≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва
” посадов≥й ≥нструкц≥њ обов'¤зково мають бути так≥ розд≥ли: 1. «агальн≥ положенн¤ (зазначають сферу д≥¤льност≥ прац≥вника, пор¤док зам≥щенн¤ прац≥вника в раз≥ його тимчасовоњ в≥дсутност≥, вимоги щодо квал≥ф≥кац≥йноњ п≥дготовки п≥длегл≥сть прац≥вника, коло посадових ос≥б, ¤к≥ п≥дпор¤дковуютьс¤ даному прац≥вников≥. Ќаводитьс¤ також перел≥к нормативних документ≥в, ¤кими прац≥вник повинен керуватис¤ в своњй робот≥). 2. ‘ункц≥¤ 3. ѕосадов≥ обов'¤зки. 4.. ѕрава. 5. ¬≥дпов≥дальн≥сть як доповненн¤ до основних розд≥л≥в посадовоњ ≥нструкц≥њ може додаватис¤ розд≥л, в ¤кому регулюютьс¤ трудов≥ в≥дносини м≥ж посадовими особами (визначаЇтьс¤ коло службових зв'¤зк≥в, пор¤док поданн¤ зв≥тноњ ≥нформац≥њ тощо). ƒокумент - це матер≥альний об'Їкт, що м≥стить у заф≥ксованому вигл¤д≥ ≥нформац≥ю, оформлений у заведеному пор¤дку ≥ маЇ в≥дпов≥дно до чинного законодавства юридичну силу. ƒокументи класиф≥кують за такими ознаками: спос≥б ф≥ксац≥њ; зм≥ст; назва; вид; складн≥сть; м≥сце складанн¤; терм≥н виконанн¤; походженн¤; гласн≥сть; юридична сила; стад≥¤ виготовленн¤; терм≥н збер≥ганн¤; р≥д д≥¤льност≥ та ≥н. ƒокументи под≥л¤ютьс¤ на службов≥ та по особливому складу. ƒо службових доку мент≥ в в≥днос¤тьс¤: службов≥ листи; листи до ≥ноземних д≥лових партнер≥в; факси; службов≥ телеграми; телефонограми; протоколи; вит¤ги з протокол≥в; зв≥ти; дов≥дки; допов≥дн≥ записки; по¤снювальн≥ записки; акти; накази; вит¤ги з наказ≥в; вказ≥вки; розпор¤дженн¤; договори; договори з господарськоњ д≥¤льност≥; трудов≥ договори; посадов≥ ≥нструкц≥њ. ƒокументи по особовому складу включають: особов≥ картки; за¤ви; накази по особовому складу; характеристики; автоб≥ограф≥њ; анкети, виготовленн¤ коп≥й з особистих документ≥в, оформлених на трафаретних бланках; дорученн¤; розписки; особов≥ справи, трудов≥ книжки; вит¤г з трудовоњ книжки. ƒокументооб≥г - рух документ≥в в орган≥зац≥њ з моменту њх отриманн¤ або утворенн¤ до завершенн¤ виконанн¤ або в≥дправленн¤. ѕравильна орган≥зац≥¤ документу спри¤Ї: оперативному проходженню документ≥в в апарат≥ управл≥нн¤; р≥вном≥рному навантаженню п≥дрозд≥л≥в та посадових ос≥б; позитивному впливу на управл≥нський процес взагал≥. –ух документ≥в в установах маЇ впор¤дкований характер, тобто виконанн¤ творчих операц≥й з документами (управл≥нською ≥нформац≥Їю) повинно забезпечуватис¤ комплексом техн≥чних та формально - лог≥чних (пор≥вн¤льних) операц≥й з обл≥ку документ≥в ≥ дов≥дково - ≥нформац≥йноњ роботи, регулюванн¤м розпод≥ленн¤ документ≥в м≥ж кер≥вниками та спец≥ал≥стами, контролем за розгл¤дом, виконанн¤м документ≥в, оперативним та арх≥вним збер≥ганн¤м њх. ƒокументооб≥г - пот≥к документ≥в, ¤к≥ циркулюють м≥ж пунктами обробки ≥нформац≥њ та пунктами техн≥чноњ обробки документ≥в. ƒокументооб≥г - це регламентована технолог≥чна схема руху документ≥в за встановленими пунктами обробки дл¤ виконанн¤ необх≥дних творчих, формально-лог≥чних та техн≥чних операц≥њ з документами. ѕо