≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва
олективн≥ с≥льськогосподарськ≥ п≥дприЇмства, товарис≠тва споживчоњ кооперац≥њ, профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, рел≥г≥йн≥ орган≥зац≥њ, (громади, управл≥нн¤ ≥ центри, монастир≥, братства, м≥с≥онерськ≥ товариства (м≥с≥њ), духовн≥ навчальн≥ заклади) дл¤ в≥дкритт¤ рахунку подають, окр≥м вищезазначених докумен≠т≥в, коп≥ю протоколу або виписку з протоколу загальних збор≥в про створенн¤, засв≥дчен≥ нотар≥ально. ќрендн≥ п≥дприЇмства кр≥м вищезазначених документ≥в подають коп≥ю договору оренди, засв≥дчену нотар≥ально. —татут дл¤ в≥дкритт¤ рахунк≥в в установах банк≥в не подаЇтьс¤ повним товариством, сел¤нськими (фермерськими) господарствами, п≥дприЇмствами (без створенн¤ юридичноњ особи), установами й орган≥зац≥¤ми, що перебувають на державному бюджет≥. ƒл¤ в≥дкритт¤ тимчасових розрахункових рахунк≥в господарським товариствам, у т. ч. банкам дл¤ зарахуванн¤ кошт≥в, що внос¤тьс¤ дл¤ формуванн¤ —татутного фонду, подаЇтьс¤ за¤ва про в≥дкритт¤ рахунку. ѕри в≥дкритт≥ суброзрахункових рахунк≥в дл¤ ф≥л≥й та ≥нших в≥дособлених п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмств до установи банку, в ¤кому в≥дкриваЇтьс¤ суброзрахунковий рахунок, подаютьс¤ так≥ документи: а) за¤ва про в≥дкритт¤ суброзрахункового рахунку встановленого зразка, п≥дписана кер≥вником ≥ головним бух≠галтером п≥дрозд≥лу. «а в≥дсутност≥ у штат≥ посади головного бухгалтера або ≥ншоњ посадовоњ особи, виконуючоњ обов'¤зки головного бухгалтера, за¤ва п≥дписуЇтьс¤ т≥льки кер≥вником; б) коп≥¤ св≥доцтва про державну реЇстрац≥ю юридичноњ особи у орган≥ державноњ виконавчоњ влади, ≥ншому орган≥, уповноваженому зд≥йснювати державну реЇстрац≥ю, засв≥дчена нотар≥ально або органом, що видав св≥доцтво про державну реЇстрац≥ю; в) коп≥¤ р≥шенн¤ про створенн¤ в≥дособленого п≥дроз≠д≥лу тим органом, ¤кому надане таке право чинним законо≠давством, засв≥дчена нотар≥ально або органом, що прийн¤в таке р≥шенн¤; г) коп≥¤ належним чином оформленого ѕоложенн¤ про в≥дособлений п≥дрозд≥л, засв≥дчена нотар≥ально або органом, що створив в≥дособлений п≥дрозд≥л; ”станова банку, в ¤кому в≥дкриваЇтьс¤ суброзрахунковий рахунок, проставл¤Ї в≥дм≥тку про в≥дкритт¤ такого рахунку на тому прим≥рнику ѕоложенн¤ про в≥дособлений п≥дрозд≥л, на ¤кому стоњть в≥дм≥тка податкового органу про реЇстрац≥ю п≥дрозд≥лу ¤к платника податк≥в, п≥сл¤ чого цей прим≥рник повертаЇтьс¤ власников≥ рахунку; д) картка ≥з зразками п≥дпис≥в посадових ос≥б в≥дособ≠леного п≥дрозд≥лу, ¤ким в≥дпов≥дно до чинного законодавства ≥ в≥дпов≥дних документ≥в п≥дприЇмства надано право розпор¤д≠женн¤ рахунком ≥ п≥дпису розрахункових документ≥в. артка п≥дписуЇтьс¤ кер≥вником ≥ головним бухгалтером п≥дприЇмства. «разки п≥дпис≥в ≥ повноваженн¤ посадових ос≥б засв≥дчуютьс¤ нотар≥ально; ж) клопотанн¤ п≥дприЇмства або в≥дпов≥дного органу приватизац≥њ перед банком про в≥дкритт¤ суброзрахункового рахунку, п≥дписане одним ≥з засновник≥в, ¤кому загальними зборами доручено оформленн¤ документ≥в з орган≥зац≥њ това≠риства, та коп≥ю установчоњ угоди, засв≥дченоњ нотар≥ально. ѕ≥сл¤ реЇстрац≥њ господарських товариств та наданн¤ статусу юридичноњ особи њм в≥дкриваЇтьс¤ пост≥йний розра≠хунковий рахунок, дл¤ в≥дкритт¤ ¤кого додатково подаЇтьс¤ за¤ва про в≥дкритт¤ розрахункового