Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

“рудове право ”крањни > Ћекц≥њ по трудовому праву ”крањни


≈коном≥чний чинник створюють об'Їктивн≥ розб≥жност≥ м≥ж ≥нтересами власника та найманих прац≥вник≥в, обу≠мовлен≥ характером власност≥ та правовим становищем цих стор≥н трудових правов≥дносин.

ёридичний чинник складаЇ правосуб'Їктн≥сть суб'Їкт≥в ≥ трудового права Ч учасник≥в колективного договору.

 олективний догов≥р Ч це форма право творенн¤, ¤ку | держава надаЇ п≥дприЇмствам, установам, орган≥зац≥¤м дл¤ конкретизац≥њ д≥ючого трудового законодавства з вра≠хуванн¤м њх особливостей ≥ умов. «авданн¤м колективно≠го договору Ї також вир≥шенн¤ питань регулюванн¤ тру≠дових в≥дносин, не врегульованих чинним законодавством. ћета укладенн¤ колективного договору Ч соц≥альний захист прав найманих прац≥вник≥в, спри¤нн¤ покращен≠ню њх умов прац≥, завоюванн¤ соц≥ально-економ≥чних переваг ≥ розширенн¤ њх прав. јле разом з тим колектив≠ний догов≥р в значн≥й м≥р≥ спри¤Ї ≥ ефективност≥ госпо≠дарськоњ д≥¤льност≥, п≥двищенню рентабельност≥ ≥ покра≠щенню ¤кост≥ продукц≥њ та результат≥в роботи. ѕо¤снюЇть≠с¤ це тим, що цей основний документ локальноњ д≥њ на п≥дприЇмств≥ (в установ≥, орган≥зац≥њ) м≥стить взаЇмн≥ зобов'¤занн¤ стор≥н, спр¤мован≥ на вищевказан≥ ц≥л≥. ѕри цьому, використовуючи надане законом право щодо вста≠новленн¤ за рахунок власних кошт≥в додаткових пор≥вн¤но з законодавством трудових ≥ соц≥ально-економ≥чних п≥льг дл¤ прац≥вник≥в, власник або уповноважена ним особа використовуЇ њх ¤к зас≥б зац≥кавленн¤ ≥ заохоченн¤ пра≠ц≥вник≥в до пол≥пшенн¤ дисципл≥ни прац≥, стаб≥л≥зац≥њ виробничого процесу, п≥двищенн¤ продуктивност≥ прац≥ ≥, нарешт≥, отриманн¤ високих прибутк≥в.

Ќорми, закр≥плен≥ в колективному договор≥, Ч це юри≠дична форма вираженн¤ встановлених умов прац≥. ¬ силу цього вони Ї обов'¤зковими дл¤ виконанн¤ дл¤ обох стор≥н, ¤к≥ уклали колективний догов≥р.

«г≥дно закону колективний догов≥р укладаЇтьс¤ на вс≥х п≥дприЇмствах, в установах, орган≥зац≥¤х, над≥лених пра≠вами юридичноњ особи, незалежно в≥д форм власност≥ ≥ господарюванн¤, в≥домчоњ належност≥ ≥ к≥лькост≥ прац≥в≠ник≥в, за умови використанн¤ на них найманоњ прац≥. «а необх≥дност≥ колективний догов≥р може укладатись в ок≠ремих структурних п≥дрозд≥лах п≥дприЇмства (установи, орган≥зац≥њ) в межах компетенц≥њ цих п≥дрозд≥л≥в ≥ з вра≠хуванн¤м њх ф≥нансових та орган≥зац≥йних можливостей. ¬ир≥шуючи окрем≥ питанн¤ соц≥ально-економ≥чних ≥ тру≠дових в≥дносин структурного п≥дрозд≥лу, в≥н Ї додатком до загального колективного договору.

