Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥чн≥ теми > ≈коном≥чна ситуац≥¤ в ”крањн≥


ƒержава в особ≥ в≥дпов≥дних орган≥в управл≥нн¤ виконуЇ так≥ функц≥њ з регулюванн¤ розвитку јѕ :

визначаЇ пр≥оритетн≥ напр¤ми розвитку јѕ  та пр≥оритетн≥ на≠пр¤ми спр¤муванн¤ ≥нвестиц≥й на його розвиток;

встановлюЇ механ≥зм формуванн¤ державних замовлень та контр≠акт≥в на поставку до державних ресурс≥в с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ та сировини;

зд≥йснюЇ ≥ндикативне плануванн¤ розвитку јѕ ; регулюЇ ц≥ни на де¤к≥ види продовольства; визначаЇ р≥вень ор≥Їнтовних закуп≥вельних стартових ц≥н ≥ ме≠хан≥зм≥в њх ≥ндексац≥њ в≥дпов≥дно до ≥нфл¤ц≥йних процес≥в.

÷≥нове регулюванн¤ в сфер≥ јѕ  зд≥йснюЇ департамент ц≥новоњ пол≥тики ћ≥н≥стерства економ≥ки ”крањни, у склад≥ ¤кого фунц≥онуЇ в≥дд≥л ц≥н на продовольч≥ товари та продукц≥ю с≥льського господарства.

як ≥ стосовно ≥нших товаровиробник≥в Ч ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в та Ќац≥ональний банк ”крањни встановлюють механ≥зм ф≥нансово-податко≠вого ≥ грошово-кредитного регулюванн¤. ƒл¤ цього використовують си≠стему економ≥чних важел≥в Ч податк≥в ≥ податкових п≥льг, диферен-. ц≥йованих умов кредитуванн¤ тощо.


ƒ≈–∆ј¬Ќ≈ –≈√”Ћё¬јЌЌя ѕ–ј÷≤

ƒержавне регулюванн¤ ринку прац≥, зайн¤тост≥ ≥ умов прац≥

–инок прац≥ формуЇтьс¤ на п≥дстав≥ виключного права людини розпор¤джатис¤ своњми зд≥бност¤ми до прац≥ та добров≥льно обирати форму зайн¤тост≥, вид д≥¤льност≥ або профес≥ю. ” багатьох крањнах з розвинутою ринковою економ≥кою основн≥ функц≥њ щодо регулюванн¤ ринку прац≥ зд≥йснюють профсп≥лки. ” крањнах, ¤к≥ перебувають у стад≥њ формуванн¤ ринкових в≥дносин, коли елементи ≥нфраструктури ринку прац≥ не д≥ють досить ефективно, не в≥дпрацьований механ≥зм громад≠ського та ≥нституц≥онального регулюванн¤, зд≥йснюЇтьс¤ державне ре≠гулюванн¤ ринку прац≥, зайн¤тост≥ та умов прац≥.

ѕри цьому на в≥дм≥цу в≥д командно-адм≥н≥стративного розпод≥лу та перерозпод≥лу трудового потенц≥алу держава функц≥онуЇ в≥дпов≥дно до попиту ≥ пропозиц≥њ робочоњ сили. ƒержавна пол≥тика загальноњ зай≠н¤тост≥ поступаЇтьс¤ м≥сцем пол≥тиц≥ ефективноњ зайн¤тост≥.

–егулюванн¤ ринку прац≥, зайн¤тост≥ та умов прац≥ зд≥йснюЇтьс¤ за такими основними напр¤мами:

законодавче встановленн¤ умов прац≥ залежно в≥д њњ вид≥в, м≥сц¤ виконанн¤, особи працюючого, ¤ке охоплюЇ час прац≥ ≥ в≥дпочинку, техн≥ку безпеки, вимоги до квал≥ф≥кац≥њ, взаЇмов≥дносини м≥ж власни≠ками засоб≥в ≥ найманою робочою силою, профсп≥лками та п≥дприЇмц¤ми тощо;

створенн¤ державноњ системи досл≥дженн¤ ≥ прогнозуванн¤ стану загальнонац≥ональних ≥ рег≥ональних ринк≥в прац≥;

створенн¤ мереж≥ центр≥в служб зайн¤тост≥ ≥ б≥рж прац≥ дл¤ реЇстрац≥њ безроб≥тних ≥ ф≥нансовоњ допомоги њм, допомоги у працевлаш≠туванн≥, консультац≥¤х, спри¤нн¤ вир≥шенню кадрових проблем на п≥дприЇмствах;

створенн¤ фонд≥в спри¤нн¤ зайн¤тост≥ на загальнодержавному та м≥сцевих р≥вн¤х;

розробленн¤ програм державноњ допомоги у п≥дготовц≥ кадр≥в; розробленн¤ програм державноњ допомоги у створенн≥ нових ≥ п≥дтримц≥ д≥ючих робочих м≥сць в окремих галуз¤х ≥ районах;

розробленн¤ державноњ допомоги у працевлаштуванн≥, створенн≥ ≥ п≥дтримц≥ нових робочих м≥сць дл¤ окремих категор≥й населенн¤;

створенн¤ системи матер≥альноњ допомоги у зв'¤зку з тимчасовим безроб≥тт¤м.