рахунку, один з прим≥р≠ник≥в належним чином оформленого —татуту, коп≥¤ св≥доцтва про державну реЇстрац≥ю, картка зразк≥в п≥дпис≥в та в≥дтиску печатки, зав≥рена нотар≥ально, за¤ва (у раз≥ необх≥дност≥) про наданн¤ дозволу користуванн¤ рахунком без печатки до њњ виготовленн¤. –ахунки юридичним та ф≥зичним особам-нерезидентам в≥дкриваютьс¤ в пор¤дку, передбаченому Ќац≥ональним банком ”крањни. ƒл¤ в≥дкритт¤ поточного рахунку представництву ≥но≠земного банку подаЇтьс¤ за¤ва про в≥дкритт¤ рахунку, св≥доцтво про реЇстрац≥ю у Ќац≥ональному банку ”крањни, ѕоложенн¤ 'про представництво ≥ноземного банку, погоджене з Ќац≥ональним банком ”крањни, легал≥зоване дорученн¤ на виконанн¤ представницьких функц≥й т≥Їю чи ≥ншою особою, картка ≥з зразками п≥дпис≥в ≥ в≥дтиском печатки. ѕри в≥дкритт≥ хоча б одного з рахунк≥в, передбачених цими правилами, банк зобов'¤заний пов≥домити про це податкову ≥нспекц≥ю за м≥сцем реЇстрац≥њ власника рахунку в триденний терм≥н. оп≥¤ пов≥домленн¤ залишаЇтьс¤ у справ≥ про в≥дкритт¤ рахунку. « розрахункових рахунк≥в в нац≥ональн≥й валют ф≥зичних ос≥б Ч громад¤н ”крањни за розпор¤дженн¤м власника або за його дорученн¤м зд≥йснюютьс¤ в≥дпов≥дн≥ операц≥њ. «аборон¤Їтьс¤ перерахуванн¤ кошт≥в на будь-¤к≥ ≥ рахунок ф≥зичних ос≥б-≥ноземц≥в (нерезидент≥в). «акриваЇтьс¤ розрахунковий рахунок ф≥зичноњ особи на п≥дстав≥ його за¤ви, у -раз≥ смерт≥ та в ≥нших випадках, передбачених договором ≥ чинним законодавством.. ¬≥дкриваютьс¤ також вкладн≥ рахунки в ≥ноземн≥й валют≥: а) ф≥зичним особам Ч громад¤нам ”крањни (без п≥дтверд≠женн¤ джерел походженн¤ кошт≥в); б) ф≥зичним особам Ч ≥ноземц¤м (резидентам) що одер≠жали св≥доцтво на проживанн¤ в ”крањн≥ (без п≥дтердхенн¤ джерел походженн¤ кошт≥в); в) ф≥зичним особам Ч ≥ноземц¤м (нерезидентам), що проживають в ”крањн≥ зг≥дно з в≥дкритою в≥зою терм≥ном до 1 року (при на¤вност≥ п≥дтвердженн¤ джерел походженн¤ кошт≥в в ≥ноземн≥й валют≥ або при перерахуванн кошт≥в з розрахункового рахунку). Ќа вкладний рахунок в ≥ноземн≥й валют≥ ф≥зичноњ особи Ч громад¤нина ”крањни зараховуютьс¤: Ч гот≥вкова валюта; Ч валюта, перерахована з власного розрахункового рахунку в ≥ноземн≥й валют≥ в ≥ншому уповноваженому банку ”крањни. Ќа вкладний рахунок в ≥ноземн≥й валют≥ ф≥зичноњ особи Ч ≥ноземц¤ (резидента або нерезидента) зараховуЇтьс¤: Ч гот≥вкова валюта, зареЇстрована митною службою у митн≥й декларац≥њ при в'њзд≥ до ”крањни (у митн≥й декларац≥њ робитьс¤ в≥дм≥тка уповноваженого банку ”крањни ≥ до зараху≠ванн¤ ≥ноземноњ валюти на рахунок); Ч валюта, перерахована з власного розрахункового або ≥ншого вкладного рахунку в ≥ноземн≥й валют≥ в ≥ншому уповноваженому банку ”крањни. ƒокументальне забезпеченн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства ƒотриманн¤ стандарт≥в з д≥ловодства у практичн≥й робот≥ орган≥в управл≥нн¤ та документуванн¤ спри¤Ї встановленню ч≥ткого орган≥зац≥йно техн≥чного пор¤дку, викор≥ненню бюрократизму й т¤ганини. ќпануванн¤ прийом≥в рац≥ональноњ роботи з документами даЇ змогу скоротити час на њх складанн¤, обробленн¤ й пошук, орган≥зувати ч≥ткий контроль за проходженн¤м та ви конанн¤м документ≥в. ≤нструкц≥¤ з орган≥зац≥њ д≥ловодства включаЇ в себе правильн≥сть складанн¤, оформленн¤ того чи ≥ншого документу, класиф≥кац≥ю документ≥в. ¬ н≥й наведен≥ вимоги щодо оформленн¤ кожного з