ѕор¤док укладенн¤ колективного договору основуЇть≠с¤ на дотриманн≥ вимог законодавства з цього питанн¤. ¬они встановлен≥ «аконом ”крањни Ђѕро колективн≥ до≠говори ≥ угодиї. ѕравову основу колективного договору визначаЇ також глава II  одексу закон≥в про працю, ¤ка називаЇтьс¤ Ђ олективний догов≥рї. ÷≥ законодавч≥ до≠кументи встановлюють вимоги щодо розробки, укладен≠н¤ ≥ виконанн¤ умов колективного договору. ќсновною Ї вимога дотриманн¤ законодавчих норм ≥ недопущенн¤ прийн¤тт¤ таких умов колективного договору, ¤к≥ по≠г≥ршували б становище прац≥вник≥в пор≥вн¤но з д≥ючим законодавством. ¬≥дпов≥дно до ст. 16  «пѕ умови колек≠тивного договору, що пог≥ршують пор≥вн¤но з чинним законодавством ≥ угодами становище прац≥вник≥в, Ї не≠д≥йсними.

”кладенн¤ колективного договору повинно зд≥йсню≠ватись на дотриманн≥ принцип≥в р≥вност≥ стор≥н ≥ њх доб≠ров≥льност≥ щодо прийн¤тт¤ зобов'¤зань, свободи у виз≠наченн≥ кола питань, ¤к≥ будуть становити зм≥ст колек≠тивного договору, реальност≥ зобов'¤зань, забезпечен≠н¤ свободи контролю виконанн¤ умов колективного договору ≥ встановленн¤ в≥дпов≥дальност≥ за њх невико≠нанн¤.

«г≥дно закону одн≥Їю стороною колективного договору виступаЇ власник п≥дприЇмства (установи, орган≥зац≥њ) або уповноважена ним особа, ¤к правило, Ч кер≥вник, хоча може бути призначена ≥ ≥нша посадова особа з адм≥≠н≥страц≥њ, над≥лена в≥дпов≥дними повноваженн¤ми зг≥дно статуту чи ≥ншого локального нормативного акта.

ѕротилежною стороною колективного договору Ї тру≠довий колектив в особ≥ своњх уповноважених представ≠ник≥в. ”повноваженим представником трудового колек≠тиву може бути профсп≥лковий ком≥тет чи ≥нший пред≠ставницький орган, обраний на загальних зборах прац≥≠вник≥в,Ч рада трудового колективу, страйковий ком≥тет та ≥н.

«а на¤вност≥ на п≥дприЇмств≥ (в установ≥, орган≥зац≥њ) к≥лькох профсп≥лкових чи ≥нших орган≥зац≥й, ¤к≥ претен≠дують на представництво ≥нтерес≥в трудового колективу, вони повинн≥ сформувати Їдиний представницький орган дл¤ веденн¤ переговор≥в ≥ п≥дготовки проекту колектив≠ного договору. якщо з цього питанн¤ м≥ж ними не дос¤г≠нуто згоди, то вир≥шувати, кого з них уповноважувати на представництво своњх ≥нтерес≥в, належить трудовому колективов≥.

« метою забезпеченн¤ об'Їктивност≥ ≥ р≥вноправност≥ стор≥н заборон¤Їтьс¤ участь у веденн≥ переговор≥в ≥ укла≠денн≥ колективного договору в≥д ≥мен≥ трудового колективу тим органам ≥ орган≥зац≥¤м, ¤к≥ ф≥нансуютьс¤ влас≠ником або пол≥тичними парт≥¤ми, або особам, ¤к≥ пред≠ставл¤ють адм≥н≥страц≥ю. « ц≥Їю ж метою ≥нтереси влас≠ника при укладенн≥ колективного договору не можуть представл¤ти особи, ¤к≥ Ї членами виборного органу профсп≥лки (у випадку, коли ≥нтереси трудового колек≠тиву представл¤Ї профсп≥лковий ком≥тет).

