Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥чн≥ теми > ≈коном≥чна ситуац≥¤ в ”крањн≥


¬ажливою формою державного регулюванн¤ Ї створенн¤ ≥ функц≥онуванн¤ системи науково-техн≥чноњ ≥нформац≥њ. ÷е передбачаЇ орган≥зац≥ю територ≥альних мереж первинного збиранн¤ та обробки ус≥х вид≥в науково-техн≥чних даних, державних центр≥в, наукових б≥бл≥отек, спри¤Ї в≥дкритост≥ ≥ загальнодоступност≥ ≥нформац≥њ.

ѕатентно-л≥ценз≥йна д≥¤льн≥сть забезпечуЇ регулюванн¤ всього комплексу правових ≥ економ≥чних в≥дносин, пов'¤заних ≥з створенн¤м, захистом ≥ використанн¤м промисловоњ власност≥ та винаход≥в.

ћетролог≥¤, стандартизац≥¤ ≥ сертиф≥кац≥¤ у науково-техн≥чн≥й сфер≥ означаЇ встановленн¤ загальних принцип≥в або характеристик щодо науково-техн≥чноњ продукц≥њ, що Ї об'Їктом стандартизац≥њ, техн≥чних вимог, ¤ким повинна в≥дпов≥дати науково-техн≥чна продукц≥¤, правил Ч метролог≥чних, сан≥тарних, технолог≥чних, орган≥зац≥йних ≥ еколог≥чних та ≥нших вимог щодо виробництва науково-техн≥чноњ про≠дукц≥њ. ¬ ”крањн≥, ¤к≥ в ≥нших крањнах, введено державний нагл¤д за додержанн¤м стандарт≥в, норм ≥ правил суб'Їктами науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥. ÷ю функц≥ю виконуЇ ƒержавний ком≥тет ”крањни з стан≠дартизац≥њ, метролог≥њ та сертиф≥кац≥њ (ƒержстандарт ”крањни) та його територ≥альн≥ органи. ƒержава законодавче забезпечуЇ захист права власност≥ суб'Їкт≥в на науково-техн≥чну продукц≥ю, створюЇ необх≥дн≥ економ≥чн≥ умови дл¤ м≥жнародного науково-техн≥чного сп≥вроб≥тництва.

ƒ≈–∆ј¬Ќ≈ –≈√”Ћё¬јЌЌя ≤Ќ¬≈—“»÷≤…Ќќѓ ƒ≤яЋ№Ќќ—“≤

—утн≥сть ≥ особливост≥ ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики ”крањни за умов переходу до ринку

” широкому розум≥нн≥ слова ≥нвестиц≥њ Ч це види майнових ≥ ≥нтелектуальних ц≥нностей, ¤к≥ вкладають в об'Їкти п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ та ≥нших вид≥в д≥¤льност≥, внасл≥док чого створюЇтьс¤ при≠буток (доход) або дос¤гаЇтьс¤ соц≥альний ефект. ” ц≥й глав≥ анал≥зуватиметьс¤ лише та частина ≥нвестиц≥й, ¤ка спр¤мовуЇтьс¤ на в≥дтворенн¤ основних фонд≥в. “ак≥ ≥нвестиц≥њ називають кап≥тальними вкладенн¤ми.

≤нвестиц≥њ реал≥зуютьс¤ через ≥нвестиц≥йну д≥¤льн≥сть ≥нвестор≥в або учасник≥в ц≥Їњ д≥¤льност≥. Ќин≥ в ”крањн≥ Ї так≥ ≥нвестори (учасники ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥): п≥дприЇмства, орган≥зац≥њ та ≥нш≥ юридичн≥ особи ”крањни та ≥ноземних держав, громад¤ни ”крањни та ≥ноземних держав, держава ”крањна та ≥ноземн≥ держави.

ѕол≥тику держави щодо механ≥зм≥в зд≥йсненн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥, а також пр≥оритетних напр¤м≥в ≥нвестиц≥й називають ≥нвестиц≥йною пол≥тикою; це найважлив≥ша складова економ≥чноњ пол≥тики держави. ≤нвестиц≥йна пол≥тика держави в будь-¤кий момеьт розвитку економ≥ки зумовлена ц≥лим р¤дом фактор≥в: станом основних виробничих фонд≥в ≥ ефективн≥стю њх використанн¤; ступенем розвитку форм власност≥ ≥ р≥внем централ≥зац≥њ управл≥нн¤; типом в≥дтворенн¤; р≥внем науково-техн≥чного прогресу; структурою сусп≥льного виробниц≠тва ≥ завданн¤ми щодо њњ зм≥ни. ќсоблив≥сть ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики держави в ”крањн≥ визначаЇтьс¤ ситуац≥Їю, ¤ка склалас¤ в ≥нвести≠ц≥йному комплекс≥ та в ≥нвестиц≥йн≥й д≥¤льност≥. ѓй властив≥:

надзвичайно низьк≥ темпи оновленн¤ виробничого апарату, внасл≥док чого основним фондам промисловост≥, транспорту та буд≥вництва властиве 50Ч60%-не зношенн¤;

зниженн¤ ≥нвестиц≥йноњ активност≥ суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥ Ч п≥дприЇмств, орган≥зац≥й, ≥нших юридичних ос≥б;

р≥зке зниженн¤ питомоњ ваги нагромадженн¤, ¤ка становить близь≠ко 17,4% нац≥онального доходу;

деформована структура економ≥ки у б≥к г≥пертроф≥њ оборонноњ ≥ видобувноњ промисловост≥, њњ витратний характер;

зниженн¤ питомоњ ваги амортизац≥йних в≥драхувань у структур≥ витрат на ф≥нансуванн¤ техн≥чного розвитку п≥дприЇмств;

хрон≥чний деф≥цит оборотних засоб≥в п≥дприЇмств за умов ≥нфл¤ц≥њ, через що виникаЇ необх≥дн≥сть використанн¤ кредитних ре≠сурс≥в;

напружен≥сть державного ≥ м≥сцевого бюджет≥в, внасл≥док чого скорочуютьс¤ можливост≥ бюджетного ф≥нансуванн¤ ≥нвестиц≥й.

≤з стад≥њ ≥нвестиц≥йного буму ”крањна перейшла у стад≥ю ≥нвестиц≥йноњ стагфл¤ц≥њ.

« огл¤ду на це ≥нвестиц≥йна пол≥тика ”крањни включаЇ: 1. «б≥льшенн¤ частки ≥нвестиц≥й у техн≥чне переозброЇнн¤ ≥ ре≠конструкц≥ю. ѕрир≥ст виробничих потужностей за рахунок нового буд≥вництва зд≥йснюватиметьс¤ лише у випадках, коли запровадженн¤ такоњ потужност≥ визначене ¤к пр≥оритетне. ƒл¤ актив≥зац≥њ д≥¤льност≥ п≥дприЇмств у техн≥чному переозброЇнн≥ виробництва пропонуЇтьс¤ ви≠користовувати кошти, отриман≥ в≥д приватизац≥њ. 50% кошт≥в в≥д при≠ватизац≥њ держава повинна в≥ддати на п≥дтримку його техн≥чного розвитку ¤к кредит на максимально п≥льгових умовах, включаючи ≥ безпроцентний кредит.

2. Ќарощуванн¤ у м≥ру можливост≥ частки нагромаджень у нац≥ональному доход≥ ≥ внутр≥шньому валовому продукт≥. « ц≥Їю метою пропонуЇтьс¤ на наступн≥ 3Ч5 рок≥в встановити, що у видатках бюджету ”крањни обс¤г витрат на ≥нвестуванн¤ розвитку народного господарства повинен бути ф≥ксованим щодо обс¤гу валового нац≥онального продукту.

3. «б≥льшенн¤ частки кап≥тальних вкладень за рахунок власних кошт≥в п≥дприЇмств ≥ скороченн¤ питомоњ ваги централ≥зованих кап≥тальних вкладень. —пр¤муванн¤ державних ≥нвестиц≥й на буд≥вництво об'Їкт≥в пр≥оритетних галузей у кожному конкретному ви≠падку може зд≥йснюватис¤ лише за умов, що вони Ї частиною реал≥зац≥њ конкретноњ програми, а њх реал≥зац≥¤ забезпечуЇ: технолог≥чний прорив економ≥ки, оновленн¤ виробничого апарату ≥ розвиток експортного по≠тенц≥алу; жорстку економ≥ю, ресурсозбереженн¤, зниженн¤ ма≠тер≥алом≥сткост≥, застосуванн¤ економчно чистих технолог≥й; проведенн¤ роб≥т з техн≥чного переозброЇнн¤ ≥ модерн≥зац≥њ у межах 1Ч2 рок≥в з метою пол≥пшенн¤ ¤кост≥ ≥ п≥двищенн¤ конкуреитоздатносг≥ вироб≥в.