ќсновними нормативними актами, зг≥дно з ¤кими зд≥йснюЇтьс¤ регулюванн¤ ринку прац≥ в ”крањн≥, Ї "«акон ”крањни про зайн¤т≥сть населенн¤" та ƒержавна програма зайн¤тост≥. «акон "ѕро зайн¤т≥сть населенн¤" даЇ визначенн¤ категор≥њ зайн¤тост≥ населенн¤, права гро≠мад¤н у вибор≥ виду д≥¤льност≥, статусу безроб≥тних, визначаЇ право на допомогу по безроб≥ттю, додатков≥ гарант≥њ дл¤ окремих категор≥й насе≠ленн¤, основн≥ завданн¤ служби зайн¤тост≥, механ≥зм формуванн¤ та використанн¤ фонду спри¤нн¤ зайн¤тост≥ населенн¤, роль п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й в реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики зайн¤тост≥.

ƒержавна програма зайн¤тост≥ визначаЇ заходи держави щодо наданн¤ допомоги громад¤нам у њх працевлаштуванн≥, орган≥зац≥њ роботи з профес≥йноњ переп≥дготовки кадр≥в, участь у профор≥Їнтац≥йн≥й робот≥, спри¤нн¤ створенню робочих м≥сць, орган≥зац≥њ громадських оплачува≠них роб≥т.

ќсновн≥ функц≥њ регулюванн¤ ринку прац≥ в ”крањн≥ зд≥йснюють ћ≥н≥стерство прац≥ та ћ≥н≥стерство соц≥ального захисту населенн¤. ƒл¤ реал≥зац≥њ програми зайн¤тост≥ ≥ забезпеченн¤ громад¤нам в≥дпов≥дних гарант≥й по вс≥й територ≥њ ”крањни створено державну службу зайн¤тост≥. ƒо њњ обов'¤зк≥в входить анал≥з ≥ прогнозуванн¤ попиту та пропозиц≥њ на робочу силу, обл≥к в≥льних робочих м≥сць ≥ громад¤н, ¤к≥ звертаютьс¤ з питань працевлаштуванн¤, наданн¤ допомоги громад¤нам у про≠фес≥йн≥й ор≥Їнтац≥њ, добор≥ роботи ≥ працевлаштуванн≥ та власникам п≥дприЇмств Ч у добор≥ необх≥дних прац≥вник≥в; орган≥зац≥¤ при потреб≥ профес≥йноњ п≥дготовки ≥ переп≥дготовки громад¤н; реЇстрац≥¤ без≠роб≥тних ≥ виплата допомоги по безроб≥ттю; участь у п≥дготовц≥ територ≥альних програм зайн¤тост≥ та заход≥в щодо захищеност≥ р≥зних груп населенн¤ в≥д безроб≥тт¤.

ѕевн≥ функц≥њ по регулюванню ринку прац≥ виконуЇ ћ≥н≥стерство економ≥ки та управл≥нн¤ (департаменти) економ≥ки м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й. ¬они зд≥йснюють анал≥з ≥ прогноз чисельност≥ населенн¤, трудових ресурс≥в та ринку прац≥, в склад≥ ≥ндикативних план≥в розроб≠л¤ють зведений баланс трудових ресурс≥в, зведений баланс ринку прац≥, заходи щодо забезпеченн¤ зайн¤тост≥ та соц≥ального захисту населенн¤.