 олективний догов≥р Ч це строкова угода, строк д≥њ ¤коњ визначаЇтьс¤ сторонами. ѕ≥сл¤ зак≥нченн¤ строку його д≥њ в≥н продовжуЇ д≥¤ти до моменту укладенн¤ но≠вого колективного договору чи перегл¤ду умов д≥ючого, ¤кщо ≥нше не передбачено договором.

2. ѕор¤док укладенн¤ колективного договору

ƒ≥ючим законодавством передбачена обов'¤зкова про≠цедура розробки ≥ укладенн¤ колективного договору.

ѕраво прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про необх≥дн≥сть укладенн¤ колективного договору з власником належить безпосе≠редньо трудовому колективу чи профсп≥лкам або ≥ншому њх представницькому органу, хоча ≥н≥ц≥атива може бути про¤влена обома сторонами.

ѕочатковою стад≥Їю в процедур≥ укладенн¤ колективного договору Ї колективн≥ переговори. ÷¤ норма, ¤к обов'¤зкова, закр≥плена в ст.14  одексу закон≥в про пра≠цю. ѕроведенн¤ колективних переговор≥в обумовлене не≠обх≥дн≥стю урегулюванн¤ питань, ¤к≥ становл¤ть коло ≥нтерес≥в кожноњ ≥з стор≥н ≥ ¤к≥ пропонуютьс¤ ними дл¤ включенн¤ в колективний догов≥р.

ѕро початок переговор≥в з приводу укладенн¤ нового колективного договору сторона-≥н≥ц≥атор письмово по≠в≥домл¤Ї протилежну сторону не ран≥ше н≥ж за три м≥с¤ц≥ до зак≥нченн¤ строку д≥њ попереднього. ѕротилежна сто≠рона зобов'¤зана прот¤гом семи дн≥в з моменту отри≠манн¤ пов≥домленн¤ розпочати переговори.

√отуючись до переговор≥в, кожна ≥з стор≥н збираЇ не≠обх≥дну дл¤ аргументац≥њ ≥нформац≥ю, визначаЇ свою л≥н≥ю повед≥нки ≥ тактику веденн¤ переговор≥в з метою дос¤гненн¤ поставлених перед нею завдань.

ƒл¤ проведенн¤ переговор≥в ≥ п≥дготовки проекту ко≠лективного договору сторонами утворюЇтьс¤ ком≥с≥¤, чле≠нами ¤коњ Ї представники обох стор≥н, над≥лен≥ необх≥д≠ними повноваженн¤ми. —клад ком≥с≥њ, пор¤док ≥ строки п≥дготовки проекту колективного договору визначають≠с¤ р≥шенн¤м стор≥н ≥ оформл¤ютьс¤ наказом, розпор¤д≠женн¤м, р≥шенн¤м, момент виданн¤ ¤кого Ї початком колективних переговор≥в. ѕереговори провод¤тьс¤ на принципах р≥вноправност≥ стор≥н ≥ повноњ свободи щодо постановки ≥ з'¤суванн¤ питань, пропонованих дл¤ включенн¤ в колективний догов≥р. ¬иход¤чи з цього, власник або уповноважений ним орган зобов'¤зан≥ надавати представникам трудово≠го колективу необх≥дну дл¤ веденн¤ переговор≥в ≥нфор≠мац≥ю.

«акон не обмежуЇ тривал≥сть колективних переговор≥в. ѕор¤док њх проведенн¤ визначаЇтьс¤ сторонами. «акон дозвол¤Ї переривати переговори дл¤ проведенн¤ кон≠сультац≥й, експертиз, отриманн¤ необх≥дноњ ≥нформац≥њ.

Ќазва: Ћекц≥њ по трудовому праву ”крањни
ƒата публ≥кац≥њ: 2006-01-18 (69336 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
cheap flight - cheap cheap - cheap flights - student loan debt - диод - state bar - fenfluramine
Page generation 0.073 seconds
Хостинг от uCoz