в≥дношенню до апарату управл≥нн¤ розр≥зн¤ють потоки вх≥дних; вих≥дних та внутр≥шн≥х документ≥в ƒо параметр≥в поток≥в, ¤к≥ враховуютьс¤ при орган≥зац≥њ документооб≥гу належить: напр¤м потоку, ¤кий визначаЇтьс¤ пунктами в≥дправленн¤ та призначенн¤; обс¤г потоку, ¤кий визначаЇтьс¤ к≥льк≥стю документ≥в, ¤к≥ проход¤ть за одиницю часу; структура потоку, ¤ка визначаЇтьс¤ р≥зновидом документ≥в, авторством та ≥ншими ознаками класиф≥кованого под≥лу; режим потоку, ¤кий визначаЇтьс¤ пер≥одом руху документ≥в через пункти обробки. ƒо документооб≥гу ставл¤ть р¤д вимог, ¤к≥ обов'¤зков≥ дл¤ дотриманн¤ в ус≥х установах: пр¤моточн≥сть руху документ≥в, проходженн¤ документ≥в найкоротшим шл¤хом; виб≥рков≥сть розпод≥лу документ≥в м≥ж кер≥вниками та спец≥ал≥стами в≥дпов≥дно до њх функц≥ональних обов'¤зк≥в; зумовлен≥сть перем≥щенн¤ документ≥в д≥ловою необх≥дн≥стю, виключенн¤ непотр≥бних, дублюючих ≥нструкц≥й та д≥й, одноман≥тн≥сть маршруту руху та складу технолог≥чних операц≥й дл¤ масових категор≥й документ≥в; однократн≥сть виконанн¤ кожноњ операц≥њ; паралельн≥сть виконанн¤ р≥зних операц≥й. ѕри проектуванн≥ документопотоку в установах складають схеми. ÷е дозвол¤Ї встановити рац≥ональн≥ маршрути та етапи обробки документ≥в, ун≥ф≥кувати шл¤хи руху, пор¤док обробки р≥зних категор≥й та встановити на ц≥й п≥дстав≥ пор¤док роботи з документами в установах. —хема документооб≥гу розробл¤Їтьс¤ документац≥йною службою та погоджуЇтьс¤ з кер≥вниками зац≥кавлених структурних п≥дрозд≥л≥в. «атверджуЇ схеми документооб≥гу кер≥вник документацшноњ служби або установи. —хема може бути розроблена дл¤ вс≥х документ≥в або дл¤ р≥зних њх категор≥й. –еЇстрац≥¤ документ≥в - ф≥ксац≥¤ факту створенн¤ або отриманн¤ документу шл¤хом наданн¤ йому пор¤дкового номеру та запису встановлених в≥домостей про нього. ¬она необх≥дна дл¤ обл≥ку, контролю та пошуку документ≥в, приданн¤ йому юридичноњ сили. ¬ установ≥ реЇструють не вс≥, а найб≥льш важлив≥ документи. ќбов'¤аково реЇструють: документи, ¤к≥ надход¤ть з вищесто¤щих орган≥в та ¤к≥ направл¤ютьс¤ до них; листи та запити народних депутат≥в; найважлив≥ш≥ внутр≥шн≥ документи - накази, розпор¤дженн¤, протоколи, плани, зв≥ти, допов≥дн≥ та по¤снювальн≥ записки, дов≥дки тощо; зверненн¤ громад¤н; договори, найважлив≥ше листуванн¤. „астина документ≥в, ¤к≥ створюютьс¤ в установах та надход¤ть до них, не реЇструютьс¤: первинн≥ документи бухгалтерського, матер≥ального, статистичного обл≥ку та зв≥тност≥; в≥тальн≥ листи та телеграми, проспекти, запрошенн¤, прейскуранти; норми затрат матер≥ал≥в; малозначиме листуванн¤ з адм≥н≥стративно-господарських, кадрових та ≥нших питань; програми, пов≥стки дн¤, нар¤ди, за¤вки, документи, ¤к≥ надход¤ть у коп≥¤х дл¤ в≥домостей; б≥льша частина документ≥в, що не потребують виконанн¤. ƒокументи реЇструють в установ≥ один раз. якщо в≥домост≥ про документооборот необх≥дн≥ структурним п≥дрозд≥лам, одночасно створюють дек≥лька реЇстрац≥йних карток, кожну з ¤ких передають в структурний