ќснову розрахунк≥в показник≥в трудових ресурс≥в становл¤ть зв≥тн≥ дан≥ та прогнози чисельност≥ населенн¤ за статтю, в≥ком, а також к≥лькост≥ с≥мей та самотн≥х громад¤н. ѕ≥д трудовими ресурсами при цьому розум≥ють працездатне населенн¤ у працездатному в≥ц≥ (за ви≠н¤тком непрацюючих ≥нвал≥д≥в ≥ ос≥б, ¤к≥ отримують пенс≥ю на п≥льгових умовах), а також працюючих ос≥б старшого в≥ку та працюючих п≥дл≥тк≥в до 16 рок≥в. Ѕаланс трудових ресурс≥в Ч найважлив≥ший прогнозно-анал≥тичний документ Ч складаЇтьс¤ з чотирьох розд≥л≥в: 1. Ќаселенн¤. II. “рудов≥ ресурси. III. –озпод≥л трудових ресурс≥в. IV. –озпод≥л зай≠н¤тих ≤нформац≥йною базою дл¤ розрахунку 1 та II розд≥л≥в балансу слугують прогнози к≥лькост≥ населенн¤ та його складу, ¤к≥ розробл¤Ї ≤нститут проблем ≥нформатики ћ≥н≥стерства економ≥ки ”крањни. „и≠сельн≥сть населенн¤ у працездатному в≥ц≥ та працюючих пенс≥онер≥в визначаЇтьс¤ виход¤чи з статевов≥ковоњ структури населенн¤ та даних зв≥т≥в баланс≥в трудових ресурс≥в. „исельн≥сть ≥нвал≥д≥в ≥ ос≥б, ¤к≥ одер≠жують пенс≥њ на п≥льгових умовах, визначають, виход¤чи з тенденц≥й, що склалис¤ за останн≥ роки. ѕрогноз чисельност≥ трудових ресурс≥в визначають ¤к чисельн≥сть населенн¤ у працездатному в≥ц≥, зменшену на чисельн≥сть непрацюючих ≥нвал≥д≥в та ос≥б, ¤к≥ отримують пенс≥њ на п≥льгових умовах, ≥ зб≥льшену на чисельн≥сть працюючих пенс≥онер≥в та п≥дл≥тк≥в в≥ком до 16 рок≥в.

–озпод≥л трудових ресурс≥в за видами зайн¤тост≥ певною м≥рою характеризуЇ тенденц≥њ, що складаютьс¤ у процес≥ њх в≥дтворенн¤ за умов формуванн¤ ринкових в≥дносин. ќсобливу увагу при прогноз≥ роз≠под≥лу трудових ресурс≥в надають зайн¤тост≥ у народному господарств≥. «агальну чисельн≥сть зайн¤тих у народному господарств≥ обчислюють ¤к р≥зницю м≥ж чисельн≥стю трудових ресурс≥в ≥ населенн¤, зайн¤того не≠виробничою д≥¤льн≥стю (учн≥ з в≥дривом в≥д виробництва та особи, що зайн¤т≥ у домашньому господарств≥, служител≥ рел≥г≥йного культу).

„исельн≥сть учн≥в з в≥дривом в≥д виробництва в≥ком 16 рок≥в ≥ старше визначають з урахуванн¤м тенденц≥њ њх динам≥ки у зв≥тн≥ роки, а також виход¤чи з потреби у п≥дготовц≥ спец≥ал≥ст≥в у вузах, техн≥кумах, профес≥йно-техн≥чних училищах, чисельност≥ учн≥в старших клас≥в загальноосв≥тн≥х шк≥л.

ƒл¤ визначенн¤ чисельност≥ населенн¤ у працездатному в≥ц≥, що зайн¤те у домашньому господарств≥, сл≥д використовувати дан≥ перепис≥в населенн¤ з урахуванн¤м динам≥ки, що склалас¤ за останн≥ роки.

ѕоказники, ¤к≥ характеризують безпосередньо зайн¤т≥сть у народ≠ному господарств≥, обчислюють за такою методикою. „исельн≥сть прац≥вник≥в державних, громадських п≥дприЇмств, орган≥зац≥й, а також колгоспник≥в визначають, виход¤чи з тенденц≥й вив≥льненн¤ прац≥вник≥в ≥з галузей господарства за к≥лька останн≥х рок≥в та ор≥Їнтовних прогноз≥в розрахунк≥в темп≥в виробництва у в≥дпов≥дних галуз¤х.

„исельн≥сть прац≥вник≥в, зайн¤тих в ≥ндив≥дуальному сел¤нському господарств≥ та фермерств≥, а також зайн¤тих ≥ндив≥дуальною трудовою д≥¤льн≥стю у кооперативних, малих п≥дприЇмствах, обчислюють, вихо≠д¤чи заданих ф≥нансових орган≥в та прогнозних даних про мережу розвитку цих вид≥в д≥¤льност≥.

„исельн≥сть зайн¤тих в особистому п≥дсобному господарств≥ обчис≠люють, виход¤чи з обс¤г≥в продукц≥њ, виробленоњ у п≥дсобному господарств≥ та витрат часу на њњ виготовленн¤. ” розрахунок беруть усе населенн¤, тобто працююче у сусп≥льному виробництв≥ ≥ непрацююче. «а п≥драхунками фах≥вц≥в, на долю непрацюючих припадаЇ трохи б≥льше половини.

Ќазва: ≈коном≥чна ситуац≥¤ в ”крањн≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (37669 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.230 seconds
Хостинг от uCoz