¤ на п≥дприЇмств≥, нос¤ть характер обл≥кових, ¤к≥ ф≥ксують стан ≥ перем≥щенн¤ товарно-матер≥альних ц≥нно≠стей, юридичною службою не в≥зуютьс¤.

« практики роботи в≥домо, що розрахунков≥ документи, тран≠спортн≥ накладн≥ юридичною службою не в≥зуютьс¤, але вони нос¤ть правовий характер. –обота з оформленн¤ цих документ≥в носить техн≥ко-операц≥йний характер, оск≥льки зводитьс¤ до заповненн¤ встановлених форм. ќтже, нема необх≥дност≥ зд≥йснювати попередн≥й контроль за в≥дпов≥дн≥стю њх чинному законодавству. Ѕажано на п≥дприЇмств≥ мати встановлений конкретний перел≥к документ≥в, ¤к≥ повинн≥ в≥зуватись юридичною службою. ¬≥н повинен в≥дпов≥дати конкретним умовам д≥¤ль≠ност≥ даного п≥дприЇмства: колективний догов≥р, накази, ≥нструкц≥њ, положенн¤, стандарти, правила внутр≥шнього трудового розпор¤дку, гос≠подарськ≥ договори, договори про колективну (бригадну) або повну ≥нди≠в≥дуальну матер≥альну в≥дпов≥дальн≥сть за збер≥ганн¤ товарно-матер≥альних ц≥нностей.

Ќазва: ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (34423 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.111 seconds
Хостинг от uCoz