4. ѕереор≥Їнтац≥¤ ≥нвестиц≥й у пр≥оритетн≥ галуз≥ народного гос≠подарства з метою реал≥зац≥њ структурноњ перебудови економ≥ки. ѕр≥оритетними галуз¤ми, в ¤к≥ першочергово спр¤мовуватимутьс¤ цен≠трал≥зован≥ ≥нвестиц≥њ, Ї:

техн≥чне переозброЇнн¤ ≥ модерн≥зац≥¤ п≥дприЇмств галузей јѕ  (харчовоњ, м'¤сно-молочноњ, рибноњ, мукомельноњ, комб≥кормовоњ промис≠ловост≥), л≥совоњ ≥ деревообробноњ, легкоњ, медичноњ;

структурна перебудова у машинобуд≥вному ≥ оборонному комп≠лекс≥, њх конверс≥¤ у напр¤м≥ зростанн¤ виробництва товар≥в народного споживанн¤, складно-побутовоњ техн≥ки, запасних частин дл¤ авто≠моб≥л≥в, мотоцикл≥в, механ≥зм≥в дл¤ с≥льського господарства ≥ садово-го≠роднього ≥нструменту;

розвиток паливно-енергетичного комплексу ”крањни дл¤ тепло-енергозабезпеченн¤ потреб держави ≥ п≥дприЇмств х≥м≥чноњ ≥ нафто≠х≥м≥чноњ промисловост≥, пов'¤заних з випуском пол≥мерних прогресивних ≥ конструкц≥йних матер≥ал≥в та вироб≥в; п≥дтримка металург≥йноњ промисловост≥;

п≥дтримка охорони навколишнього природного середовища, спо≠рудженн¤ природоохоронних об'Їкт≥в.

ѕр≥оритети, звичайно, уточнюватимутьс¤ у м≥ру зм≥н, що в≥дбуватимутьс¤ в економ≥ц≥ ”крањни, але вони матимуть соц≥альну ор≥Їнтац≥ю.

5. –озширенн¤ джерел ф≥нансуванн¤ кап≥тальних вкладень. ќкр≥м традиц≥йних (централ≥зован≥ кап≥тальн≥ вкладенн¤ за рахунок держав' ного ≥ м≥сцевих бюджет≥в, кошти п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й, колгосп≥в), розширюЇтьс¤ частка державного кредиту, кошт≥в населенн¤, кредит≥в комерц≥йних банк≥в. ѕоступово передбачаЇтьс¤ створенн¤ одного з най≠важлив≥ших елемент≥в ранковоњ економ≥ки Ч ринку кап≥тал≥в. Ќин≥ д≥ють лише окрем≥ його елементи (банк≥вська система, випуск акц≥й, державних ц≥нних папер≥в).

6. «алученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й ≥ кредит≥в. ƒл¤ цього передба≠чаЇтьс¤ дозволити комерц≥йним банкам проводити ус≥ зовн≥шньоеконо≠м≥чн≥ операц≥њ, створити п≥льгов≥ умови дл¤ ≥нвестиц≥йних компан≥й та фонд≥в.

≤нвестиц≥йна пол≥тика держави зд≥йснюЇтьс¤ через механ≥зм де≠ржавного регулюванн¤.

«агальна-характеристика механ≥зму державного регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥

≤нвестиц≥њ (у даному раз≥ беремо кап≥тальн≥ вкладенн¤) Ч це, ¤к в≥домо, лише витрати, ¤к≥ сам≥ по соб≥ перетворитис¤ в основн≥ фонди не можуть, њх реал≥зац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ в процес≥ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. —тосовно кап≥тальних вкладень така д≥¤льн≥сть виражаЇтьс¤ у створенн≥ проектно-кошторисноњ документац≥њ, виконанн≥ буд≥вельно-монтажних роб≥т та придбанн≥ устаткуванн¤.

ћехан≥зм державного регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ в ”к≠рањн≥ визначаЇтьс¤ «аконом ”крањни "ѕро ≥нвестиц≥йну д≥¤льн≥сть". ¬о≠но зд≥йснюЇтьс¤ з метою реал≥зац≥њ економ≥чноњ, науково-техн≥чноњ ≥ соц≥альноњ пол≥тики.

ƒержавне регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики визначаЇтьс¤: 1) показниками економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни; 2) ре≠спубл≥канськими ≥ рег≥ональними програмами розвитку народного гос≠подарства; 3) державним ≥ м≥сцевими бюджетами, передбаченими в них обс¤гами державного ф≥нансуванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥.

Ќазва: ≈коном≥чна ситуац≥¤ в ”крањн≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (37669 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.100 seconds
Хостинг от uCoz