п≥дрозд≥л. ƒч¤ реЇстрац≥њ використовують Їдин≥ реЇстрац≥йн≥ форми: реЇстрац≥йну картку та журнали. ¬х≥дн≥ документи реЇструютьс¤ в день надходженн¤, вих≥дн≥ та внутр≥шн≥ в день п≥дписанн¤. ¬ картц≥, ¤ка складена на ≥н≥ц≥ативний вх≥дний документ, ф≥ксують короткий зм≥ст, дату та ≥ндекс в≥дпов≥дного документа, посаду та пр≥звище особи, ¤ка п≥дписала його. ѕри в≥дсутност≥ письмовоњ в≥дпов≥д≥ вказують ким, кол≥њ ≥ ¤к про це пов≥домлений автор документа. Ќаведений запис засв≥дчуЇтьс¤ п≥дписом виконавц¤ документа з вказ≥вкою його посади, ≥н≥ц≥ал≥в та пр≥звища. ” картц≥, ¤ка складена на ≥н≥ц≥ативний вх≥дний документ, в гриф≥ вказують дат}' отриманн¤ в≥дпов≥д≥ на нього, ≥ндекс та короткий зм≥ст листа автора, в р¤д≥ випадк≥в - посада та пр≥звище особи, ¤ка його п≥дписала. якщо в≥дпов≥дний документ в≥дсутн≥й, записують коли ≥ ¤ке р≥шенн¤ прийн¤то з розгл¤ду питань. «апис засв≥дчуЇтьс¤ п≥дписом виконавц¤ документа ≥з вказанн¤м його посади, пр≥звища та ≥н≥ц≥ал≥в. якщо в процес≥ виконанн¤ складавс¤ новий документ, вказують його дат}7 та ≥ндекс, посаду та пр≥звище особи, ¤ка п≥дписала, виконавець посв≥дчуЇ цей запис ≥з зазначенн¤м своЇњ посади, ≥н≥ц≥ал≥в та пр≥звища. —права - це сукупн≥сть документ≥в або документи, ¤к≥ стосуютьс¤ одного питанн¤ чи д≥¤льност≥ й ум≥щенн¤ в окрему обкладинку. ‘ормуванн¤ справи - це визначенн¤ незалежност≥ документ≥в до певноњ справи та систематизац≥¤ документ≥в у середин≥ справи. —прави формують централ≥зовано за м≥сцем реЇстрац≥њ документа у канцел¤р≥њ п≥дприЇмства. ѕравила формуванн¤ справ так≥: у справу п≥дшивають документи, роботу з ¤кими зак≥нчено; у справу п≥дшивають ориг≥нали чи коп≥њ, зав≥рен≥ в установленому пор¤дку; документи, що мають р≥зн≥ терм≥ни збер≥ганн¤, групують у р≥зн≥ справи; документи з одного питанн¤ п≥дшивають в одну справу (у кожн≥й справ≥ або том≥ справи маЇ бути не б≥льше н≥ж 250 аркуш≥в; може. бути к≥лька том≥в одн≥Їњ справи); до справи внос¤ть лише один прим≥рник документа; кожний документ, внесений до справи, маЇ бути належним чином оформлений (м≥стити позначку про виконанн¤ документа й направленн¤ його до справи); ¤к правило, до справи внос¤ть документи одного календарного року (навчального року, виборного пер≥оду), у справу не п≥дшивають документи, що п≥дл¤гають поверненню, а також чернеток доку меш њв, у середин≥ справи документи розтошовують у хронолог≥чн≥й (номерн≥й) посл≥довност≥ (документи, терм≥н збер≥ганн¤ ¤ких становить до 10 рок≥в включно, можна розтошовувати у зворотн≥й хронолог≥чн≥й посл≥довност≥). —татут п≥дприЇмства та ≥нш≥ засновницьк≥ документи вм≥щують в окрему справу. ќформленн¤ справ - це комплекс роб≥т з переплетенн¤, нумерац≥њ стор≥нок, складенн¤ зав≥рюваного напису, внутр≥шнього опису документ≥в (у необх≥дних випадках), внесенн¤ необх≥дних уточнень до рекв≥зит≥в обкладинки (уточненн¤ найменуванн¤ орган≥зац≥њ, д≥ловодного ≥ндексу та заголовку, дати справ та ≥н.).
Ќазва: ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (34423 прочитано) |