њхн≥х елемент≥в. Ќа основ≥ чинних державних ≥ м≥жнародних стандарт≥в подано правила складанн¤ та оформленн¤ службових документ≥в (у тому числ≥ й лист≥в до ≥ноземних д≥лових партнер≥в), договор≥в, контракт≥в, документ≥в по особовому складу, документ≥в з грифом обмеженн¤ доступу тощо. онтроль за виконанн¤м документ≥в та прийн¤тт¤м р≥шень - нев≥д'Їмна функц≥¤ управл≥нн¤, необх≥дний елемент орган≥зац≥њ управл≥нськоњ д≥¤льност≥ та важлива складова частина д≥ловодного процесу. ћета контролю - спри¤нн¤ своЇчасному та правильному виконанню р≥шень, завдань та доручень кер≥вництва, забезпеченн¤ одержанн¤ ≥нформац≥њ, необх≥дноњ дл¤ оц≥нки д≥¤льност≥ п≥дрозд≥л≥в та виконавц≥в. ѕершу групу контрольних операц≥й виконують кер≥вники вс≥х ранг≥в, другу - документац≥йна служба установи з≥ службою контролю виконанн¤, ¤ка входить до њњ складу. онтроль за строками фактичного виконанн¤ (строковий контроль) вс≥х категор≥й орган≥зац≥йно-розпор¤дчих документ≥в зосереджуютьс¤ у документац≥йноњ служби установи ≥ ведетьс¤ в канцел¤р≥њ сп≥вроб≥тниками групи контролю, ≥нспекц≥њ при кер≥вников≥, секретар≥ату, в≥дд≥лу лист≥в (скарг) громад¤н, у структурних п≥дрозд≥лах - секретар¤ми, ≥нспекторами або особами, в≥дпов≥дальними за обробку документ≥в. √оловними функц≥¤ми, ¤к≥ виконуютьс¤ документац≥йною службою в процес≥ контролю за строками виконанн¤ документ≥в Ї: веденн¤ попереджувального (поточного) контролю та веденн¤м наступного (п≥дсумкового) контролю. ѕопереджувальний (поточний) контроль маЇ активний управл≥нський вплив на х≥д виконанн¤ документа та зд≥йсненн¤ шл¤хом пер≥одичноњ перев≥рки й регулюванн¤ процесу виконанн¤, сигнал≥зуванн¤ спец≥ал≥стам, кер≥вництву структурного п≥дрозд≥лу та установи про наближенн¤ строку зак≥нченн¤ та необх≥дност≥ завершенн¤ роботи з документом або дорученн¤м. Ќаступний (п≥дсумковий) контроль проводитьс¤ документац≥йною службою пер≥одично (щотижневе, щом≥с¤чно, щоквартально). ÷е анал≥тичне узагальненн¤ виконавськоњ дисципл≥ни у структурних п≥дрозд≥лах. ѕ≥дсумки наступного контролю наход¤ть в≥дображенн¤ у п≥дсумкових к≥льк≥сних та спискових зведенн¤х стану виконанн¤, ¤к≥ контролюютьс¤. ÷ей контроль в обов'¤зковому поЇднанн≥ ≥з контролем попереджувальним Ї ефективним засобом п≥двищенн¤ дисципл≥ни службовц≥в, стимулюючим фактором росту трудовоњ активност≥ њх. ¬еденн¤ в установ≥ т≥льки наступного контролю виконанн¤ документ≥в не допускаЇтьс¤. ѕосадова ≤нструкц≥¤ - це нормативний документ, в ¤кому визначено функц≥њ, права та обов'¤зки прац≥вника п≥дприЇмства (орган≥зац≥њ, установи). Ќа п≥дстав≥ посадовоњ ≥нструкц≥њ розробл¤ють трудовий догов≥р (трудовий контракт) з прац≥вником. “рудовий догов≥р (трудовий контракт) ≥ посадову ≥нструкц≥ю використовують у раз≥ виникненн¤ конфл≥ктних ситуац≥й м≥ж работодавцем та прац≥вником. ѕосадову ≥нструкц≥ю розробл¤ють ≥нспектор в≥дд≥лу кадр≥в чи ≥нший спец≥ал≥ст, ¤кий в≥дпов≥даЇ за роботу з кадрами, погоджуЇ з юрисконсультом ≥ подаЇ на затвердженн¤ кер≥вников≥ п≥дприЇмства (орган≥зац≥њ, установи). ¬с≥ зм≥ни до посадовоњ ≥нструкц≥њ внос¤тьс¤ з в≥дпов≥дного наказу (розпор¤дженн¤) по п≥дприЇмству (орган≥зац≥њ, установ≥).
Ќазва: ѕ≥дприЇмництво в ”крањн≥, проблеми ≥ перспективи конкурентноздатност≥ украњнського п≥дприЇмництва ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (34423 прочитано) |